printlogo


کد خبر: 249267تاریخ: 1401/3/11 00:00
اسکوچیچ با خط زدن ملی‌پوشان استقلال همه را شوکه کرد
تنبیه انضباطی

دراگان اسکوچیچ اجازه حضور 5 بازیکن استقلال در اردوی تیم ملی فوتبال را نداد. قبل از آنکه استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته پایانی لیگ به میدان برود، مسؤولان آبی‌ها هشدار دادند بدون ملی‌پوشان خود در دیدار آخر بازی نمی‌کنند و خواهان حضور این نفرات در جشن قهرمانی تیم بودند. در حالی که اردوی تیم ملی فوتبال از صبح دوشنبه 9 خرداد آغاز شد، استقلال عصر دوشنبه با حضور سیدحسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده 5 ملی‌پوش خود به مصاف نفت رفت و جشن قهرمانی گرفت. نکته مهم درباره ملی‌پوشان استقلال این بود که اسکوچیچ قبل از بازی پایانی آبی‌ها مخالفت خود با حضور این 5 بازیکن در تیم باشگاهی خود را اعلام کرده بود. سرمربی کروات تیم ملی که از لغو برنامه‌های اردوی
پیش رو بسیار ناراحت بود، خواهان حضور ملی‌پوشان استقلال در روز دوشنبه در اردو بود اما استقلالی‌ها چنین درخواستی را نپذیرفتند و قصد داشتند بعد از جشن قهرمانی 5 بازیکن خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. 
در چنین شرایطی تصور می‌شد اسکوچیچ این مساله را پذیرفته و 5 بازیکن ملی‌پوش هم به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند اما ماجرا طور دیگری رقم خورد. ظاهرا بعد از جشن قهرمانی و وقتی 5 بازیکن استقلال می‌خواستند خود را به سرمربی تیم ملی معرفی کنند، اسکوچیچ آنها را نپذیرفته و اعلام کرده آنها به دلیل عدم حضور به موقع حق آمدن به اردو را ندارند. در چنین شرایطی تقابل میان کادر فنی تیم ملی و استقلال کاملا به ضرر 5 ملی‌پوش این تیم تمام شده و به نوعی حسینی، غلامی، مهدی‌پور، حردانی و حسین‌زاده قربانی اختلافات شده‌اند. اگر چه برخی مسؤولان استقلال و فدراسیون فوتبال در صددند سوءتفاهم پیش آمده را حل کنند و 5 بازیکن استقلال به اردو اضافه شوند اما اسکوچیچ چنین درخواستی را نپذیرفته و با بیان اینکه نظم اردوی تیمش به هم ریخته، روی نام 5 بازیکن آبی‌پوش قلم قرمز کشیده است. بعید هم هست سرمربی تیم ملی حداقل برای این اردو از نفرات استقلالی استفاده کند. 
 
* استیلی: دلیل خط خوردن استقلالی‌ها انضباطی بود 
حمید استیلی علت خط خوردن 5 بازیکن ملی‌پوش استقلال از اردوی تیم ملی را توضیح داد. او درباره کنار گذاشتن این بازیکنان توضیح داد: خط خوردن بازیکنان استقلال به دلایل انضباطی است. قرار بود بازیکنان استقلال ساعت ۵ عصر دوشنبه خودشان را به اردوی تیم ملی معرفی کنند و بعد با اجازه سرمربی به اردوی استقلال بروند که این کار را انجام ندادند و مستقیم به اردوی استقلال رفتند. استیلی همچنین ادامه داد: پس از بازی هم استقلالی‌ها قرار بود به اردوی تیم ملی اضافه شوند که به جای اضافه شدن به اردوی تیم ملی به خانه‌های خودشان رفتند. 
 
* ۶ بازیکن جدید به تیم ملی دعوت شدند
بعد از این اتفاق کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران از ۶ بازیکن جدید به جای نفرات خط خورده استقلال دعوت کرد. در پی خط خوردن سیدحسین حسینی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، عارف غلامی و صالح حردانی از اردوی تیم ملی، لیست این تیم دچار تغییراتی شد. با تصمیم دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، سیدپیام نیازمند، سروش رفیعی، آرمین سهرابیان، سعید صادقی و مهدی شیری بازیکنانی هستند که به جای استقلالی‌ها به اردوی ایران دعوت شده‌اند. از سوی دیگر محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دیگر بازیکنی است که اردوی تیم ملی را ترک کرده است. کنعانی‌زادگان که دیروز به هتل المپیک، محل اسکان تیم ملی رفته بود، به دلیل محرومیت انضباطی و اخلاقی از سوی فدراسیون ایران، قادر به همراهی تیم ملی در بازی‌های دوستانه پیش رو نیست و به همین دلیل او هم از لیست تیم ملی خط خورد. به جای کنعانی‌زادگان، سیدمهدی حسینی از مس رفسنجان از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد. طبق برنامه، تیم ملی فوتبال ایران دیروز سه‌شنبه عازم قطر شد تا چند دیدار تدارکاتی برگزار کند. 

Page Generated in 0/0063 sec