printlogo


کد خبر: 249171تاریخ: 1401/3/9 00:00
اخبار

اتمام تصویربرداری و تدوین «قاب رفاقت»
تصویربرداری فیلم نیمه‌بلند «قاب رفاقت» به کارگردانی مهرداد عزیزی‌پارسا به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم نیمه‌‌بلند «قاب رفاقت» به تهیه‌کنندگی فاطمه باقری و به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا با اتمام تصویربرداری و تدوین، به مراحل پایانی نزدیک می‌شود. «قاب رفاقت» روایتی از زندگی یک پسر (دهه نودی) به نام امین است که علاقه بسیاری به عکاسی دارد اما به اصرار پدرش به شغل مدلینگ مشغول شده است. همین موضوع چالش‌هایی را برای او ایجاد می‌کند. مبین رستگار، اسدالله دوستی، عمار رسولی، ویدا ماهر، امیر ملک‌احمدی، سامی علیخانی، سیدامیرعلی صدیقی، مهنا جابرها و کبری برمایون (مادر شهید جاویدالاثر اکبر برمایون) از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند. 
***
درگذشت «بو هاپکینز» بازیگر کلاسیک‌های «سم پکینپا»
«بو هاپکینز» بازیگری که در آثار کلاسیک هالیوود نقش‌آفرینی کرده بود درگذشت. به گزارش «وطن امروز»، بو هاپکینز، بازیگر فیلم‌هایی چون «گرافیتی آمریکایی»، «این گروه خشن» «اکسپرس نیمه‌شب» و «گریز» در ۸۰ سالگی بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. این بازیگر که فوریه ۱۹۴۲ در گرین‌ویل به دنیا آمده بود، پس از خدمت در ارتش به حرفه بازیگری رو آورد و کارش را با بازی در سریال‌های تلویزیونی شروع کرد. هاپکینز بازیگر نقش‌های مکمل کلیدی در تعدادی از فیلم‌های استودیوهای بزرگ هالیوودی در دهه ۷۰ میلادی بود. این بازیگر کارش را با ایفای نقش «لی دیوانه» در وسترن مشهور «گروه وحشی» در سال ۱۹۶۹ شروع کرد. بعد توسط «سام پکینپا» به عنوان سارق بانک در «گریز» به سال ۱۹۷۲ جلوی دوربین رفت و بعدها در ده‌ها فیلم سینمایی دیگر مانند «رعد و برق سفید»، «پوسی»، «مردی که رقص گربه‌ها را دوست داشت»، «اکسپرس نیمه‌شب»، «گرافیتی آمریکایی» و «بونتی هانتر» نقش‌آفرینی کرد. وی در تلویزیون نیز از پرونده پر و پیمانی برخوردار بود که بازی در «پرونده‌های راکفورد»، «فرشتگان چارلی» و «هتل» از جمله آنهاست. آخرین فیلم وی در سال ۲۰۲۰ «مرثیه هیل‌بیلی» به کارگردانی ران‌هاوارد هم‌بازی وی در «گرافیتی آمریکایی» بود. 
***
«کا همدردتم» بر دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران با طرحی از داغ مردم آبادان و همدردی با مردم این شهرستان، نصب و رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بامداد هشتم خردادماه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع همدردی با مردم شریف آبادان رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی تهیه و نصب می‌شود، در مناسبت‌های مختلف تغییر می‌کند و همزمان با اعلام شدن روز عزای عمومی برای جان‌باختگان حادثه متروپل آبادان، از صبح ۸ خردادماه رنگ آبادان و این عزای عمومی را به خود گرفت. روی این دیوارنگاره که پویش «کا همدردتم» را نمایان کرده است، قطعه شعری نوشته شده است که شاعر آن حسن صنوبری است: مانده در آوار همراه تن تو، جان من / ‏‬ آه آبادان! عروس خاک خوزستان من / خوزستان پاره تن ایران
***
صدور پروانه نمایش «بدون قرار قبلی»
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۲ فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر خود با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «بدون قرار قبلی» به تهیه‌کنندگی محمد بابایی و کارگردانی بهروز شعیبی و «۸ روز هفته» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی غلامرضا سائلی موافقت کرد. 
***
آثار عکاسان ۵۲ کشور در جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی
مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران تا 10 خرداد تمدید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تاکنون عکاسان ۵۲ کشور آثار خود را به پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ارسال کرده‌اند و از آنجا که داوری آثار از ۱۱ خردادماه آغاز می‌شود، فرصت ارسال عکس به این رویداد تا پایان روز سه‌شنبه، 10 خردادماه ۱۴۰۱ تمدید شد. علاقه‌مندان برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند. پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی «فیاپ» و انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران در ۳ بخش اصلی برگزار می‌شود و جوایز نقدی علاوه بر یادمان و تندیس جشنواره به آثار برگزیده اهدا خواهد شد. سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بخش خصوصی و به همت مؤسسه فرهنگی- هنری خانه هنر خیام تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود. 
***
چاپ دوم رمان «اشک دشمن»
چاپ دوم کتاب «اشک دشمن» رمانی بر اساس واقعیت با محوریت رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی به قلم «صالح مرسی» توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب جلد سوم مجموعه ۵ ‌جلدی «خانه عنکبوت» و شامل داستان‌های واقعی از رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی است که سال‌های سال است با اشغال سرزمین‌های فلسطین و ساخت اسلحه در قدرت مانده است. همچنین عدم توانایی این رژیم از نفوذ به اطلاعاتش، داستان‌های جالب و حقیقی از ضعف رژیم جعلی اسرائیل را نشان می‌دهد. این‌ کتاب در ۳۲۱ صفحه منتشر شده است.

Page Generated in 0/0060 sec