کد خبر: 249133تاریخ: 1401/3/8 00:00
ترفند جدید در نقل و انتقال فوتبالیستها
کد دادن در صفحه مجازی
برخی فوتبالیستها برای آنکه بتوانند بازارگرمی کنند و از این راه رقم قرارداد تیم آینده خود را افزایش دهند، دست به دامان اقوام نزدیک و صفحات آنها در فضای مجازی شدهاند. بر اساس رسمی متعارف و قانونی نانوشته در فوتبال، همانند سالهای گذشته در حالی که هنوز فصلی که در آن هستیم به اتمام نرسیده، بازار نقل و انتقالات فصل آینده به صورت غیررسمی آغاز به کار کرده است و بسیاری از بازیکنان از طریق واسطههای رسمی و غیررسمی باب مذاکرات را با تیمهای مختلف باز کردهاند. در این میان اما پای ابزاری جدید هم در بازار نقل و انتقالات باز شده است. اگر در گذشته واسطههای رسمی و غیررسمی تنها ابزار نقل و انتقالات بودند، در سالهای اخیر فضای مجازی و در راس آن پلتفرم اینستاگرام به ابزاری مهم در این بازار تبدیل شده است. جز صفحاتی که در قالب خبری- تحلیلی فعالیت میکنند، کم نیستند تعداد صفحات هواداری که مجموعه این صفحات هم در سالهای اخیر به مقوله نقل و انتقالات ورود کردهاند و چه بسا بسیاری از آنها به صورت غیرمستقیم توسط همان واسطههای رسمی و غیررسمی اخبار مربوط به نقل و انتقالات را درج میکنند. یکی دیگر از مواردی که از طریق شبکههای مجازی و فضای اینستاگرام در نقل و انتقالات نقش پیدا میکند، صفحات منتسب به اقوام بازیکنان است که بعضا با انتشار محتواهایی ذهن مخاطب را به سمت و سوی نزدیک شدن بازیکن مورد نظرشان به یک تیم خاص میبرد. وقتی همسران یا مثلا برادران فوتبالیستها با انتشار پیامهایی تصویر بلیت هواپیما یا قلبهای رنگی بویژه قلبهای آبی و قرمز را منتشر میکنند، به صورت غیرمستقیم آدرس نقل و انتقالاتی فوتبالیست نزدیک به خودشان را میدهند و برای مخاطب عام این مفهوم تداعی میشود که آن فوتبالیست مذاکرات مهمی را با تیم مورد نظر انجام داده و حتی کار به نوعی تمام شده است. قلبهای قرمز و آبی با تعداد خاص این روزها در استوریهای همسران، برادران و بعضا فرزندان فوتبالیستها به کرات دیده میشود و همین قلبها میتواند نقش مهم و تعیینکنندهای در بازار نقل و انتقالات داشته باشد. اگر این روزها سری به فضای مجازی بزنید و مشتری صفحات هواداری یا خبری- تحلیلی باشید، حتما با استوریهای معنادار اقوام برخی فوتبالیستها با قلبهای رنگی یا ایموجیهایی که المانی از پرواز، تغییر شهر و تغییر رنگ دارند، مواجه میشوید؛ استوریهایی که خواسته یا ناخواسته در فضای نقل و انتقالات و ارقامی که برای آن جابهجا میشود، تاثیرگذار خواهند بود. شاید این نقل و انتقالات فقط در فضای مجازی انجام شود و هیچوقت جنبه واقعیت در فضای حقیقی به خود نگیرد اما قطعا این رفتارها در مبالغی که باید برای جذب این بازیکنان هزینه شود، تاثیرگذار خواهد بود.