printlogo


کد خبر: 249028تاریخ: 1401/3/3 00:00
اخبار

«باور 373» عملیاتی شد
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: امروز اشراف اطلاعاتی نیروی پدافند هوایی ارتش به صد‌ها کیلومتر فراتر از مرز‌ها ارتقا یافته و همین موضوع امنیت و آسودگی خاطر هموطنان‌مان را بیش از پیش تضمین کرده است. 
صباحی‌فرد با بیان اینکه سامانه موشکی باور ۳۷۳ به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است، گفت: امروز افزایش توان رزم و مؤلفه‌های آمادگی دفاعی نیروی پدافند، جهشی چند برابری را طی می‌کند. 
وی با اعلام اینکه سامانه بومی باور ۳۷۳ در رزمایش اخیر این نیرو در مسافت ۱۵۲ کیلومتری با اهداف درگیر شد و عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت، افزود: آزمایش افزایش برد باور ۳۷۳ در آینده نزدیک انجام می‌شود که مایه غرور و مباهات یکایک هموطنان عزیزمان خواهد شد. 
***
۴ مرز ایران با عراق آماده پذیرش زائران اربعین می‌شود
سیدمجید میراحمدی دیروز در نشست ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود 3.5 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند، افزود: با توجه به روند افزایش هر ساله زائران اباعبدالله الحسین(ع) و با توجه به اینکه ۲ سال مراسم اربعین حسینی انجام نشده است، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ میلیون زائر داشته باشیم. 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: برای همین باید تمهیدات و امکانات خدماتی و رفاهی لازم را همچون سایبان‌ها و مه‌‌پاش‌ها برای خنک کردن زائران فراهم کنیم. 
میراحمدی با بیان اینکه امسال در نظر داریم مرز خسروی را برای زائران حسینی فعال کنیم، گفت در همین راستا رایزنی‌های لازم از طریق سفارت ایران با نخست‌وزیر و وزیر کشور عراق برای فعال‌سازی شبانه‌روزی مرز خسروی انجام شده است. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید داشته‌اند شرایط راحت و ارزان برای زوار حسینی فراهم شود و برای همین، تمام امکانات را در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مهیا خواهیم کرد. 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به مصادف بودن مراسم اربعین حسینی با ایام گرم سال، در نظر داریم همکاران وزارت بهداشت و هلال‌احمر با آمادگی کامل در مرزهای کشور برای ارائه خدمات حضور داشته باشند. 
گفتنی است نخست‌وزیر و وزیر کشور عراق در دیداری که با سفیر ایران در آن کشور داشته‌اند، اعلام کرده‌اند دولت عراق برای مراسم اربعین امسال روادید سفر زمینی به عراق را لغو خواهد کرد. 
***
اقدام جدید سوئدی‌ها در نقض حقوق شهروند ایرانی
«حمید نوری» شهروند ایرانی‌ای که از آبان سال ۹۸ در سلول انفرادی سوئدی‌ها به سر می‌برد، پس از برگزاری بیش از ۹۰ جلسه دادگاه و در حالی که در انتظار صدور حکم دادگاه سوئدی است، از ۲۰ روز قبل امکان تماس تلفنی با خانواده را از دست داده است. 
بر اساس گزارش‌های دریافتی، دستگاه قضایی سوئد محل نگهداری نوری را تغییر داده‌ اما شرایط وی تغییر نکرده است؛ این در حالی است که با توجه به پایان روند برگزاری دادگاه، انتظار می‌رفت محدودیت‌های سخت اعمال شده درباره او از جمله نگهداری در سلول انفرادی تغییر کند. خانواده نوری در طول ۲۰ روز گذشته تلاش‌های فراوانی کردند تا با وی تماس داشته و از وضعیت سلامتی او آگاه شوند اما دستگاه قضایی کشور سوئد هر بار به بهانه‌ای از برقراری این تماس خودداری کرده است. 
نوری پس از بازداشت نیز تا 7.5 ماه امکان تماس تلفنی و تا ۲ سال امکان ملاقات حضوری با خانواده را نداشت. همچنین در سفر آخر خانواده نوری به سوئد، امکان ملاقات نوه‌هایش با وی نیز به‌ رغم درخواست‌های مکرر فراهم نشد. 
***
غریب‌آبادی: 
رژیم صهیونیستی باید برای اقدامات تروریستی خود پاسخگو باشد
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ایران همچنان قربانی اصلی تروریسم است. جای بسی تاسف است که مدعیان مبارزه با این پدیده شوم، یا ترجیح می‌دهند چشم و گوش خود را بر این ترورها ببندند یا مستقیم و غیرمستقیم از تروریست‌ها حمایت کنند. رژیم صهیونیستی باید برای اقدامات تروریستی خود پاسخگو باشد». مدافع حرم سرهنگ پاسدار حسن صیادخدایی روز یکشنبه در اقدام تروریستی ضدانقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی مقابل منزل خود ترور شد و به شهادت رسید. 
***
توافق ایران و آفریقای جنوبی برای‌رفع موانع پروژه‌های اقتصادی
معاون وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی که جهت برگزاری دهمین اجلاس کمیته مشورتی سیاسی به میزبانی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در تهران به‌ سر می‌برد، در دیدار با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه بر اهمیت روابط ۲ کشور تاکید کرد. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار درباره راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات تجاری، اقتصادی و بازرگانی فی‌مابین با معاون وزیر روابط خارجی آفریقای جنوبی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. طرفین در این دیدار با عنایت به برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ۲ کشور در اکتبر سال جاری میلادی در پرتوریا، توافق کردند مشکلات مربوط به اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در این ملاقات ۲ طرف بر ضرورت تماس هر چه بیشتر تجار بخش خصوصی و مجموعه‌های دولتی تاکید کردند. 

Page Generated in 0/0078 sec