printlogo


کد خبر: 249266تاریخ: 1401/3/11 00:00
همه آنچه در نشست روز گذشته مجمع فدراسیون فوتبال گذشت
عزل رسمی عزیزی‌خادم

اوضاع فوتبال ایران در ماه‌های اخیر به گونه‌ای رقم خورد که بی‌ثباتی و اختلافات داخلی به اوج رسید تا همه امیدوار باشند در مجمع عمومی به این وضعیت رسیدگی و تکلیف شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و اعضای هیأت رئیسه برای آینده مشخص شود. مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ صبح دیروز به صورت رسمی در هتل المپیک تهران آغاز شد تا تکلیف اداره این فدراسیون برای ماه‌های آینده مشخص شود. در پایان این مجمع، اعضا رأی به ادامه فعالیت میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون تا روز ۸ شهریور که انتخابات برگزار می‌شود، دادند. همچنین احمدرضا براتی، طهمورث حیدری و احسان اصولی با رأی اعضای مجمع در هیأت رئیسه باقی ماندند اما مهرداد سراجی نتوانست رأی لازم برای ماندن را کسب کند و به سرنوشت عزیزی‌خادم گرفتار شد تا آنها به صورت رسمی و قانونی از فدراسیون فوتبال بروند.
 
* تأکید بر غیبت رئیس معزول
تعدادی از اعضای هیأت‌رئیسه هنگام ورود تاکید کردند شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس معزول این فدراسیون که از سوی کمیته اخلاق و استیناف به ۲ سال محرومیت از حضور در فوتبال محکوم شده است، حق حضور در مجمع را ندارد. علی خطیر که یکی از عوامل پشت پرده اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال بود و به نوعی سعی در مدیریت بخشی از این وضعیت داشت، به عنوان نماینده باشگاه تراکتور وارد مجمع شد. پس از ارائه گزارش حسن کامرانی‌فر درباره وضعیت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، بند ۱۴ دستور جلسه که مربوط به تصمیم‌گیری درباره عزل رئیس فدراسیون بود از دستور جلسه خارج شد تا به این ترتیب پرونده عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال بسته شود. 
 
* ۸ شهریور؛ تاریخ پیشنهادی انتخابات
حسن کامرانی‌فر در مجمع فدراسیون فوتبال درباره تعیین زمان انتخاب رئیس آینده این فدراسیون گفت: در اساسنامه تاکید شده است باید در کمتر از ۳ ماه مجمع انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود. به همین خاطر ما تاریخ ۸ شهریور را برای برگزاری این مجمع پیشنهاد می‌دهیم اما باید اعضای مجمع درباره آن تصمیم نهایی را بگیرند. 
 
* پولادگر: چشم فوتبال دنیا به جمع شماست!
سیدمحمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش که در غیاب سیدحمید سجادی در مجمع فدراسیون فوتبال شرکت کرده بود، با تاکید بر اینکه نقش اعضای مجمع در تعیین تکلیف آینده فدراسیون اهمیت دارد، گفت: وظیفه سنگینی بر عهده دارید و چشم فوتبال دنیا امروز به جمع شماست. امیدوارم با تصمیمات خود به فوتبال کمک
کنید. 
پولادگر به لغو بازی ایران - کانادا هم اشاره کرد و گفت: دشمن این مسائل را زیر ذره‌‌بین دارد. واقعا مشخص است تا زمان لغو این توافقنامه، همه چیز برای برگزاری این بازی کاملا طبیعی بود اما با رفتاری عجیب باعث لغو آن شدند. 
 
* صورت‌های مالی فدراسیون تأیید نشد
یحیوی، بازرس شرکت مستقل مورد تأیید فدراسیون در این مجمع گفت: برخی موارد به دست ما نرسیده است و به همین خاطر گزارش بازرس و ناظر مالی امکان بیان ندارد. هیأت‌رئیسه وقت و فعلی لازم است در این باره تصمیم‌گیری کنند. به دنبال این اظهارنظر اعتراض اعضای مجمع بالا گرفت و جهانگیر کی‌شمس، مدیرعامل باشگاه صنعت‌نفت آبادان گفت: اساس هر مجمع تعیین وضعیت صورت‌های مالی است. من گزارش مالی را خواندم، نکات مبهم زیادی دارد. الان هم می‌بینیم بازرس مالی می‌گوید گزارشی ارائه نشده است. چرا باید چنین چیزی ارائه شود؟! با وضعیت فعلی در شهریورماه هم به شما گزارش نمی‌دهند. اگر هم این صورت‌های مالی داده نشود، مجمع، قانونی نیست‌. 
 
* تأیید رسیدگی صورت‌های مالی در مجمع عمومی
پس از بحث و گفت‌وگو درباره زمان رسیدگی به صورت‌های مالی در این باره رأی‌گیری شد که اکثر اعضای مجمع رأی دادند پس از مجمع انتخاباتی، رئیس و هیأت‌رئیسه آتی فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری مجمع عمومی برای رسیدگی به اسناد مالی تصمیم‌گیری کنند. 
 
