printlogo


کد خبر: 249011تاریخ: 1401/3/3 00:00
وزیر بهداشت در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت:
شکست کرونا، افتخار بزرگ ملت ایران است

پزشکان حاضر در اجلاس ژنو اعلام کردند اگر نرخ جهانی واکسیناسیون «کووید-۱۹» ۶۰ درصد باشد ایمنی جمعی ایجاد خواهد شد، این در حالی است که به گفته وزیر بهداشت، ۷۵ درصد مردم کشورمان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ایران جزو کشورهای پیشرو در این زمینه است. به گزارش «وطن‌امروز»، موفقیت ایران در غلبه بر کرونا، آن‌ هم در شرایطی که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا موانع و محدودیت‌هایی را برای آغاز روند واکسیناسیون در ایران وضع کرده بودند، دیروز توسط وزیر بهداشت برای مقامات جهانی بازگو شد. بهرام عین‌اللهی در هفتاد‌و‌پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت گفت: شکست کرونا و تک‌رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است. 
وزیر بهداشت ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا اظهار داشت: تک‌رقمی شدن تلفات این همه‌گیری در ایران، تعجب و حیرت وزرا و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است. 
وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر برخی کشورهای غربی و اروپایی و خود آمریکا به رغم تمام امکانات، این همه مرگ‌و‌میر کرونا دارند اما وقتی می‌بینیم کرونا در ایران به این حد کاهش یافته و مردم براحتی می‌توانند سفر بروند و کارهای‌شان را انجام دهند، این باعث افتخار ما است. 
 
* آخرین آمار فوت، بستری و ابتلا
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲ خرداد ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۶۸ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۲۱ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه ۷ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۸۱ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
 

Page Generated in 0/0062 sec