printlogo


کد خبر: 249143تاریخ: 1401/3/8 00:00
دادستان کل کشور: هر دستگاهی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان مقصر بوده تحت تعقیب قرار می‌گیرد
تعداد جان باختگان حادثه متروپل به 29 نفر رسید

عملیات آواربرداری ساختمان متروپل بدون وقفه در حال انجام است و نیروهای امدادی سخت مشغول کارند. این روزها در کنار نیروهای امدادی، مردم آبادان نیز پای کارند و از این نیروهای خدوم پذیرایی می‌کنند و در کنار آنها هستند. به گفته وزیر کشور، تاکنون پیکر 29 نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند پیدا شده است و بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان، تاکنون ۱۳ نفر هم در این زمینه بازداشت شد‌ه‌اند. در پی ریزش این ساختمان، تیم‌های عملیاتی از شهر‌ها و استان‌های دور و نزدیک به محل حادثه اعزام شدند و در حال آوار‌برداری و عملیات جست‌و‌جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. 
همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور جمعه (ششم خردادماه) با سفر به آبادان، آخرین اقدامات برای آواربرداری و امدادرسانی حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد و به هیاتی 3 نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور و راه‌و‌شهرسازی و مشاور خود ماموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزئیات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند. دادستان خوزستان هم از بازداشت ۱۳ نفر از مسببان حادثه ساختمان متروپل خبر داد و گفت: هیات 7 نفره‎ای از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه تعیین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند. 
 
* اعلام عزای عمومی در کشور
هیأت دولت امروز یکشنبه 8 خرداد را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
با توجه به دریافت گزارش وزیر کشور از حادثه تلخ و اندوه‌بار فروریختن ساختمان متروپل آبادان، هیأت دولت ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغ‌دیده، به احترام جان‌باختگان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده‌های محترم و مردم استان خوزستان، بویژه شهر آبادان، امروز یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
 
* هر دستگاهی در حادثه متروپل مقصر بوده، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت
دادستان کل کشور گفت: گزارشات درباره ساختمان متروپل آبادان حاکی از تخلفات عدیده است و هر دستگاهی که در رابطه با این حادثه مقصر بوده یا قصور داشته از نظر ما تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری گفت: گزارش‌های رسیده از ساختمان متروپل آبادان حاکی از تخلفات ساختمانی عدیده‌ای است و این امر با اینکه در مشارکت با شهرداری بوده قابل توجیه نیست و خیانت به مردم است. وی افزود: گزارش‌ها درباره ساختمان متروپل آبادان حاکی از تخلفات عدیده است. هر دستگاهی که در رابطه با این حادثه مقصر بوده یا قصور داشته از نظر ما تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: در حال حاضر ۵ نفر از شهرداران و تعدادی دیگر از عوامل موثر در حادثه در بازداشت هستند. گفته شده دادستانی هم در این زمینه قصور یا تقصیری داشته که به رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان آنجا تاکید کردم هیچ اغماضی نسبت به متخلفان در هر بخشی چه قوه‌ قضائیه، چه قوه مجریه و دستگاه‌های دیگر نباید داشته باشند و مساله با جدیت پیگیری می‌شود. دادستان کل کشور افزود: نظر به اینکه تعدادی از مدیران در این باره در مظان اتهام قرار گرفتند به لحاظ صلاحیت، در صلاحیت مرکز استان هست و دادستان مرکز استان مسؤولیت دارد و بنده هم پیگیر هستم و دستگاه قضایی کوتاه نخواهد آمد.  
سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا نیز درباره اقدامات شبکه‌های معاند و تلاش‌آنها برای تشویش اذهان عمومی گفت: حضور یگان ویژه صرفا برای ایجاد آسایش و امنیت مردم انقلابی آبادان و کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه است.

Page Generated in 0/0065 sec