printlogo


کد خبر: 249152تاریخ: 1401/3/8 00:00
اخبار

صادرات مرغ آزاد شد
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تسهیلات حمایتی جدید از تولید‌کنندگان مرغ و تخم‌مرغ گفت: تعرفه صادرات حذف شده و تولید‌کنندگان در صورت تأمین نیاز داخل می‌توانند به کشورهای همسایه صادر کنند. 
حسین دماوندی‌نژاد گفت: تسهیلات حمایتی در ۳ بخش حذف تعرفه‌ها، ارائه نهاده‌های مدت‌دار و عقد قرارداد برای خرید مازاد تولید انجام می‌شود. وی افزود: کمیته تخصصی برای تعیین نرخ خرید تخم‌مرغ تشکیل شده است که هفتگی این کمیته نرخ را تعیین می‌کند و بر اساس آن شرکت پشتیبانی امور دام تخم‌مرغ مازاد را خریداری می‌کند. 
به گفته این مسؤول، این کمیته تخصصی از چهارشنبه گذشته تشکیل شده است. معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقداماتی که برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: برای تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه و گله‌های اجداد نهاده‌‌های مدت‌دار داده می‌شود که آنها می‌توانند تولید خود را به بازار یا به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند. وی همچنین گفت: تعرفه صادراتی هم حذف شده است و تولیدکنندگان می‌توانند در صورتی که ذخایر داخل کشور کافی باشد به کشورهای همسایه صادر کنند. 
***
توزیع مستقیم گوشت قرمز در تهران برای کاهش قیمت
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکل‌های بخش خصوصی توزیع مستقیم گوشت را انجام می‌دهند. مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور طی نامه‌ای به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، درخواست کرد که 15 غرفه برای توزیع مستقیم گوشت در تهران در اختیار قرار دهد. 
در این نامه آمده است: «به دستور وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع مستقیم تولیدات از طریق تشکل‌های تخصصی به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز و حذف دلالان، این اتحادیه در نظر دارد جهت توزیع گوشت قرمز به صورت مستقیم در 15 غرفه از غرفه‌های اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران اقدام نماید، لذا خواهشمند است درباره واگذاری این غرفه‌ها اقدام نمایید».
***
کاهش ۸ هزار تومانی قیمت تخم‌مرغ
 رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود ۸ هزار تومان زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می‌رسد. حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار تخم‌مرغ ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در واحدهای تولیدی بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود ۸ هزار تومان معادل ۲۵ درصد زیر قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ به فروش می‌رسد که موجب ضرر تولیدکنندگان شده است. رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
***
حق کسی در یارانه ضایع نخواهد شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه حتی حق یک نفر در موضوع هدفمندی یارانه‌ها ضایع نخواهد شد، گفت: آنهایی که علی‌الحساب یارانه دریافت کرده‌اند کمتر از ۹۰ درصد هستند. حجت‌الله عبدالملکی اظهار داشت: ۹۰ درصد مردم یارانه دریافت خواهند کرد و همه کسانی که جزو این افراد هستند و هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند، خیال‌شان راحت باشد که یارانه آنها پرداخت می‌شود. 
وی افزود: ۲ گروه درباره یارانه‌ها داشته‌ایم؛ گروه اول افرادی هستند که اصلا پرونده یارانه نداشته‌اند، این افراد حدود 7.5 میلیون نفر هستند که باید در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند و به حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر از آنها یارانه تعلق می‌گیرد. 
وزیر رفاه با اشاره به افرادی که یارانه آنها توسط دولت قبل حذف شده یا خودشان حذف کرده‌اند، گفت: این افراد باید در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند و حق‌شان است که یارانه دریافت کنند. وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها لیست ثبت‌نام‌کنندگان را برای وزارت رفاه ارسال می‌کند، بررسی‌های تکمیلی انجام می‌شود و یارانه برای آنها از اردیبهشت‌ماه لحاظ می‌شود. عبدالملکی با بیان اینکه گروه دوم افرادی هستند که جزو دهک دهمی شناسایی شده‌اند، گفت: این افراد تا فروردین‌ماه یارانه می‌گرفتند اما در اردیبهشت‌ماه یارانه به آنها تعلق نگرفت که به دستور رئیس‌جمهور یک ماه برای آنها واریز شده و مسدود است تا بررسی‌ها تکمیل شود. 
وی افزود: همچنین خانواده‌هایی به‌خاطر درآمد بالای فرزندان جزو دهک دهم شناخته شده‌اند و یارانه آنها قطع شده است. در این راستا فرزندانی که خانواده مستقل تشکیل داده‌اند و یارانه را تفکیک نکرده‌اند، در سامانه حمایت راهنمایی می‌شوند تا جداسازی یارانه را انجام دهند و بعد والدین و اعضای خانواده مشمول دریافت یارانه می‌شوند. 
عبدالملکی خاطرنشان کرد: همچنین کسانی هستند که با حساب شخصی کارهای اقتصادی غیرشخصی انجام می‌دادند. به‌ عنوان‌ مثال، مسؤول خرید شرکتی شده‌اند. درباره این افراد اصل را بر صحت می‌گذاریم و فرصت می‌دهیم که حساب تجاری را از حساب شخصی جداسازی کنند یا افرادی که وجوه شرعی طلاب را در دفاتر مراجع جمع‌آوری می‌کردند حساب‌ها را شفاف و جداسازی کنند. 
 

Page Generated in 0/0201 sec