printlogo


کد خبر: 249115تاریخ: 1401/3/7 00:00
اخبار

شمخانی: 
جهان باید در مقابله با سیاست‌های آمریکا متحد شود
علی شمخانی که برای شرکت در چهارمین گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به تاجیکستان سفر کرده است، با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز رضایت از سطح عالی رایزنی‌های 2 کشور در سطوح مختلف، بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به تحولات جدید در عرصه بین‌المللی تاکید کرد. 
شمخانی با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۳ سال است در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی‌اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است. 
وی بر ضرورت پی‌ریزی همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو برای مواجهه با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه روسیه با پایان جنگ لغو نخواهد شد و از این رو باید برای تدوین نظام منسجم همکاری بین کشورهای تحریم شده در افق راهبردی و بلندمدت برنامه‌ریزی شود. 
شمخانی ایجاد جهش اساسی در تعاملات و مناسبات اقتصادی ۲ طرف را از مهم‌ترین ابعاد روابط و عامل تسریع در ارتقای ابعاد دیگر همکاری‌ها دانست و گفت: بسترسازی برای زیست مشترک در شرایط تحریمی و تبدیل تحریم‌ها به فرصتی برای تقویت اقتصاد مولد و درون‌زا ضروری است. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت افغانستان و ادامه حضور ناامن‌ساز گروه‌های مختلف تروریستی در این کشور افزود: فقدان شکل‌گیری دولت فراگیر در این کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل تداوم بی‌ثباتی و ناامنی و افزایش فشارهای اقتصادی و معیشتی به مردم است. 
***
رئیس مجلس خواستار محکومیت بین‌المللی ترور شهید صیادخدایی شد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز طی پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، دبیران کل اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مجمع مجالس آسیایی، اقدام تروریستی و جبونانه عوامل تروریستی استکبار جهانی در به شهادت رساندن شهید صیادخدایی را شدیدا محکوم کرد. 
وی در پیام خود با اشاره به مفاد منشور ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بنیادین جهانی، این اقدام تروریستی را استمرار ترورهای سیستماتیک و هدفمند علیه شهروندان، دانشمندان و نیروهای مسلح ایران برشمرد و گفت: استمرار روند شوم تروریسم دولتی علیه شهروندان کشورها، نقض فاحش حاکمیت قانون بوده و موجب نگرانی فزاینده جامعه بین‌المللی است و سکوت در قبال آن موجب تجری آمران و عاملان این اقدامات تحریک‌آمیز و هنجارشکنانه خواهد شد. قالیباف همچنین با تاکید بر پیگیری تحقیقات حقوقی و قضایی در زمینه این ترور ناجوانمردانه، خواستار محکومیت این اقدام از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان بخشی از وظایف آنها در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم شد. 
***
امام جمعه موقت تهران: 
رئیس‌جمهور با همه وجود در خدمت مردم است
حجت‌الاسلام کاظم‌صدیقی، امام جمعه موقت تهران در فراز دوم خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه با اشاره به مساله حذف ارز ترجیحی گفت: این قانونی بود که باید دولت قبل اجرا می‌کرد و این دولت نمی‌خواهد قانون‌‌شکن باشد. این دولت به دستور مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است و توزیع عادلانه جز از این طریق نمی‌شود؛ نحوه توزیع قبلی ارز ترجیحی پولدارها را پولدارتر کرد و کالاهایی وارد کشور کردند که در زندگی آحاد مردم مزمزه نمی‌شد. 
وی افزود: امروز گرانی هست و گرانی به تعبیر امام صادق(ع) موجب آزرده شدن روح مردم، افسردگی، مشکلات اجتماعی و اخلاقی می‌شود اما امتحان است؛ اگر کسی راهی بلد است ارائه کند ولی من با‌ شناختی که از آیت‌الله رئیسی دارم با همه وجود در خدمت مردم است؛ از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از برنامه‌های دولت است و همچنین با این طرح در دلار صرفه‌جویی می‌شود. صدیقی خاطر‌نشان کرد: در چند سال گذشته ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شد که گاهی اوقات می‌دیدیم کالاهای غیرضروری چون لوازم آرایشی و خوراک سگ وارد می‌شد و هیچ تأثیری در زندگی مردم و سفره آنان داشت و ارز ترجیحی فقط پولدارها را پولدارتر کرد و طبقات ضعیف هم ضعیف‌تر شدند. 
***
بازدید سرپرست دادسرای نظامی شرق تهران از محل وقوع انفجار در پارچین
در راستای دستور حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، دادستان نظامی استان تهران درباره بررسی ابعاد و زوایای مختلف حادثه انفجار در یکی از صنایع نظامی پارچین، ابراهیم حاتمی، سرپرست دادسرای نظامی شرق استان در صحنه حاضر شد و با حضور مسؤولان و مدیران صنایع مربوطه وزارت دفاع، از صحنه بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه وقوع انفجار قرار گرفت. در این بازدید فروض و احتمالات مختلف در بروز حادثه بررسی و دستورات لازم صادر شد. همچنین مزروعی، بازپرس کشیک با حضور به‌موقع در همان ساعات اولیه وقوع انفجار و پس از انجام تحقیقات لازم در مورد ابعاد حادثه، دستورات قضایی لازم مربوط به پزشکی قانونی و... را به مسؤولان هوافضا صادر کرد.با توجه به حساسیت موضوع و بازتاب رسانه‌ای، دستورات لازم برای مسؤولان حفاظت و بازرسی صنایع دفاع صادر و مقرر شد گزارش دقیقی درباره ابعاد حادثه تنظیم و در اسرع وقت به دادسرای نظامی ارائه شود. در جریان انفجار صورت گرفته متاسفانه یکی از پرسنل این صنعت به فیض شهادت نائل آمد.

Page Generated in 0/0061 sec