printlogo


کد خبر: 249073تاریخ: 1401/3/4 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس امروز با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی مجلس روز چهارشنبه چهارم خردادماه دایر است و تعطیلی ادارات به خاطر آلودگی هوا شامل حال جلسه علنی  مجلس نمی‌شود. حاجی‌دلیگانی با اشاره به دستور کار انتخابات هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم در جلسه علنی امروز گفت: پس از انتخابات هیات رئیسه، نمایندگان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد. 
***
شهادت خلبان و کمک خلبان در پی سقوط هواپیمای اف 7
صبح روز گذشته یک فروند هواپیمای اف ۷ در منطقه عمومی نائین اصفهان و در حین تمرینات تیراندازی آموزشی هوایی، به علت نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه سرگرد خلبان قاسم زمانی و دانشجوی خلبانی محمد جواد بای به شهادت رسیدند. علت سانحه توسط گروه تخصصی هوایی در دست بررسی است. بر اساس این گزارش، سرهنگ معتمدی مدیر روابط عمومی ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: رأس ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه ۳ خرداد) یک فروند هواپیمای آموزشی اف۷ پایگاه هشتم شکاری اصفهان در اطراف انارک نائین دچار حادثه می‌شود که متأسفانه 2 خلبان این هواپیما سرهنگ دوم زمانی و ستوان یکم بای به شهادت می‌رسند. وی افزود: علت این حادثه نقص فنی بوده است اما تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.
***
وزیر خارجه عربستان: 
دست‌مان به سوی تهران دراز است
فیصل بن فرحان آل‌سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه در فروم اقتصاد جهانی گفت که پیشرفت‌هایی در مذاکره با ایران حاصل شده است. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مذاکرات «کافی نیست»، عنوان کرد دست عربستان سعودی به سوی تهران دراز است. 
***
مجلس از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری تفحص می‌کند
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته مجلس با تقاضای طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری با 156 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 235 رای مأخوذه موافقت کردند. 
روح‌الله نجابت، سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس گزارش این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری در اجرای ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس را قرائت کرد. متن این گزارش به شرح زیر است:
در اجرای ماده 212 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، متعاقب ارجاع تقاضاهای تحقیق و تفحص به کمیسیون، محورهای تحقیق و تفحص به وزارت کشور منعکس گردید که پس از پیگیری‌های مکرر مربوط به تقاضاهای نمایندگان فوق‌الذکر موضوع هر ۲ تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ 11/‌8/‌1400 کمیسیون با حضور 17 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص و مسؤولان دستگاه ذی‌ربط مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای مذکور در تقاضاها به تصویب رسید. 
شایان ذکر است به دلیل وحدت موضوع و توافق متقاضیان هر ۲ تقاضای تحقیق و تفحص در جلسه کمیسیون به صورت تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب یک گزارش جهت طرح در صحن علنی مجلس تقدیم می‌گردد. 
محورهای تحقیق و تفحص
1- رسیدگی به نحوه اجرا و عملکرد وزارت کشور در رعایت شاخصه‌های الزام‌آور قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آیین‌‌نامه اجرایی مربوطه
2- ملاک دقیق میزان جمعیت برای ارتقای یک بخش به شهرستان، یک روستا به شهر و تعیین مرکزیت یک شهرستان ارتقا یافته از بخش در حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور چیست؟
***
عبودتیان: 
حل مشکلات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی آسان می‌شود
دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: با طراحی و پیگیری امر مطالبه‌گری مردمی می‌توان بسترهایی ایجاد کرد که مردم در امر سیاست، فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و اجرای طرح‌های عمرانی و جهادی فعالیت مؤثر داشته باشند. 
عبودتیان اظهار داشت: هدف رئیس‌جمهور از حکم به مردمی‌سازی دولت در بخش‌های مختلف این بود تا مطالبات مردمی را پیگیری کنیم و امثال بنده که در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار می‌کنیم باید با ایجاد ساختاری کارآمد و تهیه نقشه راه، الگویی را معرفی کنیم که قرار است به‌ صورت نهضتی اداره شود. 
وی گفت: مردمی‌سازی دولت در حقیقت یعنی گفتمان‌سازی و بسترسازی حضور مردم برای کمک به حل مسائل و آسان‌سازی مشکلات با اعتنا به ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری مطلوب از آن. 
***
دادگاه تجدید‌نظر رأی انحلال جمعیت امام علی(ع) را تأیید کرد
جمعیت موسوم به امام‌علی‌ در بیانیه‌ای خبر از تایید رای بدوی مبنی بر انحلال این جمعیت در دادگاه تجدیدنظر داد. اسفندماه سال ۱۳۹۹ شعبه ۵۵ حقوقی روابط بین‌الملل مجمع قضایی شهید بهشتی تهران بنا به دادخواست وزارت کشور رأی به انحلال جمعیت موسوم به امام علی(ع) داده بود. 

Page Generated in 0/0048 sec