* درخواست یک عضو برای پرسش از نمایندگان فیفا
سیدحسینی و طالقانی به عنوان موافقان عزل ۴ تن از اعضای هیأت رئیسه باید پشت تریبون قرار می‌گرفتند که طالقانی ابتدا خواستار دفاع هیأت‌ رئیسه و سپس ورود به ماجرا شد که کامرانی‌فر اعلام کرد اینگونه نباید باشد. از این رو سیدحسینی، رئیس هیأت فوتبال استان سیستان‌وبلوچستان گفت: ابتدا باید بگویم دوستان از تصمیم ما دلخور نشوند. وی خواست سوالی را از ناظر فیفا بپرسد که کامرانی‌فر وارد موضوع شد و گفت: نمایندگان فیفا و «ای‌اف‌سی» تذکر دادند که پاسخ هیچ موضوعی را نمی‌دهند. او سپس اعلام کرد: من انگلیسی سوالم را از ناظر فیفا می‌پرسم، چون نمی‌دانم شما قطعا بخوبی ترجمه می‌کنید. سپس ماجدی گفت: زبان رسمی مجمع فارسی است و مترجم قانونی و همزمان در این باره نظر می‌دهد. 
 
* کامرانی‌فر خواستار رأی‌گیری شد
دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار پایان فرصت سوال و جواب شد اما اعضای مجمع خواستار پرسیدن سوالات بیشتر شدند. کامرانی‌فر نیز گفت برای رعایت حقوق مساوی باید به هر دو طرف وقت یکسان داده شود. پس از دقایقی بحث و درگیری لفظی براتی با مخالفانش، کامرانی‌فر گفت: با توجه به شرایط فعلی و درخواست‌ها وارد رأی‌گیری می‌شویم. هر نفر ۴ برگ مجزا در اختیار دارد که این عزیزان می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند. سپس برای شمارش آرا، ۳ نفر به عنوان ناظر انتخاب شدند. در این لحظات هرج‌ومرج بسیار زیادی در سالن مجمع عمومی وجود داشت. کامرانی‌فر در حالی که گفته بود ۸۱ حق رأی وجود دارد، هنگام رأی‌گیری اعلام کرد ۸۲ رأی داده خواهد شد. 
 
* نتایج شمارش آرای مخالفان و موافقان
رأی‌گیری درباره عزل ۴ تن از اعضای هیأت‌ رئیسه پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید. کامرانی‌فر از اعضای مجمع خواست تمام اعضا روی صندلی‌های خود نشسته و شمارش‌کنندگان آرا برای شمارش در محل مشخص خود قرار بگیرند. در پایان شمارش آرا ترتیب ماندن و عزل اعضای هیأت‌رئیسه به شرح زیر شد:
احسان اصولی (رنگ سبز)
موافق عزل: ۴۸
مخالف عزل: ۳۱
مخدوش: ۳
مهرداد سراجی (رنگ سفید)
موافق عزل: ۵۴
مخالف عزل: ۲۷
مخدوش: یک رأی
برای رأی نهایی درباره وی با نماینده فیفا مشورت شد و در نهایت رأی به عزل مهرداد سراجی داده شد. 
طهمورث حیدری (رنگ زرد)
موافق عزل: ۳۸
مخالف عزل: ۴۲
مخدوش: یک رأی
احمدرضا براتی (رنگ صورتی)
موافق عزل: ۴۷
مخالف عزل: ۳۳
مخدوش: ۲ رأی
 
* توضیحات کامرانی‌فر درباره رأی‌گیری
طبق ماده ۲۵ اساسنامه برای اعتبار یک مصوبه، کسب اکثریت بیش از ۵۰ درصد آرای مأخوذه کافی است. آرای سفید یا باطله و ممتنع جزو آرا در نظر گرفته نمی‌شود. 
طبق ماده ۳۷، دوسوم آرای قابل قبول مأخوذه برای تصویب هر پیشنهادی باید لحاظ شود. 
 
* ماندگاری اعضای کمیته‌های مستقل
کامرانی‌فر تاکید کرد: با توجه به اینکه مشخص شد و مسؤول فیفا تاکید کرد تمام اسناد و مدارک باید قبل از موعد مقرر کارهایش انجام شود، با توجه به اینکه انتخابات در پیش است، درباره ادامه فعالیت ارکان مستقل قضایی نظیر کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف اظهار نظر شود که اکثریت اعضای مجمع رأی به ادامه فعالیت آنها دادند. همچنین ادامه فعالیت فدایی به عنوان سرپرست خزانه‌داری فدراسیون فوتبال مورد تصویب قرار گرفت. 
 
* میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ماند
کامرانی‌فر در پایان خواستار تأیید ادامه فعالیت میرشاد ماجدی شد و اعلام کرد این موضوع در صورتجلسه نمی‌آید و صرفاً برای نمایش تاییدیه از سوی مجمع انجام می‌شود، در واقع این رأی‌گیری غیررسمی است. سپس اکثریت آرا با نظر مثبت خود بر ادامه فعالیت میرشاد ماجدی تاکید کردند. 

Page Generated in 0/0133 sec