printlogo


کد خبر: 249036تاریخ: 1401/3/4 00:00
اخبار

«علف‌زار» بر پرده سینما
تیزر فیلم سینمایی «علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «علف‌زار» از سوم و چهارم خرداد در سینماهای تهران و در ادامه سایر شهرهای کشور به نمایش درآمد. 
این فیلم ابتدا قرار بود نوروز اکران شود اما در لحظات آخر از لیست فیلم‌های اکران نوروزی کنار گذاشته شد. ««علف‌زار» محصول «خانه خلاق رادرو» است و پخش آن را «خانه فیلم» برعهده دارد. ساخت تیزر را کیومرث بیک زند و موشن را پیمان امدادی برعهده داشته است. 
***
«پرها» بهترین فیلم عربی سال
کمدی سیاه «پرها» ساخته عمر الزهیری عنوان بهترین فیلم سال را از منتقدان فیلم‌های عربی دریافت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، طنز اجتماعی «پرها» ساخته عمر الزهیری، کارگران مصری برنده بزرگ ششمین دوره جوایز منتقدان برای فیلم‌های عربی شد. 
این فیلم که داستان پدری را روایت می‌کند که برای زن و ۳ فرزندش به مرغ بدل می‌شود، سال پیش برنده جایزه هفته منتقدان کن شده بود و امسال با رای ۱۶۷ منتقد از ۶۸ کشور این موفقیت جدید را کسب کرد و علاوه بر آن جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را هم از آن خود کرد. دیگر برندگان جوایز منتقدان، مایسا عبدالهادی، بازیگر فلسطینی برای بازی در «سالن هدا» ساخته هانی ابواسد به عنوان بهترین بازیگر زن و علی سلیمان دیگر بازیگر فلسطینی برای «امیرا» ساخته محمد دیاب، کارگردان مصری به عنوان بهترین بازیگر مرد بودند. 
جایزه بهترین فیلم مستند هم به «فلسطین کوچک، خاطرات یک محاصره» ساخته عبدالله الخطیب، فیلمساز فلسطینی تعلق گرفت که به زندگی پناهندگان فلسطینی ساکن منطقه یرموک در دمشق سوریه می‌پردازد. 
***
استقبال هلندی‌ها از «میجر» احسان عبدی‌پور
مراسم جایزه «سپتیمیوس» جوایز خود را به بهترین‌های 4 قاره- آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا- اهدا می‌کند که امسال در بین نامزدهای بهترین بازیگر مرد آسیایی و بهترین تهیه‌کننده نام حمید فرخ‌نژاد و نیز احسان عبدی‌پور در بخش بهترین فیلمنامه با فیلم «میجر» به چشم می‌خورد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور و به ‌تهیه‌کنندگی و بازی حمید فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. 
داستان فیلم درباره ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک است که به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست و این مساله نظم شهر را بر هم می‌زند. رویداد اهدای جایزه «سپتیمیوس» در 7 و 6 ژوئن ۲۰۲۲ / ۱6 و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود. 
***
برگزاری مراسم رونمایی از تابلوی شهید «جهان‌آرا»
مراسم رونمایی از تابلوی شهید «جهان‌آرا» با حضور سیدمحمود جهان‌آرا، برادر شهید جهان‌آرا، اعضای انجمن پیشکسوتان سپاس، مسؤولان شهرداری منطقه ۶ و نواحی، معاون اجتماعی کلانتری یوسف‌آباد و رئیس شورایاری محله منطقه ۶، امروز چهارشنبه ۴ خردادماه، برگزار می‌شود. 
این مراسم توسط کتابخانه شهید جهان‌آرا با مشارکت سرای محله یوسف‌آباد، شهرداری منطقه ۶، ناحیه ۶، معاونت اجتماعی کلانتری یوسف‌آباد و شورای یاری‌محله برگزار می‌شود. 
***
«طلیعه مقاومت» در برج آزادی
نمایشگاه عکسی با عنوان «طلیعه مقاومت» دیروز سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در برج آزادی افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در سالروز آزادسازی خرمشهر، برج آزادی میزبان نمایشگاه عکس «طلیعه مقاومت» شد. 
این نمایشگاه که با همکاری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌شود، همزمان با سوم خرداد و بزرگداشت عملیات پیروزی بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر میزبان ۳۵ قطعه عکس از تصاویر رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس در نگارخانه آیینه است. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ۳ تا ۱۰ خرداد به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ از این آثار بازدید کنند. 
***
اهدای جایزه‌های فریبا کلهر به موزه ملی کودک
فریبا کلهر، نویسنده کودک و نوجوان مجموعه‌ای از آثار و جایزه‌های خود را به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حفظ و نگهداری آثار و تاریخ هنر و ادبیات کودک و نوجوان در ایران همواره از اهداف و وظایف موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. در راستای این هدف، موزه کودک گنجینه‌ای از ارزشمندترین خاطرات و دستاوردهای ۵۶ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در خود جای داده است. با توجه به این امر «فریبا کلهر» نویسنده نام آشنای حوزه کودک و نوجوان آثار و افتخارات خود را که حاصل ۳۵ سال فعالیت است به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون اهدا کرد. 
این مجموعه شامل ۷ تندیس، ۳۸ لوح تقدیر و ۲۲۱ کتاب از آثار وی است. موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است. علاقه‌مندان از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه می‌توانند از این موزه بازدید کنند. 

Page Generated in 0/0057 sec