مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای از توسعه بازارپردازی فرهنگی در صنعت بازیهای دیجیتال حمایت میکند. به گزارش «وطن امروز»، سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با حضور در استودیو بازیسازی پاییزان، ضمن گفتوگو با مدیر و بازیسازان این استودیو، از روند فعالیت این مجموعه دانشبنیان در زمینه تولید، نشر، آموزش و ایجاد فرصتهای شغلی در صنعت بازی کشور اطلاع یافت. وی در این بازدید تولید محصولات مکمل از قبیل نوشتافزار، اسباببازی و پویانمایی را از مهمترین اقدامات برای توسعه و ترویج بازیهای محبوب دانست و با تأکید بر لزوم توسعه بازارپردازی فرهنگی برای بازیهایی مانند پسرخوانده و باغ نگار که دارای مخاطب فعال میلیونی هستند، به مهر گفت: این بازیها میتوانند با هماهنگی سایر بخشهای فرهنگی و رسانهای مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند تا افزون بر ارتقای کمی و کیفی، به سایر شبکههای فرهنگی - هنری کشور متصل شوند و ارزش افزوده مادی و معنوی مضاعف ایجاد کنند. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به اینکه در کنار حمایت از بازیسازان، برنامه تحول در ساختار آموزشی بنیاد به منظور رفع تنگناهای موجود در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص دنبال شده است، افزود: یکی از اهداف کلان تعیینشده مطابق سیاستهای حاکم بر برنامه ملی بازیهای رایانهای، تربیت نیروی انسانی متخصص و ارتقای سطح آموزش در حوزه بازیسازی است. این مهم در قالب تقویت و ارتقای سطح آموزش و تربیت سرمایههای انسانی متعهد، متخصص و کارآمد مورد نیاز صنعت بازیهای دیجیتال و بهروزرسانی و استانداردسازی سرفصلهای درسی، در اهداف کلان آموزشی بنیاد دیده شده است. پژمان با اشاره به تلاش بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای تأمین سرمایه در گردش بازیسازان از طریق تأمین تسهیلات ارزانقیمت برای آنها، افزود: سعی شده است از راههای گوناگون سرمایه لازم برای توسعه و ارتقای فعالیتها را برای این صنعت فراهم کنیم و در گام نخست، بر اساس تفاهم با بانکها و صندوقهای خطرپذیر، تا پایان خرداد ۲۵ میلیارد ریال وام بدون بهره به بازیسازان دانشبنیان اعطا میشود. در این دیدار محمد زهتابی، مدیر استودیو بازیسازی پاییزان با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله این استودیو در صنعت بازیهای دیجیتال گفت: از میان ۶ بازی تولیدی ما، بازیهای پسرخوانده و باغ نگار توانستهاند جایگاه مناسبی در میان مخاطبان ایرانی و جهانی پیدا کنند بهگونهای که در فهرست پرفروشترین بازیهای ایرانی و همواره در ردههای نخست قرار دارند. وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بازیکن از مجموعه بازیهای این استودیو استفاده میکنند، افزود: بر اساس تدابیر انجام شده برای حضور در عرصههای بینالمللی، هماکنون بیش از ۳۰درصد مخاطبان ما از خارج کشور هستند و علاوه بر کشورهای روسیه و اروپا، مخاطبان خوبی از آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی و کشورهای عربی در عرصه بینالملل داریم. وی افزود: مهمترین چالش و انتظار ما از بنیاد ملی بازیهای رایانهای، ایفای نقش در حوزه آموزش بازیسازی و نیروی متخصص است تا بتوان به برنامههای توسعهای پرداخت. همین طور ورود بنیاد به حوزه اطلاعرسانی بازیسازان ایرانی و رفع موانع تبلیغاتی، از دیگر مطالبات صنعت بازی است که امیدواریم اقدام برای آن، بتواند افقهایی نو را برای این عرصه ایجاد کند. زهتابی گفت: ما بخش مهمی از وظیفه تربیت نیروی انسانی را فعلاً خودمان بر عهده گرفتهایم و بخشی از فضاهای کاریمان را به این موضوع اختصاص دادهایم که راهاندازی مرکز علم و فناوری بنیاد میتواند در رفع این تنگناها مؤثر باشد. گفتنی است در این بازدید مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با حضور در بخشهای مختلف استودیو پاییزان در جریان روند فعالیت نیروهای جوان شاغل در این مجموعه قرار گرفت.