printlogo


کد خبر: 249269تاریخ: 1401/3/11 00:00
اخبار

طلای جام‌جهانی بر گردن تیراندازان ایرانی
در چهارمین روز جام‌جهانی تیراندازی در باکو، تیم ایران در تپانچه بادی 10 متر تیمی مردان به قهرمانی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد. 
تیم ملی تپانچه بادی 10 متر مردان ایران که صبح دیروز با 867 امتیاز در مرحله مقدماتی اول به عنوان سوم رسید و با کسب 582 امتیاز و رتبه دوم در مرحله دوم انتخابی به دیدار فینال راه پیدا کرده بود، ظهر دیروز برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ایتالیا رفت. تیم ملی ایران که با ترکیب جواد فروغی، سجاد پورحسینی و محمد‌رسول عفتی وارد میدان شده بود، کار خود را با قدرت آغاز کرد و نخستین راند مسابقه را با امتیاز 30.5 بر 29 از آن خود کرد تا 2 امتیاز نخست را به دست آورد. برخلاف راند اول و در حالی که جواد فروغی فرم خوبی نداشت و امتیازات پایینی را ثبت می‌کرد، تیراندازان ایتالیایی بویژه فدریکو مالدینی، قهرمان جوانان اروپا، عملکرد بسیار خوبی داشتند و 3 راند پیاپی را از آن خود کردند تا 6 بر 2 پیش بیفتند. بالاخره جواد فروغی در سری پنجم موفق شد امتیاز بالای 10 را به ثبت برساند تا به همراه 10.3 عفتی و 9.7 پورحسینی، تیم ایران این سری را با حساب 30.4 ‌بر 30.1 به سود خود به پایان برساند و نتیجه را 6 بر 4 کند. 
تیم ایتالیا راند ششم را از آن خود کرد تا 8 بر 4 از ایران پیشی بگیرد اما تیم ایران در ۲ راند بعدی پیروز شد تا حساب کار 8 - 8 مساوی شود. امتیاز فوق‌العاده 31.3 ایتالیا در راند نهم باعث شد تا 30.6 ایران و 10.7 قهرمان المپیک بی‌اثر شود تا زودتر از ایران امتیازات خود را ۲ رقمی کنند. تیم ایران در ۲ راند بعدی به پیروزی رسید تا برای نخستین‌‌بار پس از راند نخست، بالاتر از حریف قرار بگیرد. راندهای بعدی اما صحنه هنرنمایی عضو جدید تیم ملی یعنی محمدرسول عفتی بود، کسی که با 10.1 خود در سری دوازدهم باعث شد ایران 29.6 بر 27.4 این راند را نیز از آن خود کند و مربی حریف را وادار به گرفتن وقت استراحت کند. در راند سیزدهم و پایانی این مسابقه نیز لوکا تسکنی باتجربه و 40 ساله، دومین 8 پیاپی خود را ثبت کرد تا عفتی با خیال راحت یک 10.7 ‌زیبا را به ثبت رسانده و تیم ایران با یک بازگشت تماشایی، مسابقه‌ای را که 8 بر 4 عقب بود، 16 بر 10 به سود خود به پایان ببرد و نقره جام‌جهانی ریو را در باکو تبدیل به طلا کند. در دیدار رده‌بندی نیز تیم آلمان 16 بر 6 از سد ازبکستان عبور کرد و به مدال برنز رسید. 
 
***
سکوت آجورلو بعد از قهرمانی استقلال هم شکسته نشد
مدیرعامل استقلال بعد از قهرمانی این تیم هم سکوتش را نشکست و حاضر به پاسخگویی به اصحاب رسانه نشد. مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال که در این فصل سیاست سکوت را پیشه کرد و ترجیح داد کمتر مصاحبه کند، حتی بعد از قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ هم حاضر به شکستن سکوت خود نشد. آجورلو که در جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حضور یافته بود، در مواجهه با خبرنگاران حاضر در این مراسم حاضر به مصاحبه نشد تا سکوت خود را بعد از قهرمانی هم ادامه داده باشد. آجورلو در حالی به سکوت خود ادامه داد که بعد از قهرمانی آبی‌پوشان ابهاماتی درباره ادامه همکاری مجیدی با استقلال ایجاد شده است. 
 
***
کامران قاسمپور برترین آزادکار جهان شد
طبق تازه‌ترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، آزادکار عنوان‌دار وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در صدر قرار گرفت و حسن یزدانی در جایگاه دوم وزن ۸۶ کیلوگرم ایستاد. اتحادیه جهانی کشتی تازه‌ترین رنکینگ برترین آزادکاران جهان را منتشر کرد که طی آن کامران قاسمپور در صدر وزن ۹۲ کیلوگرم ایستاد و حسن یزدانی نیز پایین‌تر از دیوید تیلور آمریکایی در رده دوم وزن ۸۶ کیلوگرم جا گرفت. همچنین محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم اوزان خود جا گرفتند. 
 
***
کاراته و ابهام در اعزام به آمریکا
در فاصله یک ماه تا آغاز بازی‌های جهانی، حضور تیم ‌ملی کاراته در این مسابقات به دلیل صادر نشدن روادید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مسابقات «ورد گیمز» یا همان بازی‌های جهانی در بخش کاراته طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر به میزبانی آمریکا در شهر بیرمنگام برگزار می‌شود. تیم‌ ملی کاراته کشورمان که برای حضور در این مسابقات ۵ سهمیه دارد، هفته گذشته با همراهی سرمربی و رئیس فدراسیون راهی ارمنستان شدند تا با حضور در سفارت آمریکا در ایروان امور مربوط جهت دریافت روادید را انجام دهند. اما نکته مهم اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است درخواست مسؤولان تیم در همان جلسه اول رد شد ولی پروسه صدور روادید اعضای تیم بدون اعلام انجام شد و پس از گذشت چند روز، برخی مدارک، اطلاعات و سوالات خواسته شده در اختیار قرار گرفته است. ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴-، سجاد گنج‌زاده ۸۴+، بهمن عسگری ۷۵-، حمیده عباسعلی ۶۸+ و سارا بهمنیار ۵۵- نمایندگان کاراته ایران در این بازی‌ها هستند که مشخص نیست حتی در صورت صدور روادید، مجوز سفر به آمریکا را دریافت خواهند کرد یا خیر!
 
***
تبریک ویژه AFC بابت قهرمانی و شکست‌ناپذیری استقلال
کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه استقلال به خاطر قهرمانی در لیگ ایران تبریک گفت. تیم فوتبال استقلال در هفته پایانی لیگ برتر کشورمان به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت که به تساوی بدون گل رضایت داد. شاگردان مجیدی بعد از پایان بازی با حضور 100 هزار نفری هواداران در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی خود را بعد از 9 سال انتظار برگزار کردند. توئیتر رسمی AFC به باشگاه استقلال این قهرمانی را تبریک گفت و نوشت: به استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر ایران تبریک می‌گوییم. آنها در تمام فصل بدون شکست باقی ماندند. همه 30 بازی را بدون شکست بودند. 

Page Generated in 0/0122 sec