printlogo


کد خبر: 249050تاریخ: 1401/3/4 00:00
اخبار

وزیر ورزش: کرمانشاه قابلیت برگزاری رویدادها و اردوهای بین‌المللی را دارد
وزیر ورزش و جوانان در سفر به استان کرمانشاه گفت: سالن ۶ هزار نفره، استخر چندمنظوره و پیست سوارکاری مجموعه المپیک استان کرمانشاه از پروژه‌های مهم، نیازمند بازدید و پیگیری جهت اتمام این سفر بودند. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی اظهار داشت: سفر به استان کرمانشاه شرایط را جهت بازدید از مجموعه المپیک که یکی از مجهزترین و به‌روزترین مجموعه‌های ورزشی است، فراهم کرد. سجادی با اشاره به ۶ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در سراسر کشور، گفت: پروژه پیست سوارکاری و استخر مجموعه المپیک کرمانشاه یکی از این ۶ هزار پروژه است که اتمام آن نیازمند حدود ۶۰ میلیارد تومان است و این پروژه هدیه بزرگی به ورزش‌های آبی (شنا، شیرجه و واترپلو) استان خواهد بود. وی در ادامه اظهار داشت: پروژه سالن ۶ هزار نفره از دیگر پروژه‌های بزرگ و چندگانه استان است که از همه لحاظ قابلیت و ظرفیت برگزاری مسابقات را دارد و اتمام آن نیز نیازمند حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است. وی ضمن قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره ساخت مجموعه المپیک استان گفت: جهت اتمام مجموعه المپیک پیگیر برگزاری کارگروه ویژه هستم و امیدوارم پیش از المپیک پاریس، پروژه مجموعه المپیک کرمانشاه به اتمام برسد و بتوانیم جهت رویدادها و اردوهای بین‌المللی از مجموعه استفاده کنیم. سجادی تصریح کرد: ما در دوره جدید مدیریت وزارت ورزش و جوانان با مجوزی که از نهاد ریاست جمهوری داریم، از مشارکت‌های مردمی نیز جهت اتمام پروژه‌های ورزشی استقبال می‌کنیم. وزیر ورزش و جوانان درباره مهاجرت و پناهندگی برخی ورزشکاران نیز عنوان کرد: چرا سایر ورزشکاران را بدنام می‌کنید؟ اگر قرار است در کشور دیگری زندگی کنید یا اینکه یک سال به کشور دیگری بروید یا اینکه برای تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنید، چرا در قالب تیم‌های ورزشی به این کار دست می‌زنید و سایر ورزشکاران را بدنام می‌کنید؟
***
6 مسابقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر لغو شد
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و شهرخودرو از هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر که قرار بود از ساعت 20 دیروز برگزار شود، لغو شد. در همین باره سازمان لیگ رسما اعلام کرد دیدارهای هوادار تهران – گل‌گهرسیرجان، نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان، فولادخوزستان - سپاهان، آلومینیوم - پیکان و تراکتور تبریز - فجرشهیدسپاسی از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر به دلیل آلودگی شدید هوا و همچنین شرایط حساس جدول لغو شد. این مسابقه‌ها در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی امروز برگزار می‌شود. 
***
بدهی پرسپولیس به استوکس هر روز بیشتر از دیروز
باشگاه پرسپولیس باید بابت بدهی به بازیکن سابق ایرلندی خود سالانه ۵ درصد سود پرداخت کند. به گزارش ایسنا، بعد از صدور حکم آنتونی استوکس در کمیته وضعیت فیفا، پرسپولیس این پرونده را به دادگاه CAS برد تا بلکه بتواند اندکی از مبلغ محکومیت را کم کند. با این حال بعد از تایید رای در دادگاه عالی ورزش، پرسپولیسی‌ها نتوانستند در موعد مقرر بدهی خود را به این بازیکن بپردازند تا پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه ۱۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ بسته شود. با آنکه استوکس در زمان امضای قرارداد ۱۵۰ هزار دلار از قرارداد ۲۷۰ هزار دلاری خود را نقدا دریافت کرد، بعد از مدتی بدون دلیل موجه از ایران رفت و در شرایطی که همه انتظار داشتند پرسپولیس او را در مراجع قضایی فوتبال محکوم کند، مهاجم ایرلندی، پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۸۶ هزار و ۳۳۳ دلار کرد. با آنکه پرسپولیس تا پایان فصل فعالیتی در نقل‌وانتقالات نخواهد داشت و به همین خاطر عملا بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی تاثیری در فعالیت‌های این باشگاه ندارد اما گذشت زمان مبلغ بدهی را بیشتر می‌کند که این امر فقط به سود استوکس است. بر اساس حکم فیفا پرسپولیس باید ۵ درصد سود سالانه هم به استوکس بدهد و به همین خاطر بدهی به این بازیکن تا امروز ۹۲ هزار و ۸۳۰ دلار برآورد شده است و این یعنی استوکس هر روز طلبش از پرسپولیس بیشتر می‌شود. در این میان نباید فراموش کرد نرخ ارز نیز در حال رشد است و هرچه پرداخت بدهی استوکس طولانی‌تر شود، قطعا به زیان پرسپولیس خواهد بود. 
***
تمجید فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف 
فدراسیون جهانی والیبال به تجمید از پاسور افسانه‌ای ایران پرداخت. فدراسیون جهانی والیبال با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: افسانه برای همیشه. سعید معروف با قهرمانی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با پیکان عنوان دیگری را به مجموعه افتخارات خود اضافه کرد و به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد. شاید او از تیم ‌ملی خداحافظی کرده باشد اما میراث قهرمانی او همچنان ادامه دارد. 
***
انتقاد کی‌روش از مسؤولان فدراسیون فوتبال مصر
سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتبال مصر از عملکرد خود در این تیم راضی است. او به انتقاد از فدراسیون فوتبال مصر پرداخت و آنها را مقصر جدایی‌اش دانست. به گزارش کوره، فدراسیون فوتبال مصر بعد از آنکه کی‌روش نتوانست این تیم را به جام‌جهانی برساند، با این مربی پرتغالی قطع همکاری کرد. کی‌روش از رفتاری که فدراسیون فوتبال مصر با او کرده، ناراحت است. او گفت: رئیس و اعضای فدراسیون فوتبال مصر به من احترام نگذاشتند و نتایج خوب تیم و کادر فنی را نادیده گرفتند. به نظرم بیشتر از این نمی‌توان صحبت کرد و نیازی به توضیح بیشتر نیست. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید از وائل جمعه، محمد شوقی، عصام الحضری و ولید العطار سوال کنید. آنها بخوبی می‌دانند چه اتفاقی افتاد. کی‌روش ادامه داد: سران فدراسیون فوتبال مصر من را نمی‌خواستند اما چرا؟ آنها باید در این زمینه توضیح دهند نه من.

Page Generated in 0/0150 sec