printlogo


کد خبر: 249013تاریخ: 1401/3/3 00:00
اخبار

وجود ۹۳۵ هزار دانش‌آموز بازمانده و تارک تحصیل در کشور
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از وجود حدود ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانش‌آموز تارک تحصیل در کشور خبر داد. محمدحسین حسینی در سلسله‌نشست‌های فقر چندبعدی و سیاست‌های فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران» که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش‌و‌پرورش ورود می‌کنند، گفت: ما هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزش‌و‌پرورش نداریم. وی افزود: اما اگر به هر دلیلی بچه‌های ما مدرسه نیامدند یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانش‌آموزانی با هزینه‌های هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعه‌بار ایجاد می‌شود که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که می‌تواند سرچشمه بزه، فساد و... شود. حسینی افزود: لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش‌و‌پرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانش‌آموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینه کیفیت آموزش مطالبه‌گری شود.
***
مسمومیت در خوابگاه دانشجویی دختران
رئیس مرکز اورژانس تهران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت دانشجویان مسموم‌شده در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه گفت: تا ساعت ۱۲ امروز (دوشنبه) ۴۹ نفر با علائم مسمومیت به اورژانس مراجعه کرده‌اند. دکتر یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ساعت ۵ صبح امروز مواردی از مسمومیت جنرال به سامانه ١١۵ سازمان اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن 5 دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند. 
وی گفت: محل اعلام شده واقع در بلوار مرزداران، روبه‌روی مسجد در حال احداث حضرت امیرالمومنین، دانشگاه فرهنگیان نسیبه، خوابگاه دانشگاه بود. صالح‌طبری ادامه داد: تکنیسین‌های اورژانس با حضور در محل بلافاصله انجام اقدامات فوریت‌های پیش بیمارستانی را آغاز کردند که طی بررسی‌ها مشخص شد همه مسمومان خانم هستند و دچار مسمومیت جنرال شده‌اند. به گفته وی از میان ۴۹ نفر ۲ نفر در محل درمان و مابقی به بیمارستان منتقل شدند. حال عمومی مصدومان مساعد است. صالح‌طبری درباره علت این مسمومیت گفت: احتمالا مسمومیت گوارشی بوده است اما باید بررسی‌های بیشتر و تخصصی‌تر در این باره صورت گیرد. 
***
دستگیری داروفروشان تلگرامی با ۴۰ هزار قلم داروی نایاب
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از بازداشت عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در این‌ باره گفت:‌ در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی، ماموران پلیس فتا اقدام به رصد و پایش این فضا کرده و در جریان آن با یک کانال تلگرامی که ۴۳ هزار دنبال‌کننده نیز داشت، روبه‌رو شدند. این کانال اقدام به تبلیغ فروش انواع داروهای نایاب و کمیاب کرده بود، حتی برخی از داروهای این کانال مجوزهای لازم از سوی سازمان غذا و دارو را هم نداشت. 
وی با بیان اینکه اقدامات ماموران برای شناسایی گرداننده یا گردانندگان این کانال آغاز شد، اظهار کرد: ماموران پلیس فتا اقدامات خود را در این باره آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی اطلاعاتی را از مدیران این کانال تلگرامی به دست آوردند. 
معظمی‌گودرزی گفت: ماموران با حضور در محل اختفای این افراد در جنوب تهران، ۲ مدیر و گرداننده اصلی این کانال تلگرامی را بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل نیز مورد بازرسی قرار گرفت و در جریان آن بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب کشف و ضبط شد.  
***
زلزله 5.5 ریشتری در سیستان‌و‌بلوچستان
 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در سیستان‌و‌بلوچستان از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از حادثه خبر داد. مهدی ولیپور دیروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع زمین لرزه در سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۰۶ روز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر حوالی سرجنگل در استان سیستان‌و‌بلوچستان را لرزاند. 
وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد، گفت:‌ شهرها و مناطقی مانند سرجنگل، مسجد حضرت ابوالفضل و نوک‌آباد تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند، البته با توجه به عمق بالای این زلزله احتمال وقوع خسارت شدید کمتر است.  ولیپور افزود:‌ با این وجود تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شدند، تاکنون اما گزارشی ناشی از خسارت مخابره نشده است. 

Page Generated in 0/0063 sec