printlogo


کد خبر: 249002تاریخ: 1401/3/3 00:00
اخبار

گواردیولا: از رئال‌مادرید تقاضای راهنمایی برای کامبک کردم!
سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی پس از کسب چهارمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر انگلیس، اظهارنظری جالب درباره برد منجر به قهرمانی مردانش انجام داد. پپ گواردیولا پس از کامبک دراماتیک مردانش در شب پیروزی 3 بر 2 خانگی برابر استون‌ویلا در دیداری که آن را 2 بر صفر باخته بودند اظهارنظر جالبی انجام داد. سیتی با ۳ گلی که در اواخر بازی در عرض 5 دقیقه به ثمر رساند، به ۲ گل خورده پاسخ داد و ۳ امتیاز را از آن خود کرد تا صدر جدول را در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس حفظ کند و برای دومین سال پیاپی قهرمان شود. 
گواردیولا که برای چهارمین بار طی 5 سال گذشته با منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، در پایان بازی گفت: تیم ما اسطوره‌ای است. تاریخ ما را به یاد خواهد سپرد. این گروه از بازیکنان در تاریخ این باشگاه جاودانه خواهند شد. چیزی که ما به دست آوردیم، کاری است که از عهده هر تیمی برنمی‌آید. سرالکس فرگوسن با منچستریونایتد سال‌ها قبل این کار را ۲ یا ۳ بار انجام داده بود و من الان عظمت این افتخار را درک می‌کنم. گواردیولا در پایان درباره کامبک تحسین‌برانگیز تیمش برای فرار از شکست خانگی و کسب پیروزی منجر به قهرمانی، اشاره‌ای به کامبک خوردن تیمش مقابل رئال‌مادرید در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت که باعث ناکامی تیمش در صعود به فینال رقابت‌ها شد. او درباره بازگشت تیمش برابر استون‌ویلا برای جبران ۲ گل خورده گفت: من با باشگاه رئال‌مادرید تماس گرفتم و آنها برای انجام این کار توصیه خوبی به من
کردند!
***
یزدانی: ارزش جایزه مردمی چند برابر مدال‌های دیگر است
حسن یزدانی در مراسم رونمایی از تصاویر برترین‌های قرن ورزش ابراز امیدواری کرد تصویر قهرمانان بیشتری در آینده در خانه کشتی، استان‌ها و شهرهای ملی‌پوشان نصب شود. به گزارش فدراسیون کشتی، حسن یزدانی ملی‌پوش پرافتخار کشتی ایران و قهرمان المپیک و جهان در حاشیه مراسم رونمایی از تصویر صحنه پیروزی او مقابل دیوید تیلور به عنوان برترین تصویر قرن ورزش ایران در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده گفت: از فدراسیون کشتی به دلیل مراسم رونمایی از حک شدن تصاویر برترین‌های قرن در خانه کشتی تشکر می‌کنم، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و قهرمانان بیشتری با افتخارآفرینی‌های‌شان دل مردم ایران را شاد کنند و تصاویرشان در خانه کشتی و استان‌ها و شهرهای‌شان نصب شود و به یادگار بماند. یزدانی با اشاره به انتخاب مردمی برترین‌های قرن، اظهار داشت: جایزه‌ای که از دست مردم می‌گیرم خیلی باارزش‌تر از جوایز و مدال‌هایی است که با تمرین به دست می‌آورم. از همه مردم تشکر می‌کنم، لطف آنها بود که صحنه پیروزی من مقابل تیلور به عنوان برترین تصویر ۱۰۰ سال اخیر ورزش انتخاب شد. ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در ادامه با بیان اینکه قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان شرکت کند، خاطرنشان کرد: تمریناتم را برای حضور در تورنمنت قزاقستان که ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود، در اردوی تیم ‌ملی دنبال می‌کنم و با آمادگی نسبی راهی این مسابقات می‌شویم تا با نتایج خوب دل مردم را شاد کنیم. 
***
محرومیت ۳ ساله دختر دوپینگی وزنه‌برداری ایران!
الناز باجلانی، دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به دلیل دوپینگ به مدت ۳ سال از هر نوع فعالیت ورزشی محروم شد. 
الناز باجلانی‌، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به دلیل مصرف ماده ممنوعه دروستانولون با توجه به اینکه بیش از ۱۸ سال سن داشته و در عین حال پذیرفته است که از این ماده ممنوعه استفاده کرده، از ۱۶ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۳ از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شد. این ورزشکار ماده ممنوعه غیرخاص مصرف کرده و دومین ورزشکار دوپینگی زن در رشته وزنه‌برداری به شمار می‌رود که به صورت رسمی با محرومیت مواجه شده است. مصرف ماده ممنوعه غیرخاص ۴ سال محرومیت به دنبال دارد اما اگر ورزشکار بپذیرد دوپینگ و ماده ممنوعه مصرف کرده مشمول یک سال تخفیف می‌شود که درباره باجلانی این اتفاق رخ داده است. پیش از باجلانی، پوپک بسامی به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل فنیدیت از تاریخ ۲۰ شهریور ۹۸ تا ۱۹ اسفند ۹۸ به مدت ۶ ماه از هر نوع فعالیت ورزشی محروم شده بود و به این ترتیب باجلانی دومین دختر وزنه‌بردار ایرانی است که به صورت رسمی با ممنوعیت ناشی از مصرف ماده ممنوعه دوپینگ مواجه می‌شود. 
***
میلان قهرمان سری A ایتالیا شد
تیم فوتبال میلان توانست عنوان قهرمانی لیگ فوتبال ایتالیا را به دست آورد. در هفته پایانی سری A ایتالیا در حالی که ۲ تیم مدعی اینتر و میلان به دنبال رسیدن به قهرمانی بودند، هیجان زیادی در بازی‌های این دو تیم وجود داشت. میلان که می‌دانست با یک تساوی هم قهرمانی خود را قطعی می‌کند با ۳ گل ساسولو را شکست داد و به قهرمانی رسید. اولیویه ژیرو (۲ بار) و فرانک کسیه برای روسونری گلزنی کردند. در دیگر دیدار همزمان اینتر با ۳ گل برابر حریف خود سامپدوریا به برتری رسید ولی این برد فایده‌ای نداشت و تیم سیمونه اینزاگی نایب‌قهرمان شد. در این دیدار ایوان پریشیچ و خواکین کوریا (۲ بار) گلزنی کردند. با این نتیجه قهرمانی میلان قطعی شد و این تیم بعد از سال‌ها با هدایت استفانو پیولی به عنوان قهرمانی دست یافت. 

Page Generated in 0/0063 sec