printlogo


کد خبر: 249216تاریخ: 1401/3/10 00:00
اخبار

تکذیب امضای بیانیه منسوب به سینماگران
داریوش یاری، مستندساز و کارگردان سریال‌های تلویزیونی، درباره بیانیه‌ای که در آن از نیروهای مسلح خواسته شده اسلحه‌های‌شان را بر زمین بگذارند و امضای او زیر آن درج شده است، تاکید کرد که آن را قبول ندارد. به گزارش «وطن‌امروز»، داریوش یاری، کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به بیانیه‌ای که نام او در زیر آن درج شده است به مهر گفت: بیانیه‌ای منتشر شده که در آن نوشته شده است نیروهای مسلح اسلحه‌های‌شان را زمین بگذارند. من این را باور ندارم که نیروهای مسلح در برابر مردم ایستاده باشند؛ در نتیجه این بیانیه را قبول ندارم. وی ادامه داد: اتفاقی که در شهر آبادان افتاده است به دلیل جهالت، فساد، رشوه‌خواری و بی‌اخلاقی برخی رخ داده و منجر به ریزش ساختمان متروپل شده است. یاری اضافه کرد: ممکن است مردم در پی این اتفاق عصبانی یا خشمگین شوند اما دین ما و امام و رهبری همواره می‌گویند حق با مردم است. خواهشم از نیروهای نظامی و انتظامی این است که متهم را پیدا کنند و با هر کسی که به هر دلیلی با بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی مرتکب این فاجعه شده و نظام دارد تاوان آن را می‌دهد برخورد کنند. وی در پایان ضمن تکذیب امضای این بیانیه گفت: من این بیانیه و روح حاکم بر آن را قبول ندارم، چون باور ندارم نیروهای مسلح کشورم در مقابل مردم هستند که حالا بخواهم اسلحه‌های‌شان را زمین بگذارند. 
***
«بدون قرار قبلی» فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو
فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به انتخاب هیأت داوران به‌عنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو - ایران انتخاب شد. به گزارش «وطن ‌امروز»، مراسم معرفی و نمایش فیلم برگزیده سال کمیسیون ملی یونسکو ۱۲خرداد ۱۴۰۱ در سالن کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. در این برنامه با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، متخصصان حوزه اوتیسم، فعالان اجتماعی و هنردوستان از عوامل فیلم «بدون قرار قبلی» تقدیر می‌شود و لوح سپاس کمیسیون ملی یونسکو - ایران به تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم اعطا می‌شود. در این فیلم تلاش شده است با نگاه ویژه‌ای به اختلال اوتیسم، مخاطب به‌ شناختی همه‌جانبه از این بیماری برسد. فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه ویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی) شد. اکران عمومی این فیلم که از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر است، از 18 خردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود. 
***
واکنش وزیر ارشاد به فیلم موهن «عنکبوت مقدس»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: ‏ایران‌زمین به هنرمندانی افتخار می‌کند که زرق و برق جشنواره‌های سیاست‌زده و تبلیغات رسانه‌های مزدور اجنبی‌پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اقدام موهن و سیاسی جشنواره فیلم کن در پی اهدای جایزه به یک فیلم ضددینی و ضدایرانی که منجر به جریحه‌دار شدن باورهای جامعه شده است، متنی به شرح زیر در فضای مجازی منتشر کرد: ایران‌زمین به هنرمندانی افتخار می‌کند که با عشق آل‌الله، قدرشناس ایثار حافظان امنیت و سربلندی سرزمین‌مان هستند. هنرمندانی که زرق و برق جشنواره‌های سیاست‌زده و تبلیغات رسانه‌های مزدور اجنبی‌پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد. جشنواره فیلم کن در اقدامی سیاسی یکی از جوایز خود را به بازیگر زن فیلم موهن و ضدایرانی «عنکبوت مقدس» اهدا کرد. 
***
ویژه‌برنامه موسیقایی در منزل امام خمینی(ره)
واحد موسیقی، شعر و سرود سازمان صداوسیما با مشارکت یک نهاد فرهنگی در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، ویژه‌برنامه «هجرت خورشید» را در شهرستان خمین برگزار کرد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، آیین «هجرت خورشید» گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه نهم خردادماه در خانه امام خمینی(ره) واقع در شهرستان خمین برگزار شد. در این برنامه که با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و واحد موسیقی، شعر و سرود سازمان صداوسیما، کاروانی در حوزه شعر و موسیقی از تهران و شهرهای مختلف راهی شهرستان خمین شدند تا در این برنامه شرکت کنند، یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد. لازم به توضیح است یک گروه سرود از اراک و 5 شاعر از خمین و اراک و نیز شاعرانی از یزد و قم و تهران و آبادان و مشهد و 10 خواننده و آهنگساز از تهران و تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور در این برنامه حضور داشتند. 
***
انتشار کتاب جدید «تارانتینو»
کتاب غیرداستانی «تفکر در سینما» نوشته کوئنتین تارانتینو، پاییز امسال به بازار کتاب می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب تفکر در سینما بر محور فیلم گریز (۱۹۷۲، سام پکینپا) و دیگر فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ که در دوران کودکی بر تارانتینو تاثیر گذاشتند، نوشته شده است. این کتاب یک سال پس از انتشار کتابی که تارانتینو با اقتباس از فیلم روزی روزگاری در هالیوود خود نوشت، ۲۵ اکتبر (۳ آبان ۱۴۰۱) توسط انتشارات هارپرکالینز منتشر خواهد شد. انتشارات هارپرکالینز کتاب جدید تارانتینو را ملغمه‌ای خارق‌العاده از نقد فیلم، تئوری سینما، گزارش و خاطرات شخصی معرفی کرده است. تارانتینو بازیگر و فیلمساز ۵۹ ساله هالیوودی است که به ساخت فیلم‌های مطرحی چون داستان عامه‌پسند، سگ‌های انباری و جنگوی زنجیرگسسته شناخته می‌شود. وی پیش‌تر از برخی فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ چون آرواره‌ها، اینک آخرالزمان و کری به عنوان فیلم‌های محبوب خود نام برده بود.  

Page Generated in 0/0072 sec