printlogo


کد خبر: 249288تاریخ: 1401/3/11 00:00
اخبار

ابلاغ پیام رهبر انقلاب به پاپ
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار رهبر مسیحیان کاتولیک در واتیکان، پیام شفاهی رهبر حکیم انقلاب را به پاپ ابلاغ کرد. 
آیت‌الله اعرافی در این دیدار گفت: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سفر بنده مطلع شدند به شما سلام رساندند و پیشینه شما و ارتباط‌تان با آمریکای لاتین را ستوده و برخی از مواضعی که در تلطیف روابط بین اسلام و مسیحیت و دفاع از مظلومان اتخاذ نموده‌اید را تحسین و تأکید نمودند ما انتظار داریم شما همچنان در دفاع از مظلومان عالم و بویژه فلسطین و یمن تلاش کنید و مواضع روشن و شفافی داشته باشید. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب انتظار دارند در دفاع از مردم فلسطین اقدام شود و حل آن بر اساس آرای مردم و انتخابات میان همه مردم اصیل و فلسطینیان اعم از پیروان همه ادیان نظام حاکم بر فلسطین شکل بگیرد. 
پاپ نیز اظهار کرد: سلام مرا به رهبر انقلاب اسلامی ایران و مراجع و بزرگان دینی ایران برسانید؛ ما هم مطالبی را که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند قبول داریم. 
 
***
رئیس‌جمهور: 
روابط ایران و کرواسی باید در همه زمینه‌ها توسعه پیدا کند
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی به «زوران میلانوویچ» رئیس‌جمهور کرواسی، ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور تصریح کرد: سی‌امین سال آغاز روابط دیپلماتیک ۲ کشور را در حالی جشن می‌گیریم که به‌رغم شرایط سخت ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و نیز محدودیت‌های ناشی از ۲ سال بیماری همه‌گیر کرونا، این روابط دوستانه همچنان مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه داده است. 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدوارم با تلاش مسؤولان ۲ کشور، مسیر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها به نفع ۲ ملت در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ادامه یابد. 
 
***
اعزام هیأت ۶ نفره کنسولی ایران به عربستان
دستگاه دیپلماسی کشور در ایام برگزاری مراسم حج تمتع که به‌زودی در عربستان برگزار می‌شود هیات کنسولی ۶ نفره به این کشور اعزام می‌کند. 
با توجه به اینکه در حال حاضر سفارت ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده به خاطر اتفاقات سال ۱۳۹۴ فعالیتی ندارند، وزارت امورخارجه تصمیم گرفته در زمان حج تمتع برای پیگیری مباحث کنسولی حجاج ایران در ایام برگزاری حج افرادی را اعزام کند. 
ایران در سال‌های گذشته نیز با هماهنگی مقامات سعودی، هیاتی را برای امور کنسولی در زمان برگزاری مراسم حج به عربستان اعزام کرده بود. این هیات کنسولی بعد از اخذ ویزا به ریاض خواهد رفت. 
 
***
علاقه تاجیکستان به استفاده از بنادر ایرانی
خبرگزاری آسیاپلاس در گزارشی با اشاره به سفر ۲ روزه امامعلی رحمان به تهران، نوشت: تاجیکستان به استفاده از ظرفیت بنادر ایرانی برای حمل‌و‌نقل محصولات خود ابراز علاقه کرده است. بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور تاجیکستان به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و افزایش ارتباطات تجاری و انسانی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و اتصال شبکه‌های حمل‌و‌نقل ۲ کشور تاکید کرد و گفت: طرف تاجیک از تلاش‌های مشترک برای ساخت جاده‌های زمینی که ۲ کشور را به هم متصل می‌کند، استقبال می‌کند. 
 
***
برنامه‌های ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) اعلام شد
ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) با صدور اطلاعیه‌ای برنامه‌های سی و سومین سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: برگزاری مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سی‌وسومین سالگرد رحلت آن عزیز در شرایط جهانی و منطقه‌ای و داخلی، بار دیگر تجلی‌گاه عزم و اراده ملت ایران در ابراز وفاداری به اهداف انقلاب عظیم خویش و عهد دوباره با آرمان‌های الهی مقتدای خود و صحنه تجدید بیعت با خلف شایسته امام راحل(س)، رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله) خواهد شد. 
ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام‌الله علیه) از اینکه به ‌لحاظ دستورالعمل‌های بهداشتی ناگزیر از برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت‌کننده می‌باشد از میلیون‌ها تن از پیروان حضرت امام در سراسر کشور که مشتاق حضور در مراسم معنوی حرم مطهر آن حضرت می‌باشند عذرخواهی نموده و مقدم این عزیزان را در برنامه‌های بزرگداشتی که از سوی ستادهای استانی در شهرهای مختلف برگزار می‌گردد گرامی می‌دارد. 
برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی به شرح زیر است:
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ مقارن با شب ارتحال امام عظیم‌الشأن، ساعت ۲۱:۳۰، در حرم مطهر امام خمینی، سخنرانی ریاست محترم جمهوری حجت‌الاسلام جناب آقای سیدابراهیم رئیسی. 
روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، شروع مراسم ساعت ۹ صبح در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع)، خیرمقدم و سخنان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله) گوش جان می‌سپارند. 

Page Generated in 0/0069 sec