printlogo


کد خبر: 249135تاریخ: 1401/3/8 00:00
اخبار

ادای احترام به شهید صیادخدایی و جان‌باختگان حادثه آبادان در لیگ برتر
در ۳ مسابقه هفته بیست‌ونهم لیگ برتر نسبت به سردار شهید حسن صیادخدایی و شماری از هموطنان جان باخته در حادثه تلخ آبادان ادای احترام می‌شود. در ۳ مسابقه پایانی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر که روز یکشنبه ۸ خرداد برگزار می‌شود، با قرائت فاتحه و یک دقیقه سکوت به سردار شهید حسن صیادخدایی و شماری از هموطنان جان باخته در حادثه تلخ آبادان ادای احترام می‌شود. پرسپولیس- شهرخودرو، هوادار- گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان- سپاهان ۳ مسابقه پایانی هفته بیست‌ونهم است. 
***
ادعای فدراسیون کانادا برای توجیه لغو بازی با ایران دروغ از آب درآمد
مهاجم تیم ملی کانادا در مصاحبه‌ای درباره لغو بازی ایران برخلاف ادعای فدراسیون این کشور واکنشی متفاوت داشت. به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال کانادا پنجشنبه گذشته در اقدامی کاملا سیاسی و غیرورزشی دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان را لغو کرد. فدراسیون کانادا یک روز بعد از لغو بازی با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد به دلایل سیاسی این اقدام را انجام داده در حالی ‌که طبق قوانین فیفا نباید سیاست را وارد ورزش می‌کرد. همچنین فدراسیون فوتبال کانادا در جدیدترین سیاه‌نمایی مدعی شد بازیکنان تیم ملی این کشور نگران و مخالف برگزاری این دیدار تدارکاتی در ونکوور بودند اما «لوکاس کاوالینی» در مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه‌CBC» » کانادا درباره نگرانی و مخالفت بازیکنان تیم ملی این کشور برای دیدار با ایران هیچ صحبتی نکرد و درباره لغو بازی اینطور واکنش داد: بله! بازی لغو شد. این برای ما در مدت زمان موجود برای آماده‌سازی مشکل است. ما مشتاق بازی با یک تیم در سطح جهانی بودیم. مهاجم تیم ملی کانادا برخلاف ادعای فدراسیون فوتبال این کشور نه تنها اشاره‌ای به نگرانی بازیکنان و مخالفت‌شان برای برگزاری بازی با ایران نکرد، بلکه از لغو این بازی ناراحت بود، چون روند آماده سازی‌شان برای حضور در مسابقات جام‌جهانی به مشکل خورده است. 
***
مهاجم طلبکار مانع عکس یادگاری خریدهای تازه پرسپولیس شد
محرومیت باشگاه پرسپولیس از جذب بازیکن باعث تعویق در عکس یادگاری بازیکنان جدید این تیم شد. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر خلاف تکذیب‌های محمد محمدی و یحیی گل‌محمدی در حال جذب بازیکنان مدنظر سرمربی است. درویش مذاکره و توافق اولیه با ۴ بازیکن اسم و رسم‌دار فوتبال ایران را در حالی به سرانجام رسانده است که در بین آنها توانسته است قرارداد اولیه با علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی را نیز امضا کند. با این حال محرومیت باشگاه بابت عدم پرداخت بدهی ۸۶ هزار دلاری آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی پیشین این تیم باعث شد درویش برای گرفتن عکس یادگاری علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی با پیراهن این تیم دست نگه دارد. بیرانوند پس از دریافت مجوز از رویال آنتورپ بلژیک اقدامات لازم برای بازگشت به پرسپولیس را انجام داده است. پورعلی‌گنجی نیز پس از توافق در فسخ قرارداد خود با باشگاه چینی به تهران بازگشت و قرارداد با پرسپولیس را امضا کرد تا امور نهایی را هفته جاری انجام دهد. باشگاه پرسپولیس قرار است با درآمد حاصل از پیش‌فروش سهام عرضه اولیه خود در بورس،‌ طلب استوکس را پرداخت و سپس از خریدهای جدید رونمایی کند. درویش در حال رایزنی برای نحوه پرداخت ‌طلب استوکس در هفته جاری است تا با اتمام رقابت‌های فصل جاری بتواند قرارداد با تازه‌واردها را رسمی کند. 
***
تست دوپینگ ۲ ملی‌پوش کوراش مثبت اعلام شد
نتایج تست‌های انجام شده از اعضای تیم ملی کوراش نشان می‌دهد ۲ عضو این تیم با تست مثبت مواجه شده‌اند. یک ملی‌پوش هم حاضر به دادن تست نشد. 
اواخر فروردین‌ ۱۴۰۱ افسران مبارزه با دوپینگ به صورت سرزده در اردوی تیم ملی کوراش حضور پیدا کرده و از ملی‌پوشان حاضر در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کوراش تست دوپینگ گرفتند. حالا با گذشت یک ماه، تست دوپینگ ۲ کوراش‌کار در سنگین وزن مثبت اعلام شده است. 
از سویی گفته می‌شود یکی از ملی‌پوشان سابق جودو که در این اردو حضور داشت، حاضر به دادن تست دوپینگ نشده و اردو را ترک کرده بود. 
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کوراش به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد؛ رقابت‌هایی که از سوی شورای المپیک آسیا یک سال به تعویق افتاد. 

Page Generated in 0/0061 sec