printlogo


کد خبر: 249019تاریخ: 1401/3/3 00:00
رسانه ملی و افزایش قیمت‌های اخیر

محمد اسماعیلی*: در پی ساماندهی ارز ترجیحی و افزایش قیمت‌ برخی کالاهای مشمول ارز ترجیحی که در کشور ایجاد شده است، رسانه ملی بار سنگینی را بر دوش دارد و انصافا نیز در این ماجرا کارنامه قبولی دارد ولی هنوز کارهای انجام نشده زیادی هست که این رسانه باید در دستور کار قرار دهد که در ادامه به برخی از آنها به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم.
1- در گام نخست مردم باید عمق فشاری را که در حال حاضر متحمل می‌شوند در قاب تلویزیون ببینند و جایی برای اشک تمساح ریختن شبکه‌های معاند باقی نماند. 
2- نتایج و پیامدهای مثبت اجرای طرح باید بخوبی به تصویر کشیده شود و تنها بیان آن توسط مجریان طرح به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند، بلکه باید درباره آن برنامه‌سازی شود. 
3- از آنجا که اجرای این طرح در سبک زندگی و معیشت مردم یک تغییر بسیار مهم ایجاد کرده است، بنابراین انتظار بجایی است که رسانه ملی نیز در کنار مردم در کنداکتور روزمره همه شبکه‌های خود تغییراتی را اعمال کند به گونه‌ای که مردم این تغییر را حس کنند. 
4- دوربین صداوسیما باید انباشت ثروت و سبک زندگی کسانی را که از وجود ارز ترجیحی سوء‌استفاده‌های کلان کرده و توانستند بهترین تجملات را در خارج و داخل برای خود و خانواده تهیه کنند، به مردم نشان دهد. 
5- صداوسیما باید در این شرایط سخت اشاعه فرهنگ انفاق و رسیدگی به مستمندان و نیازمندان را در دستور کار خود قرار دهد. 
6- پیگیری دقیق و سریع و ضعیت رسیدگی به جرائم مربوط به محتکران و متخلفان و همچنین گران‌فروشان از دیگر وظایف رسانه ملی است که متاسفانه مغفول مانده است. 
7- مشکلات فراروی اجرای طرح باید با مردم در میان گذاشته شود تا مردم بتوانند نظرات و پیشنهادات خودشان را برای رفع ایرادات به صورت مستقیم مطرح کنند. 
8- فعالیت مجریان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح از زحمات کارشناسان تا گروه‌های نظارتی مستقر در کف میدان باید در قاب تلویزیون دیده شود. 
9- منتقدان اجرای طرح و نظرات کارشناسی آنها به همراه نظرات موافقان به صورت توأمان باید در رسانه ملی مطرح شود تا مشارکت و تاثیر‌گذاری شبکه‌های معاند به حداقل ممکن برسد. 
10- تحقق همه این اهداف جز با حضور عوامل حرفه‌ای برنامه‌ساز و شکل‌گیری اتاق فکر‌های تخصصی امکان‌پذیر نخواهد بود.
* کارشناس سیاسی
 

Page Generated in 0/0061 sec