printlogo


کد خبر: 249250تاریخ: 1401/3/10 00:00
اخبار

سرلشکر سلامی:
انتقام شهید صیادخدایی را از دشمنان خواهیم گرفت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید صیادخدایی به دست شَقی‌ترین افراد یعنی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است، گفت: ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت. 
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دیدار با خانواده سردار شهید حسن صیادخدایی از فرماندهان مدافع حرم که هفته گذشته در تهران در حمله تروریستی به شهادت رسید، با اشاره به رشادت‌های این شهید اظهار داشت: شهدایی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند، شهدای بسیار بلندمرتبه و با مقام بسیار والاتری هستند، چراکه به دست بدترین افراد به شهادت رسیده‌اند و ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت. وی ادامه داد: این شهادت‌ها به قوام و دوام اسلام کمک می‌کند، چراکه اسلام از ابتدا بر پایه شهادت ماند و اگر شهادت حضرت امام حسین(ع) و ائمه اطهار نبود، اسلام هم نبود. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امیدوارم خداوند به ما توفیق ادامه راه این شهید را بدهد، خاطرنشان کرد: چنین افتخاری برای این خانواده مبارک و نادر است، چرا که این روزها به‌ندرت کسی توفیق شهادت پیدا می‌کند. بازار شهادت در دفاع‌مقدس و جنگ داغ بود و هر روز تعدادی به شهادت می‌رسیدند اما الان شهادت یک توفیق ناب است. خداوند فردی را به‌عنوان شهید نزد خود می‌برد که جایگاه بسیاری دارد. وی با اشاره به شباهت شهادت شهید سپهبد علی صیادشیرازی و شهید صیادخدایی تاکید کرد: تا پیش از شهادت شهید صیادخدایی، یک شهید صیاد در ارتش داشتیم. پس از شهادت شهید صیادخدایی، سپاه نیز مفتخر به داشتن یک شهید صیاد شد. اگر به طریقه شهادت این ۲ شهید توجه کنیم، شیوه شهادت آنها نیز مشابه یکدیگر است.
***
اقدامات سپاه برای تأمین امنیت مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
سخنگوی سپاه گفت: اقدامات گسترده‌ای برای تامین امنیت و سهولت تشرف و حضور زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حال انجام است. 
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به اهتمام ویژه سپاه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) آن هم پس از گذشت ۲ سال که به دلیل شرایط کرونایی در کشور، آیین‌های میدانی و حضوری سالگرد طبق سنوات قبل برگزار نشده است، گفت: به دستور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه قرارگاه شهید فهمیده با فرماندهی سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تشکیل و تمهیدات و اقدامات لازم برای تامین امنیت و تسهیل تشرف و حضور زائران پیش‌بینی شده و در حال پیگیری و انجام است. وی ادامه داد: این قرارگاه ماموریت دارد نسبت به به‌کارگیری رده‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و ایجاد هماهنگی و هدایت متمرکز فعالیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسؤول مرتبط در حوزه‌های مختلف با هماهنگی ستاد مرکزی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در تامین امنیت و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقدام کند. سردار شریف فعال کردن کمیته‌های تخصصی قرارگاه شهید فهمیده در قالب ماموریت‌های محوله و به‌کارگیری بالگرد‌های هوانیروز و نیروی هوافضای سپاه در این زمینه را از جمله اقدامات برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام برشمرد و اظهار کرد: سپاه با همکاری و مشارکت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسؤول بویژه فرماندهی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تامین امنیت مراسم حرم مطهر را با به‌‌کارگیری نیرو‌های پایور و بسیجی بر عهده دارد که به یاری خداوند متعال و همکاری مردم شریف ایران این ماموریت به نحو مطلوب انجام خواهد پذیرفت. وی از آغاز اقدامات سپاه و بسیج از حدود ۲ ماه گذشته در قالب قرارگاه شهید فهمیده خبر داد و افزود: همانند سنوات گذشته به‌کارگیری عوامل دژبان کل سپاه در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر به منظور تسهیل تردد خودرو‌های سازمانی و نیز زائران و تعامل و هماهنگی با فراجا در این باره، همچنین راه‌اندازی ستاد گمشدگان، راه‌اندازی پست‌های امداد و اورژانس در محدوده حرم مطهر و نظارت و امنیت غذایی زائران و همچنین آماده‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه برای پاسخگویی به نیاز‌های امداد و درمان از دیگر اقدامات سپاه برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران و دوستداران امام خمینی‌(ره) است. 
***
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت‌ امور خارجه خبر داد
ابراز تمایل کشورهای آسیای مرکزی برای مشارکت در بندر چابهار
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از تمایل تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان برای مشارکت در پروژه بندر چابهار و مکان‌یابی برای ترانزیت کالاهای‌شان خبر داد. مهدی صفری درباره مشارکت تاجیکستان در بندر چابهار گفت: نه فقط تاجیکستان، بلکه قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان هم برای مشارکت در پروژه بندر چابهار ابراز تمایل کردند و از مکان‌ها هم بازدید کردند. قرقیزستان و قزاقستان مکان را دیده و ابراز تمایل کرده‌اند بتوانند برای خودشان ایستگاه‌هایی درست کنند که بار آنها از آن طریق ترانزیت شود. وی افزود: فقط تاجیکستان نیست، بلکه بقیه هم هستند و وزیر راه قرقیزستان 2 بار به چابهار سفر کرد. مقامات این کشورها به چابهار رفتند و در حال صحبت با سازمان بنادر و کشتیرانی هستند که مکان‌هایی را در اختیار آنها بگذارند تا بارهای آنها به صورت ترانزیت و رفت و برگشت جا‌به‌جا شود. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال فارس درباره نهایی شدن موافقتنامه کریدور دریای سیاه - خلیج‌فارس هم اظهار داشت: کریدور جنوب خلیج‌فارس به شمال چند سالی است که وجود دارد و این کریدور به سمت روسیه، قفقاز و آسیای مرکزی می‌رود. کریدوری هم داشتیم که از جنوب به ترکیه و از آنجا به اروپا می‌رفت و الان این کریدور که ترکیه هم عضو آن است، کریدور دریای سیاه است که از طریق جمهوری آذربایجان یا ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه می‌توانیم‌ به کشورهای همسایه از جمله رومانی و بلغارستان برویم که پتانسیل بیشتری برای ترانزیت در اختیار ما قرار می‌دهد. 

Page Generated in 0/0051 sec