printlogo


کد خبر: 249259تاریخ: 1401/3/11 00:00
اخبار

«کاپرا کجاست؟» آماده نمایش می‌شود
مستند «کاپرا کجاست؟» به کارگردانی مهدی انصاری که با نگاهی انتقادی به گمشده‌ای به نام امید در سینمای ایران پرداخته است، این روزها مراحل پس‌تولید را پشت سر می‌گذارد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «کاپرا کجاست؟» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی انصاری عنوان جدیدترین اثر مرکز مستند سوره است که مدتی است فیلمبرداری آن به پایان رسیده و بزودی آماده پخش می‌شود. نگاهی انتقادی به سیاه‌نمایی در آثار هنری- تصویری ایران و واکاوی جایگاه امید در سینمای ایران موضوع مستند «کاپرا کجاست؟» است.  «کاپرا کجاست؟» همچنین نگاهی به فرانک کاپرا کارگردان ایتالیایی- آمریکایی و آثارش به عنوان مطرح‌ترین کارگردان امیدبخش داشته است. سازندگان این مستند دست به تجربه جدیدی در فُرم زده‌اند. در حقیقت برخلاف دیگر آثار، مستندساز در «کاپرا کجاست؟» نقش راوی را بازی نمی‌کند، بلکه چشم در چشم مخاطب با او صحبت می‌کند. همچنین این اثر تنها از تصاویر آرشیوی بهره نگرفته است تا تماشاگر بتواند ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با آن برقرار کند. «کاپرا کجاست؟» هم‌اکنون در مراحل پایانی صداگذاری و اصلاح رنگ و نور به سر می‌برد. 
 
***
رقابت «آب، باد، خاک، نان» در نیوزیلند
مستند «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری به جشنواره مستند «داک اِج» نیوزیلند راه یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری و تهیه‌کنندگی سمیه زراعت‌کار و مهدی زمانپورکیاسری به جشنواره بین‌المللی مستند«داک اِج» نیوزیلند راه پیدا کرد. جشنواره «داک اج» که از اول ژوئن تا ۱۰ جولای برابر با ۱۱ خرداد تا ۱۹ تیر به صورت آنلاین در نیوزیلند برگزار می‌شود یکی از رویدادهای سینمایی مورد تأیید آکادمی اسکار است. مستند ۲۵ دقیقه‌ای «آب، باد، خاک، نان» که تولیدش بیش از یک سال زمان برده، روایتی خوش آب و رنگ و لطیف از زندگی ابوالفضل و ستایش ۲ کودک فهرجی است که در پیچ و تاب سرنوشت، زندگی متفاوتی را تجربه می‌کنند. «آب، باد، خاک، نان» قبلاً جایزه قدردانی ویژه هیأت داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره «ایدفا» هلند را دریافت کرده بود و در جشنواره «جیهلاوا» چک، جشنواره فیلم کودکان سیاتل آمریکا، جشنواره «مراداس داک» اسپانیا و جشنواره «تسالونیکی» یونان حضور داشت. پخش بین‌الملل این فیلم بر عهده مؤسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است. 
 
***
برگزاری نمایشگاه «نهضت» در موزه هنرهای معاصر فلسطین
نمایشگاه تصویر‍‌سازی روی چفیه با عنوان «نهضت» امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، به مناسبت نهضت و قیام خونین پانزدهم خرداد، نمایشگاه تصویرسازی «نهضت» به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، در محل موزه فلسطین برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ اثر تصویرسازی‌شده روی چفیه با تکنیک اکرلیک در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، همه ‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل)، از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵، به موزه هنرهای معاصر فلسطین، به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴، مراجعه کنند. 
 
***
دورهمی ۴ نسل کارتونیست‌ها در «عین‌الدوله»
اختتامیه فصل نخست جشنواره بین‌المللی «تهران کارتون» با حضور چهار نسل از کارتونیست‌های کشور در عمارت عین‌الدوله برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در اختتامیه فصل نخست جشنواره «تهران کارتون» با حضور چهار نسل از استادان، چهره‌های مطرح و پیشکسوت کارتونیست کشور، از برندگان و افراد برگزیده این رویداد تقدیر و تشکر شد. رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر از هنرمندان مشارکت‌کننده افزود: کارتون و کاریکاتور ابزاری اثرگذار برای بیان و روایت جذاب موضوعات و مسائل شهر است که می‌تواند بسیاری از گره‌های فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی را باز کند. در این مراسم جمال رحمتی، دبیر جشنواره نیز با اشاره به استقبال خوب هنرمندان گفت: استادان و چهره‌های برتر کشورهای ایتالیا، کوبا، اکوادور، ترکیه و مکزیک آثار خود را به دوره نخست جشنواره ارسال کردند که در کنار ۵۰ اثر کارتونیست‌های حرفه‌ای کشور و نیز بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده فراخوان عمومی، مجموعه‌ای فاخر و باکیفیت از محتوای هنری مدنظر را شکل دادند. 
 
***
برگزاری برنامه «در سایه ماه و خورشید»
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از برگزاری بسته‌برنامه «در سایه ماه و خورشید» به مناسبت دهه کرامت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، فاطمیان‌پور در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع)، از برگزاری بسته‌برنامه «در سایه ماه و خورشید» خبر داد و گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه با ۲۲۶ اجرا تدارک دیده شده است و تقویت ارتباط عاطفی مردم با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تکریم نقش و جایگاه دختران در خانواده و جامعه، معرفی و تکریم امامزادگان شهر تهران و ترویج حیا در جامعه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، اهداف برگزاری این برنامه‌هاست. وی ادامه داد: جشن‌های بزرگ خواهرها و برادرها با عنوان «در سایه ماه و خورشید» اصلی‌ترین برنامه سازمان فرهنگی- هنری به مناسبت دهه کرامت است. دهه کرامت از امروز چهارشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ۲۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد. 

Page Generated in 0/0069 sec