printlogo


کد خبر: 249106تاریخ: 1401/3/7 00:00
اخبار

تدفین ۲ شهید گمنام دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران
وزیر آموزش‌و‌پرورش در آیین تدفین ۲ شهید گمنام دانش‌آموز گفت: تدفین شهدا به ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت هویت ملی منجر می‌شود. یوسف نوری در آیین تدفین ۲ شهید گمنام دانش‌آموز که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید بتوانیم پیوند بین شهدا و دانش‌آموزانی را که آینده‌ساز ایران اسلامی هستند برقرار کنیم، اظهار کرد: تدفین شهدای گمنام دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران در همین راستا انجام شده است و این کار به ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت هویت ملی منجر می‌شود. وی تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر تهران جزو برترین و چهارمین اردوگاه بزرگ کشوری است و با توجه به قدمت آن، ضرورت داشت تدفین شهدای دانش‌آموزی زودتر از این تاریخ در این اردوگاه انجام شود. مطمئنم مزار این شهیدان زیارتگاه معلمان و دانش‌آموزان خواهد شد و آثار تربیتی این تدفین بیشتر از همه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی که انجام می‌دهیم، خواهد بود. وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا سرود سلام فرمانده می‌تواند به عنوان سرود صبحگاهی مدارس انتخاب شود، اظهار کرد: مدارس از این سرود استقبال می‌کنند و امیدواریم سرودهایی از قبیل سلام فرمانده در مدارس و در راستای تحکیم مبانی و تقویت ساحت‌های اخلاقی- اجتماعی و سیاسی- اعتقادی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. 
***
فروش سیگار حتی تک‌فروشی به زیر ۱۸ساله‌ها ممنوع
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال تاکید کرد: حتی تک‌فروشی نیز به این افراد ممنوع است. محمدرضا مسجدی با اشاره به قانون جامع کنترل دخانیات افزود: دکه و کیوسک و سوپرمارکت و... بر اساس قانون تعریف‌شده هستند و لذا طبق قانون فقط مکان‌هایی قادر به فروش دخانیات هستند که از شهرداری و اداره بهداشت مجوز داشته باشند. وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و سازمان اصناف و شهرداری و تعزیرات ناظر هستند ولی متأسفانه قوانین اجرایی نمی‌شود، افزود: مشکلات به دلیل نبود قوانین و آیین‌نامه نیست ولی آن کس که باید نظارت، اجرا و پیگیری کند، وجود ندارد یا سهل‌انگاری می‌کند. مسجدی با تاکید بر اینکه امروز به‌جای قهوه‌خانه قلیان‌خانه داریم، گفت: قهوه‌خانه مخصوص ارائه مواد غذایی سالم است ولی امروز می‌گویند بیشتر درآمدشان بر اساس فروش دخانیات است. 
***
حریق گسترده در چند کارگاه و کارخانه در تهرانپارس
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده چندین کارگاه در شرق تهران خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ١۶:١٩ ظهر دیروز جمعه یک مورد آتش‌سوزی گسترده در شرق تهران، در تهرانپارس، خیابان جشنواره اعلام شد که بلافاصله 6 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه 15 دستگاه تانکر از سوی آتش‌نشانی و ۳ منطقه شهرداری که این محدوده را پوشش می‌دادند، اعزام شدند. همچنین خودرو و تجهیزات پشتیبانی دیگر از جمله بالابر و خودروی تجهیزات تنفسی نیز به محل حادثه اعزام شد. وی گفت: محل آتش‌سوزی چندین باب کارگاه، مرکز صنعتی و کارخانه بود که ۳ یا ۴ کارگاه آن مسقف و در حدود ٢ هزار متر بود. این مکان‌ها کاربری کارگاه تزریق پلاستیک، رنگ‌سازی و رنگرزی، پارچه و... داشتند. ملکی در ادامه اظهار کرد: عملیات لکه‌گیری در محل انجام و از خطر گسترش آتش به اطراف جلوگیری شده است. مصدومیت و تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است اما خسارت سنگینی داشته است. 
***
سفیر ایتالیا در بازدید از نمایشگاه ایران‌هلث مطرح کرد
برنامه‌ریزی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات پزشکی ایران
سفیر ایتالیا گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بزودی امکان سرمایه‌گذاری و تولید مشترک بین شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت در ایران فراهم می‌شود. به گزارش ایرنا، «جوزپه پرونه» در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاه «ایران هلث»، با اعلام اهمیت حضور شرکت‌های ایتالیایی در این نمایشگاه، افزود: برای ما بسیار مهم بود تا در این نمایشگاه که هم‌سطح دیگر نمایشگاه‌های حوزه سلامت در جهان است مشارکت داشته باشیم و از نتیجه آن نیز بسیار خوشحال و خرسند هستیم. وی به حضور گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در ایتالیا فرصت‌های خوبی برای همکاری و استفاده از دانش کسب‌وکارهای ایرانی، بویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت وجود دارد و از حضور این شرکت‌ها برای فعالیت در کشور ایتالیا استقبال خواهیم کرد. پرونه با اشاره به روابط خوب میان ۲ کشور و علاقه شرکت‌های ایتالیایی برای حضور در بازار ایران، بویژه بازار تجهیزات پزشکی تصریح ‌کرد: حضور در این رویداد می‌تواند کمک به گسترش روابط بیشتر نه فقط در زمینه تجارت، بلکه در زمینه علمی و سرمایه‌گذاری بین ۲ کشور باشد. نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث به عنوان مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین رویداد حوزه سلامت در سطح منطقه است که از چهارم خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به‌کار کرده است. حضور شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی این فرصت را برای شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی ایرانی فراهم می‌کند تا با تعاملی سازنده نسبت به ایجاد یک رابطه پایدار و وارد کردن و بومی‌سازی دانش مورد نیاز در این زمینه گام‌های موثری بردارند، البته توان صنعت درمان کشور از نظر دانش نظری و تجربه عملیاتی، کلینیکی و بالینی به قدری است که این تعامل به‌طور قطع دوطرفه خواهد بود و کشورهای شرکت‌کننده می‌توانند از دانش ایرانی در زمینه پزشکی ایران بهره‌مند شوند.

Page Generated in 0/0056 sec