printlogo


کد خبر: 249276تاریخ: 1401/3/11 00:00
معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد
رایزنی برای تأیید واکسن‌های ایرانی حجاج

مطابق پروتکل‌‌های تعریف شده از سوی عربستان، حجاج اعزامی باید واکسن‌های بین‌المللی را تزریق کرده باشند اما وزارت بهداشت کشورمان در حال رایزنی برای تایید واکسن‌های ایرانی است. معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایران در حال رایزنی برای تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا برای اعزام حجاج است، گفت‌:‌ اگر کسی ۳ دوز واکسن ایرانی‌ زده باشد باید ۲ دوز دیگر واکسن مورد تأیید عربستان را تزریق کند. 
دکتر کمال حیدری افزود: کشور ما در حال رایزنی برای تأیید واکسن‌های ایرانی کروناست و منتظر نتایج گفت‌وگوها برای تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا برای اعزام حجاج هستیم و اگر کشور عربستان واکسن‌های ایرانی کرونا را نپذیرد حجاج مجبور به تزریق همان واکسن‌های خارجی مورد تأیید عربستان هستند. وی ادامه داد:‌ فاصله بین ۲ دوز واکسن خارجی نیز باید طبق پروتکل‌ها رعایت شود؛ در غیر این صورت از اعزام فرد ممانعت می‌شود، زیرا کد واکسن بین‌المللی است و نمی‌توان آن را تغییر داد. 
 
* تازه‌ترین آمار ابتلا، فوت و بستری روزانه
روند کاهشی آمار مبتلایان و بستری‌های روزانه کرونا همچنان ادامه دارد و تعداد فوتی‌های روزانه نیز بین 2 تا 7 نفر در روزهای گذشته در نوسان بوده است. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 10 خرداد ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۳۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۴ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 5 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۱۵ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۴۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۵۲۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۵۷ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 253 شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۹۴ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۳۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۴۵ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به 10 خرداد ۲۴ هزار و ۸۴۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
 
 
 

Page Generated in 0/0049 sec