printlogo


کد خبر: 249146تاریخ: 1401/3/8 00:00
اخبار

شهادت ۲ محیط‌بان استان فارس در درگیری با شکارچیان غیرمجاز
در درگیری محیط‌بانان اداره محیط‌زیست شهرستان بوانات از توابع استان فارس با شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دره‌باغ، یک محیط‌بان و یک همیار محیط‌زیست شهید شدند و یک همیار محیط‌زیست دیگر نیز بشدت زخمی شد. به گزارش تسنیم، علی زمانی، فرماندار شهرستان بوانات اظهار کرد: در درگیری محیط‌بانان اداره محیط‌زیست این شهرستان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دره‌باغ، یک محیط‌بان و یک همیار محیط‌زیست جان باختند و یک همیار محیط‌زیست دیگر نیز زخمی شد، این حادثه حوالی ساعت 20:30 شامگاه جمعه ششم خردادماه رخ داده است و شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی تحت تعقیب هستند. 
در این درگیری محیط‌بان محمد فرهمند، نیروی اداره محیط‌زیست بوانات و رضا بهرام‌پور، همیار محیط‌زیست جان خود را از دست دادند و علی اسدی از همیاران محیط‌زیست هم در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. 
***
انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق مواد‌مخدر در شمال غرب کشور
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق مواد مخدر در شمال غرب کشور و کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ارومیه خبر داد. 
سردار رحیم جهانبخش در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ با انجام کار اطلاعاتی شبانه‌روزی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال آن از شرق کشور به ارومیه را داشتند، مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. 
وی افزود: مأموران با تشکیل چندین اکیپ عملیاتی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به رصد و شناسایی تمام متهمان اقدام و با اشراف اطلاعاتی؛ ۶ دستگاه خودروی سواری و باری که در امر انتقال و جابه‌جایی مواد مورد استفاده قرار می‌گرفتند را توقیف کردند که از آنها مقدار ۹۰۲ کیلوگرم مواد مخدر (‌۱۰۱ کیلوگرم هروئین و ۸۰۱ کیلوگرم مرفین) کشف و ضبط شد. 
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: در این باره ۷ متهم دستگیر و ۶ دستگاه خودرو نیز توقیف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 
***
بیمه حوادث برکت همه خانه‌های روستایی یزد
همه‌ منازل روستایی استان یزد، به طور کامل زیر چتر حمایتی بیمه‌ای بنیاد برکت قرار گرفتند. در جریان سفر محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت به استان یزد، تفاهمنامه بیمه حوادث منازل روستایی میان این بنیاد و استانداری یزد به امضا رسید. با امضای این تفاهمنامه، همه‌ منازل روستایی استان یزد زیر پوشش حمایتی بیمه‌ای بنیاد برکت قرار گفتند. 
مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با هدف ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای ساکنان روستاهای کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق، همه خانه‌های روستایی استان یزد را تحت پوشش بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، زلزله، انفجار، صاعقه، سیل، طغیان آب رودخانه‌ها، آتشفشان، توفان، تندباد، گردباد و ضایعات ناشی از آب برف و باران قرار داده است. 
ترکمانه افزود: با اجرای این طرح، بیمه‌ برکت در صورت وقوع زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر حوادث طبیعی به روستاییان خسارت پرداخت می‌کند. وی خاطرنشان‌ کرد: علاوه بر استان یزد، خانه‌های روستایی استان‌های مختلف کشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان شمالی، کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان، کرمان، گیلان، یزد و هرمزگان از حمایت‌های بیمه‌ای بنیاد برکت برخوردار شده‌اند. همچنین از آغاز سال مالی ۱۴۰۱ تا به امروز نزدیک به ۴۶۳ هزار واحد مسکونی روستایی تحت پوشش بیمه حوادث برکت قرار گرفته‌ است. 
***
شناسایی ۱۰۳ بیمار جدید کرونایی و فوت 4 مبتلا
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۰۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شده‌اند. بر این اساس از ظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه ۷ خرداد طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۲۰ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۸۷ نفر رسید. طی این مدت، ۴ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۰۶ نفر برسد، همچنین تاکنون ۷ میلیون و ۴۴ هزار و۴۹۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۸۳۹ هزار دوز رسیده است. تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و۸۹۷ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۶۸۶ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۷۴ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۴۹ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۵۷ دوز رسید.

Page Generated in 0/0058 sec