printlogo


کد خبر: 249277تاریخ: 1401/3/11 00:00
اخبار

وداع با پیکر محیط‌بانان شهید در شیراز
مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک محیط‌بانان شهیدی که اخیرا در منطقه بوانات فارس به شهادت رسیده بودند، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد. صبح دیروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد مراسم قدردانی از محیط‌بانان و وداع با پیکر ۲ شهید عرصه محیط‌بانی و حفاظت محیط‌زیست استان فارس با حضور خانواده شهدا، شمار کثیری از مردم، دوستداران محیط‌زیست و شماری از مسؤولان ارشد سیاسی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی ملی و استانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد. در این مراسم که در آستانه آغاز دهه کرامت در صحن حرم مطهر احمدی و محمدی در شیراز برگزار شد، حاضران ضمن ادای احترام به پیکرهای پاک شهیدان محیط‌بان محمد فرهمند و همیار محیط‌زیست رضا بهرام‌پور، یاد و خاطره شهدای عرصه حفاظت محیط‌زیست را گرامی داشتند. عطا پورشیرزادمدیر، کل حفاظت محیط‌زیست فارس در این مراسم گفت: ما با ریخته شدن خون این شهدا استوارتر از گذشته در جهت حفاظت از طبیعت قدم بر خواهیم داشت و خون با برکت شهدا راه ما را استوارتر و هموارتر خواهد کرد. همچنین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به جان باختن یک محیط‌بان و یک همیار محیط‌زیست بوانات در درگیری ششم خردادماه با شکارچیان گفت: قاتل و همدست وی دستگیر شدند. 
 
***
افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا اوایل هفته آینده
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۲، ۱۳ و ۱۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت بعدازظهر شنبه در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تشدید خواهد شد. به گفته وی طی ۵ روز آینده پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور، بویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک است و دمای هوا تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور بتدریج افزایش می‌یابد. ضیاییان ادامه داد: از چهارشنبه (امروز) تا اوایل هفته آینده با توجه به استقرار توده هوای گرم همراه با جریانات مرطوب جنوبی، هوای خوزستان، بویژه در بخش‌های جنوبی به نسبت شرجی خواهد شد. دریای عمان نیز چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. وی در پایان گفت: چهارشنبه 11 خرداد اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌های‌ کشور هستند. 
 
***
پیشرفت ۷۰ درصدی پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران جدید در منطقه ۱۴
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۴ از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات تکمیل پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران جدید در این منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه14، هوشیام علائی با بیان اینکه ساخت این سوله به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام، از ابتدای امسال در اولویت ساخت و تکمیل قرار گرفت، افزود: این مجموعه به عنوان ششمین پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در منطقه با پیشرفت 70 درصدی در زمینی به مساحت هزار و 750 مترمربع درحال ساخت است. وی ارتقای سرانه خدماتی و بهبود کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان را از اهداف ساخت این سوله برشمرد و افزود: این پایگاه‌های پشتیبانی در زمان بحران که ساختار شهری از هم پاشیده و سیستم زندگی از حالت عادی خارج می‌شود، فضایی با مقاومت و ظرفیت بالا برای اسکان شهروندان و کمک به ساماندهی موقعیت بحرانی احتمالی است. 
علائی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با توجه به تاکیدات شهردار منطقه، تسریع در عملیات تکمیل سوله مدیریت بحران واقع در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه محلاتی و به منظور ارائه خدمات کارآمد به شهروندان در موارد بحران و وقوع حوادث طبیعی یا غیرطبیعی در دستور کار قرار گرفت.
 
***
وزیر بهداشت: 
تجویز دارو در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متوسط تجویز دارو در جهان 1.5 قلم است، گفت: در ایران ۲ برابر متوسط جهانی دارو تجویز می‌شود و مرجع ملی پزشکان در تجویز دارو باید «دارونامه» باشد و پزشکان خود را متعهد بدانند که خارج از آن، دارویی تجویز نکنند. 
بهرام عین‌اللهی در آیین رونمایی از دارونامه‌های رسمی کشور و فرآورده استنشاقی تیوتروپیوم بروماید افزود: ایران، قدرتمندترین کشور در منطقه بویژه در حوزه غذا و داروست و در دنیا این موضوع ثابت شده است. در زمان شیوع بیماری کرونا، این قدرت به صورت عملی به اثبات رسید. وی درباره تجویز دارو و نسخه‌نویسی گفت: فرهنگ مصرف دارو، نیاز به اصلاح دارد. برای مثال، متوسط تجویز دارو در نسخه حداکثر باید 1.5 قلم باشد اما در کشور ما 3 قلم است. یعنی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی برای بیماران دارو تجویز می‌شود. عین‌اللهی با اشاره به دارونامه رسمی ایران که در این مراسم از آن رونمایی شد، افزود: پزشکان باید خود را متعهد بدانند که خارج از این دارونامه، دارویی تجویز نکنند. 
وی با بیان اینکه در همه کشورهای جهان پایبندی و استناد به دارونامه‌ها به دقت رعایت می‌شود، ادامه داد: اما در کشور ما این سختگیری وجود ندارد و برخی همکاران ما طبق دارونامه عمل نمی‌کنند که همین موضوع ممکن است باعث سرگردانی بیماران در یافتن دارو ‌شود. وی با اشاره به اینکه برای درمان نباید فقط بر مصرف دارو تاکید شود، گفت: روش‌های درمانی دیگر نباید مورد غفلت قرار گیرد. 

Page Generated in 0/0054 sec