printlogo


کد خبر: 249238تاریخ: 1401/3/10 00:00
اخبار

کمیته امداد ضامن مددجویان می‌شود
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: ما توانسته‌ایم در قالب تسهیلاتی، ضمانت‌نامه‌های بانکی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم تا بتوانند از بانک‌ها وام بگیرند؛ در همین باره ۴۶۲۰ فقره ضمانت‌نامه صادر شده و توانسته‌ایم ۲۱۰ میلیارد تومان به مددجویان خدمت ارائه کنیم. علی عاشوری در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: ما در حوزه درمان ۱۱ هزار تسهیلات در قالب ۹۸ میلیارد تومان به مددجویان ارائه داده‌ایم که این رقم بسیار خوبی است. 
وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴ هزار اشتغال را در بین مددجویان ایجاد کرده‌ایم که ۷۲۲ میلیارد تومان در همین زمینه به مددجویان پرداخت شده است. عاشوری به دیگر تسهیلات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمت‌الله اشاره کرد و گفت: درباره موضوعات فرهنگی ۹۸۰۰ تسهیلات در قالب ۹۶ میلیون تومان به مددجویان این نهاد حمایتی کمک شده است. وی همچنین به خدمات صندوق امداد ولایت در حوزه خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در این باره ۳۹ هزار تسهیلات به مددجویان ارائه داده‌ایم که ۴۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
عاشوری با اشاره به خوش‌حساب بودن مددجویان کمیته امداد در پرداخت اقساط وام‌ها گفت: پیش‌بینی ما این بود که ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل دریافت اقساط از وام‌های مددجویان دریافت کنیم که به سبب خوش‌حساب بودن مددجویان کمیته امداد این رقم ۱۵۸۲ میلیارد تومان پرداخت شد و ما نسبت به زمان قبلی ۱۳درصد پیشرفت داشتیم. عاشوری به یکی دیگر اقدامات این صندوق اشاره کرد و گفت: ما توانسته‌ایم در قالب تسهیلاتی، ضمانت‌نامه‌های بانکی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم تا بتوانند از بانک‌ها وام بگیرند؛ در همین باره ۴۶۲۰ فقره ضمانت‌نامه صادر شده و توانسته‌ایم ۲۱۰ میلیارد تومان به مددجویان خدمت ارائه کنیم.
***
صدور دستور شناسایی والدین نوزاد رهاشده
 سرپرست دادسرای ناحیه 16 تهران از صدور دستورات لازم به مرجع انتظامی جهت مراقبت از طفل رهاشده در نازی‌آباد، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر یا فرد رها‌کننده نوزاد خبر داد. 
نجف جابری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای بعثت اعلام کرد: به محض دریافت گزارش مربوط به پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در حوزه کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد و حوزه قضایی دادسرای ناحیه ۱۶، برای بررسی حال عمومی نوزاد و وضعیت نگهداری و روند درمان وی از بیمارستان بازدید کردیم. 
وی افزود: حسب اعلام پزشک مراقب در بیمارستان، همه آزمایش‌های لازم از جمله هپاتیت و ایدز از نوزاد اخذ شده و پاسخ منفی بوده است و صرفا به لحاظ رها شدن در سطل زباله، لوب چپ ریه و پای راست نوزاد دچار عفونت و آسیب شده که مراحل درمانی ادامه دارد. 
این مقام قضایی تصریح کرد: به مدیریت بیمارستان تاکید شد تمام تمرکز روی درمان نوزاد باشد و در صورت کمبود امکانات و نیاز به درمان تخصصی، به بیمارستان تخصصی و طبی اطفال منتقل شود. 
سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران با اشاره به اینکه دستورات لازم به مرجع انتظامی برای مراقبت از طفل، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر یا فرد رها‌کننده نوزاد صادر شده است، اظهار داشت: تحقیقات لازم در این باره در حال انجام است و حال عمومی نوزاد خوب گزارش شده است.
***
11 پروژه برای تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطع‌های غیرهمسطح تهران
11 پروژه جدید در زمینه تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطع‌های غیرهمسطح شهر تهران برای اجرا به پیمانکار ابلاغ شد. 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل‌های دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش، تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید بابایی و شهید باقری، تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با 2 بلوار گلها (شهید پوررضا) و کاج (شهید زینعلی)، تکمیل کندروهای بزرگراه آزادگان به همراه احداث رمپ جنوب به شرق تقاطع غیرهمسطح این بزرگراه با بزرگراه شهید رجایی و احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود تا به این ترتیب عملیات اجرایی این پروژه‌ها در قالب یک برنامه زمان‌بندی 6 ماهه پیگیری شود. 
عباس شعبانی با بیان اینکه عملیات اجرایی 2 پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح موسوم به 12R با بزرگراه شهید همدانی و تقاطع غیرهمسطح خیابان الغدیر و بلوار معلم (موسوم به چهارراه قهوه‌خانه) طی یک برنامه 9 ماهه به پیمانکار ابلاغ شده است، افزود: برای احداث دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید خرازی در محدوده بیمارستان شریعتی و دسترسی‌ها و تونل 20S و نیز تعریض زیرگذر در انتهای بزرگراه شهید خرازی به همراه تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح 11K یک بازه زمانی یک‌ساله در نظر گرفته شده و موضوع به پیمانکار ارجاع شده است. 
وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در این معاونت حاکی از کمبود گردش‌های ترافیکی در 98 تقاطع بزرگراهی است؛ نواقصی که حدود 780 کیلومتر گردش اضافی را به سفرهای درون‌شهری پایتخت‌نشینان تحمیل می‌کند. نقش منفی این کمبود زیرساختی در تمام حوزه‌های مربوط به مصرف سوخت، تولید آلاینده‌ها، تصادفات احتمالی، استهلاک خودروها و در نهایت مدیریت زمان شهروندان قابل ارزیابی است. 

Page Generated in 0/0056 sec