printlogo


کد خبر: 249125تاریخ: 1401/3/8 00:00
اخبار

«پیش از بهشت» در یک رویداد جهانی
فیلم کوتاه رئال- انیمیشن «پیش از بهشت» با پرداختی به موضوع کودکان فلسطینی راهی جشنواره ایسکیا در ایتالیا شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم کوتاه رئال- انیمیشن «پیش از بهشت» به نویسندگی و کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی از آثار باشگاه فیلم سوره به بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم ایسکیا در ایتالیا راه پیدا کرد. 
این جشنواره که امسال بیستمین دوره آن برگزار می‌شود، ۲۵ ژوئن تا ۲ جولای برابر با ۴ تا ۱۱ تیرماه سال جاری در شهر ایسکیای ایتالیا برگزار خواهد شد. در کمیته افتخار دائمی این جشنواره هنرمندان بزرگی چون الیور استون، پیتر گرین اوی، سرجیو روبینی، مارگارته فون تروتا، ویتوریو استرارو، بیل آگوست و... حضور دارند. عباس کیارستمی، هنرمند فقید کشورمان نیز عضو کمیته افتخاری این جشنواره معتبر ایتالیایی بود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «مرثیه‌ای برای همه کودکان فلسطینی که روزی نقاشی‌های‌شان را رها کردند».
***
رونمایی از کتاب «عقربه‌های جامانده»
کتاب «عقربه‌های جامانده»، زندگینامه داستانی شهید احمد فرگاه به قلم سمانه خاکبازان امروز یکشنبه ۸ خرداد توسط انتشارات روایت فتح رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «عقربه‌های جامانده» زندگینامه داستانی شهید احمد فرگاه به قلم سمانه خاکبازان و به تحقیق و پژوهش سمیه جهاندوست و عباس رئیسی‌بیدگلی توسط انتشارات روایت فتح رونمایی می‌شود. این کتاب حکایت یکی از جان‌گذشتگان خاموش و گمنامی است که نه پی نامند و نه منصب؛ روایتی از بودن‌های مردی که در وجودش «من» نداشت اما یادش در قلب‌ها به یادگار ماند و رد پایش در تاریخ حک شد و قرار است در موطنش، کاشان، شهری که با تار تاریخ و پود تمدن بر روزگار فرش شده؛ از داستان زندگی‌اش رونمایی شود. 
***
پخش فصل دوم «دردسرهای عظیم» از شبکه تماشا
فصل دوم مجموعه «دردسرهای عظیم» از دهم خردادماه هر شب ساعت ۲۱ از شبکه تماشا پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، «دردسرهای عظیم ۱» این شب‌ها ساعت ۲۱ در حال پخش است و از دهم خرداد فصل دوم جایگزین آن می‌شود. 
«دردسرهای عظیم ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام در ۲۶ قسمت ساخته شد و نخستین بار خرداد ۹۴ از شبکه ۳ سیما پخش شد. جواد عزتی، الناز حبیبی، مهدی هاشمی، مریم سعادت، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، مرحوم زهره فکورصبور، فریده سپاه‌منصور، امیر غفارمنش، شهین تسلیمی، صفا آقاجانی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، پرستو گلستانی، بهشاد شریفیان، مه‌لقا باقری، امیرحسین صدیق، سولماز غنی و... در فصل دوم «دردسرهای عظیم» نقش‌آفرینی داشته‌اند. 
***
نمایش مجموعه‌مستند «نان و هنر» در شبکه افق
مجموعه‌مستند «نان و هنر» با موضوع معرفی صنایع دستی در شهرهای مختلف ایران از شبکه افق پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، زیبایی در گوشه و کنار کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد و متنوع است. در کنار زیبایی‌های طبیعی، مردم در نواحی مختلف کشور زیبایی را نیز خود خلق می‌کنند که نام صنایع دستی به خود گرفته است. این زیبایی‌های دست‌ساز مردم نواحی مختلف کشورمان نیاز به معرفی توسط رسانه دارند و همین علت ساخت مجموعه‌مستند نان و هنر است. 
این مجموعه‌مستند به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مومنی و کارگردانی کریم کرمی تولید شده و با موضوع معرفی صنایع دستی و سنتی در شهرهای مختلف ایران، هر بار به بخشی از کشور رفته و صنایع دستی آن منطقه را برابر دیدگان مخاطبان مورد بررسی قرار می‌دهد. علاقه‌مندان به این مجموعه ۱۰ قسمتی می‌توانند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۰ از شبکه افق به تماشا بنشینند. 
***
«خندوانه‌»دخترانه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)
«خندوانه دخترانه» همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم از ویژه‌برنامه خندوانه برای روز دختر خبر داد و گفت: در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، برنامه خندوانه با حضور دختران برگزار می‌شود و ارزشمند بودن دختران در جامعه و نقش موثر آنان بازنمایی خواهد شد. 
خوشرو همچنین از دعوت طیف گسترده‌ای از طنزپردازان کشور به شبکه نسیم خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که فضای جدیدی در زمینه خنده و تفریح در شبکه نسیم داشته باشیم و برنامه‌های شبکه برای همه افراد جامعه جذاب و پرمحتوا باشد. مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه برخی معتقدند مخاطبانی که دنبال مطالب دینی‌اند شبکه‌های دیگر را نگاه می‌کنند، افزود: ما نیز در شبکه نسیم معتقدیم سرگرمی باید محتوای مناسب و متناسب داشته باشد و باید بتوانیم از طریق سرگرمی پیام خود را منتقل کنیم.

Page Generated in 0/0250 sec