printlogo


کد خبر: 249070تاریخ: 1401/3/4 00:00
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
امنیت مرزها را از صدها کیلومتر دورتر تأمین می‌کنیم

گروه سیاسی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما باید تاریخ را برای درک واقعیات و درس گرفتن از شرایط برای پیش بردن شرایط موجود مورد مطالعه قرار دهیم، تأکید کرد: اگر بخوبی شرایط آن روز و تبدیل آن شکست و ناامیدی را به فتح خرمشهر درک کنیم، ره‌یافت خوبی برای خروج از شرایط فعلی خواهیم یافت. 
سرلشکر محمد باقری در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با عنوان «خرمشهرها در پیش است»، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه زمانی گلوله‌های خمپاره دشمن به اهواز می‌رسید، گفت: امروز در بخش دفاعی و امنیتی در شرایطی قرار داریم که شهید سلیمانی و همه شهدا قصد قطعی دشمنان را که خدشه به امنیت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود، در ورای مرزها مورد هجوم قرار دادند و امنیت کشور را صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان برقرار کردند. 
وی عنوان کرد: به برکت خون شهیدان، امروز مدعی هستیم که در حوزه دفاعی - امنیتی در وضعیت خوبی قرار داریم؛ این در حالی است که همچنان نیروهای مسلح کشورمان با محدودیت‌هایی مواجه هستند و چندان اتفاق متفاوتی در این رابطه صورت نگرفته است ولی با این وجود سعی داریم نیروی مسلح کم‌هزینه‌ای باشیم. 
سرلشکر باقری اضافه کرد: این در شرایطی است که آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار، چین ۲۵۰ میلیارد دلار، روسیه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار، عربستان ۶۰ میلیارد دلار، اسرائیل ۲۰ میلیارد دلار و ترکیه ۱۷ میلیارد دلار اعتبارات دفاعی دارند اما در هیچ سالی اعتبارات دفاعی کشورمان اعم از حقوق و پوشاک و... به 7 میلیارد دلار هم نرسیده است. 
وی افزود: البته در منابع آشکار، اعتبارات دفاعی کشورمان را تا ۱۴ میلیارد دلار می‌نویسند که این ناشی از بی‌اطلاعی یا غرض‌ورزی است، زیرا واقعیت اعتبارات ما حدود ۶ میلیارد دلار است اما با وجود این، تلاش شده است بازدارندگی پایداری در برابر تهدیدات پیش روی این سرزمین و مردم آن به وجود بیاید تا حتی دشمن از فکر تجاوز به کشورمان هم منصرف شود که این هم با تلاش شبانه‌روزی همه رزمندگان محقق شده است. اما خارج شدن از این وضعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب، مسیری است که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آن را ترسیم کردند؛ پس این بیانیه، یک سند مهم است. 
سردار باقری گفت: زمانی ما برای عکس‌برداری هوایی از عمق سرزمین دشمن، متکی به هواپیمای شناسایی اف ۴ بودیم اما بعدها ما با هواپیماهای اسباب‌بازی که بچه‌ها با آنها بازی می‌کردند، آشنا شدیم؛ لذا در سال ۱۳۶۳ روی هواپیماهای هدایت‌پذیر از راه دور، دوربین کانون اف -۱ را با چسب چسباندیم و این عکس‌برداری آغاز شد تا جایی که اکنون به یکی از قدرت پهپادی تبدیل شده‌ایم؛ این در شرایطی است که هنوز هم پهپادی از خارج دریافت نکرده‌ایم اما جزو قدرت‌های پهپادی جهان هستیم. 

Page Generated in 0/0051 sec