printlogo


کد خبر: 249157تاریخ: 1401/3/8 00:00
اخبار

رئیسی فرا رسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان را تبریک گفت
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان، بر جایگاه این کشور در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اهتمام خویش در پیشبرد مناسبات همسایگی با کشور برادر جمهوری آذربایجان تاکید کرد. رئیسی در این پیام با اشاره به اینکه تاریخ و مذهب مشترک و پیوندهای عمیق ۲ ملت ایران و ‌آذربایجان پایه‌های مستحکم و پشتوانه‌ای ارزنده برای مناسبات ۲ کشور در دوران جدید فراهم کرده، تصریح کرده است: بر اساس همین پیوندها، جمهوری اسلامی ایران پس از استقلال جمهوری آذربایجان، همواره در چارچوب منافع متقابل در جهت گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها تلاش کرده است. رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از اینکه پس از رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان، زمینه‌های همکاری 2 کشور بیش از پیش گسترش یافته، اظهار امیدواری کرد این ظرفیت‌ها با تلاش طرفین در راستای خواست و منافع متقابل ۲ ملت مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
***
بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم در صحن مجمع تشخیص کلید خورد
بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور روز گذشته در صحن مجمع تشخیص در جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور روسای قوا، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین جمعی از نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی آغاز شد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به ساختار سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور، تصریح کرد: سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به نسبت سیاست‌های کلی برنامه‌های سابق، از نظر تعداد بند محدودتر شده و بر همین اساس امیدواریم اعضای مجمع با تدقیق هر چه بیشتر در بندهای سیاست‌ها طی جلساتی فوق‌العاده، متنی دقیق و کارشناسی شده را محضر مقام معظم رهبری تقدیم کنند تا دولت نیز پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، فرصت کافی برای تدوین برنامه و ارسال آن به مجلس را داشته باشد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را بستر ریل‌گذاری اجرایی کشور برای 5 سال آینده دانست و بر ضرورت حضور جدی همه اعضا در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و تامل و دقت در بررسی مفاد سیاست‌های کلی تاکید کرد. 
***
آیت‌الله جنتی جان باختن جمعی از هموطنان در حادثه آبادان را تسلیت گفت
آیت‌الله احمد جنتی در پی حادثه فرو ریختن ساختمان در آبادان و جان باختن جمعی از هموطنان، با صدور پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ و دعوت مردم شریف آبادان به حفظ آرامش، از دستگاه قضا خواست با متخلفان و مقصران این اتفاق ناگوار برخورد قاطع کند. 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در این پیام آورده است: حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمانی در آبادان که موجب جان باختن عده‌ای از هم‌میهنان عزیز شد مایه تأسف و تأثر فراوان است. وی افزود: اینجانب ضمن اعلام همدردی و عرض تسلیت به بازماندگان داغدار این حادثه تلخ و‌ طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان این واقعه ناگوار، مردم شریف و خونگرم آبادان را به حفظ آرامش دعوت نموده و از دستگاه‌های امدادی می‌خواهم در روند امدادرسانی و آواربرداری تسریع کنند. آیت‌الله جنتی اضافه کرد: همچنین بر خواست افکار عمومی از دستگاه قضا مبنی بر پیگرد قانونی و برخورد جدی با عاملان و مقصران این رخداد سخت تأکید می‌کنم. 
***
کشف ۷ هزار میلیارد تومان کالای استراتژیک توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات از کشف 7 هزار میلیارد تومان کالاهای استراتژیک کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. متن اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به این شرح است: «همزمان با اجرای طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» و ضرورت مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی و استراتژیک کشور برای برقراری آرامش در فضای اقتصادی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات موفق به کشف ۸۰۰ هزار تن از این دست کالاها از جمله نهاده‌های دامی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در تعدادی از استان‌های کشور شدند. 
در راستای برخورد با این تخلفات، ۷۵ نفر تاکنون دستگیر و تحویل قوه‌ قضائیه شده‌اند. تعدادی از افراد دستگیر شده با جعل اسناد دولتی در پوشش وارد کردن کالاهای اساسی، اقدام به وارد کردن بیش از ۳۶۵ تن غذای سگ و... با ارز ترجیحی کرده بودند. همچنین در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق روغن خوراکی تزریق شده به بازار برای مصرف مردم در ۳ استان شرقی به کشورهای همسایه، اقدامات کنترلی انجام و مشخص شد بیش از ۶۰ درصد روغن این استان‌ها توسط شبکه سازمان‌یافته قاچاق به خارج کشور انتقال می‌یابد. لذا پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای این شبکه شناسایی و ۶۵ نفر از اعضای آن با تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی شدند».
***
بررسی توسعه همکاری‌های تجاری دوجانبه ایران و پاکستان
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با اعضای مجمع بازرگانی پاکستان شاخه کراچی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، اعضای مجمع بازرگانی پاکستان از جمله سهیل عزیز، دبیر کل مجمع بازرگانی پاکستان شاخه کراچی راهکارها و پیشنهادهایی را برای توسعه همکاری‌های تجاری دوجانبه ارائه کردند. حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی در این دیدار گفت: بخش‌های خصوصی ۲ کشور می‌توانند سهم بالایی در افزایش مراودات اقتصادی دوجانبه داشته باشند. 
گفتنی است در این دیدار درباره همکاری‌های نمایشگاهی، سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت بین ایران و پاکستان گفت‌وگوی سازنده و مفیدی انجام شد. 

Page Generated in 0/0055 sec