printlogo


کد خبر: 249194تاریخ: 1401/3/9 00:00
اخبار

تهران در عزای جان‌باختگان حادثه متروپل آبادان سیاهپوش شد
سازمان زیباسازی شهر تهران با اکران طرح‌های فرهنگی «سلام آبادان» و «پاره تن ایران آبادان» و همچنین سیاهپوش کردن و اهتزاز پرچم‌های عزا در سرتاسر شهر، در سوگ جان‌باختگان حادثه متروپل آبادان نشست. رضا صیادی، مدیر عامل سازمان زیبا‌سازی اظهار کرد: همزمان با اعلام عزای عمومی در سراسر کشور سازمان زیباسازی شهر تهران با اکران طرح‌های «آبادان، پاره تن ایران» و «سلام آبادان» در تمام سازه‌های تبلیغات فرهنگی سطح شهر و همچنین اهتزاز پرچم‌های عزا و سیاهپوش کردن تمام معابر و گذرگاه‌ها و میادین اصلی شهر، در عزای هموطنان جان‌باخته در حادثه متروپل سهیم شد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه غم و عزای هموطنان جان‌باخته در حادثه متروپل، غم تمام مردم ایران است، ادامه داد: به منظور همدردی با بازماندگان حادثه متروپل آبادان، تمام سازه‌های تبلیغات فرهنگی شهر تهران را به اکران پیام‌های فرهنگی تسلیت به مردم آبادان و ایران اختصاص دادیم تا همراه با مردم سراسر ایران در عزای این حادثه جانگداز شریک باشیم. ریزش برج شماره ۲ ساختمان متروپل آبادان در دوم خرداد 1401، حادثه جانسوزی را رقم زد که طی آن 29 نفر از هموطنان آبادانی جان خود را از دست دادند و ملت ایران عزادار شد. 
***
وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۲ استان شرق کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید ظرف امروز و فردا در خراسان جنوبی و شمال سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد. بر اثر این مخاطره، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، اختلال در ترددهای جاده‌ای و پرواز بالگرد و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد. سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره را توصیه کرد. هشدار زردرنگ به معنای این است پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. 
***
انجام سفرهای گسترده در پایان هفته
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه سفرهای نیمه خردادماه، از ازدحام جمعیت مسافر در تهران، قم و همچنین شهرهای شمالی و برخی استان‌های غربی و مرکزی با توجه به ظرفیت رزروشده در ناوگان حمل‌و‌نقل و اقامتگاه‌ها خبر داد. پنجاه‌ویکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با هدف هماهنگی برای تعطیلات پیش ‌رو و برنامه‌ریزی تعطیلات تابستان تشکیل شد. مصطفی فاطمی، دبیر این ستاد، از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، همدان، کرمانشاه، شهرهای شمالی اصفهان و خراسان رضوی به ‌عنوان بخش‌های درگیر و استان‌های قزوین، زنجان، سمنان، قم و اصفهان به‌ عنوان استان‌های در مسیر درگیر نام برد. او همچنین با اشاره به شلوغی شهرهای شمالی و استان اصفهان بویژه کاشان، بر ضرورت نظارت بیشتر و انجام پیش‌بینی‌های لازم تاکید کرد. دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر لزوم بررسی و پیش‌بینی مشکلات پیش از تعطیلات تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌ها و رزروها و همچنین فروش بلیت‌ها به بیش از ۸۰درصد رسیده است و با توجه به کاروان‌های زیارتی به مقصد حرم امام خمینی(ره)، پیک بالایی را در تعطیلات پیش ‌رو پیش‌بینی می‌کنیم. فاطمی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده برای کاروان‌های زیارتی افزود: بیشترین هماهنگی از طریق استان تهران انجام می‌شود و ستاد ویژه‌ای نیز در این راستا تشکیل شده است. عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور فراجا نیز گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به‌زودی طرح ترافیکی خود را در حوزه عملیات ترافیکی صادر و از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی می‌کند. او افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده تمام اتوبوس‌هایی که به مقصد مرقد امام(ره) به استان می‌آیند در مسیر رفت و برگشت اسکورت می‌شوند. جهانی اولویت برنامه‌های ترافیکی را با مراسم ارتحال امام(ره) دانست و افزود: سفرهای ضروری را نیز در کنار این مراسم بزرگ در نظر داریم. در حال حاضر محدودیت تردد نداریم و در صورت لزوم برای تخلیه بار ترافیکی اقدام به یکطرفه کردن محوری خاص می‌کنیم. نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کننده هم با بیان اینکه برای تامین ارزاق مشکلی وجود ندارد، گفت: نظارت‌ها تشدید شده است و طرح‌های ویژه در شهرهای مسافرپذیر در حال اجراست. همچنین از روز جمعه ۶۰۰ هزار تومان قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کرده است و سازمان هواپیمایی باید این موضوع را مدیریت کند. 
***
تأمین کیت‌های غربالگری آبله میمون در انستیتو پاستور
رئیس انستیتو پاستور ایران از تامین کیت‌های غربالگری آبله میمون خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتوپاستور ارسال خواهند کرد. دکتر رحیم سروری افزود: با توجه به شیوع بیماری آبله میمون در کشورهای مختلف و لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور برای تشخیص سریع موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری اولیه اورتوپاکس ویروس را طراحی کرده و آماده توزیع به آزمایشگاه‌های منتخب شبکه آزمایشگاهی کشور است. وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتو پاستور ایران ارسال خواهند کرد. سروری تاکید کرد: انستیتو پاستور ایران از زمان شروع پاندمی کرونا نیز مدیریت کارگروه تشخیص آزمایشگاهی «کووید-۱۹» را بر عهده داشت و ضمن تدوین پروتکل‌های تشخیص و آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی، تامین کیت‌های تشخیصی مورد استفاده در کشور را عهده‌دار بود.

Page Generated in 0/0078 sec