printlogo


کد خبر: 249309تاریخ: 1401/3/12 00:00
نهادهای فرهنگی و اجتماعی پایتخت برای خدمات‌رسانی در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کردند
عطر «روح‌الله» در تهران

گروه اجتماعی: ویژه‌برنامه‌های متنوعی در سطح شهر تهران و مرقد امام راحل به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای کودکان، نوجوانان، دانشجویان و عموم شهروندان پیش‌بینی شده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، نهادهای فرهنگی و اجتماعی پایتخت و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران از چندی قبل برای فراهم ساختن مقدمات برگزاری سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی داشته‌اند.
پلیس راهور، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، شرکت شهر سالم، اداره کل فرهنگی شهر تهران، سازمان زیباسازی، فرهنگسراها و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت از جمله مجموعه‌هایی هستند که در زمینه‌های حمل‌ونقل، درمان، مسابقات و نشست‌های امام‌شناسی، تبلیغات فرهنگی و نظارت بر نظم و آرامش این مراسم، به عموم شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.
*اکران پویش «مکتب روح‌الله» روی سازه‌های تبلیغات فرهنگی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران تبلیغات فرهنگی جدید این سازمان با محوریت بیانات و فرمایشات امام خمینی(ره) خطاب به مسؤولان نظام خبر داد.
رضا صیادی گفت: پویش تبلیغات فرهنگی «مکتب روح‌الله» با نگاهی به فرمایشات امام خمینی(ره) خطاب به مسؤولان نظام درباره وظایف مدیران در قبال مردم و با محوریت مسؤولان و مدیران آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این پویش در راستای یادآوری حقوق متقابل مردم و زمامداران به مسؤولان و مدیران نظام در ادامه پویش فرهنگی «این میز بگذرد» طراحی شده است، افزود: رهبر کبیر انقلاب بارها بر اهمیت تقوا، حکومت عادلانه، ساده‌زیستی، دوری از فخرفروشی و نیز خدمت‌رسانی به محرومان تاکید و این نکات را به مسؤولان گوشزد و یادآوری می‌کرد‌ه‌اند، بنابراین همین موضوع دستمایه طراحی فرهنگی برای اکران در سطح شهر شده است.
وی با بیان اینکه ۳ شاخصه مهم «دینداری»، «عدالت» و «مردم‌داری» مورد تاکید امام راحل بوده است، ادامه داد: تحقق عینی و عملی این شاخصه‏‌ها در جامعه، به وجود زمامداران و کارگزاران صالح و شایسته بستگی دارد. به همین منظور در سی‌وسومین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، سازه‌های تبلیغات محیطی سطح شهر را به اکران بیانات ایشان در موضوعات مختلف دینداری، عدالت و مردمداری اختصاص داده‌ایم.
*استقرار تیم‌های‌ درمانی و فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر
دکتر امیر نورمحمدی، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: امکانات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شرکت شهر سالم در روزهای 13 تا 15 خردادماه در خدمت عزاداران خواهد بود.
وی افزود: با فعالیت شبانه‌روزی همکاران ما یک درمانگاه صحرایی در ضلع شرقی حرم مطهر امام خمینی(ره) تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است و از روز جمعه پزشکان و پرستاران در این مرکز استقرار خواهند داشت.
نورمحمدی ادامه داد: کادر درمانی، واکسیناتورها، کارشناسان بهداشت و تکنیسین‌های اورژانس و آزمایشگاه از جمله همکاران متخصص ما هستند که در روزهای آتی مسؤولیت خدمت‌رسانی به عزاداران را برعهده خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اظهار داشت: همه آمبولانس‌ها و موتورلانس‌های شرکت شهر سالم نیز در این ایام در بهشت‌زهرا(س) فعال خواهند بود و هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی تهران برای انتقال بیماران انجام شده است.
*نظارت بر بهداشت مواد غذایی و ایستگاه‌های صلواتی
نورمحمدی نظارت بر موضوعات بهداشتی برای مراسم‌های پرجمعیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: تیم‌های بهداشت شرکت شهر سالم از اواسط هفته در بهشت‌زهرا(س) مستقر بوده‌اند و بر ایمنی و بهداشت دستشویی‌ها، چشمه‌های آبخوری و مواد غذایی در حال تولید و بسته‌بندی، نظارت داشته‌اند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه این نظارت در زمان مراسم و هنگام توزیع مواد خوراکی هم ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نظارت بر روند خدمت‌رسانی ایستگاه‌های صلواتی یکی دیگر از ماموریت‌های تیم‌های بهداشت شرکت شهر سالم است.
به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، انجام واکسیناسیون کرونا برای افرادی که دوزهای تکمیلی خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین توزیع بروشورهایی حاوی مطالب آموزشی با موضوع خودمراقبتی بهداشتی از دیگر خدماتی است که شرکت شهر سالم برای زائران حرم امام خمینی(ره) در دستور کار دارد.
نورمحمدی به عموم شهروندان توصیه کرد همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، چرا که به ‌رغم کاهش آمار مرگ‌و‌میر کرونا، تعداد مبتلایان می‌تواند در تجمعات انسانی افزایش یابد.
*سرویس‌رسانی ۵۰ دستگاه ون
۵۰ دستگاه ون روز شنبه ۱۴ خرداد برابر با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در 2 محور در حرم مطهر امام راحل به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
محور شماره یک، باب‌الزهرا به باب‌الشهدا به صورت رفت‌ و برگشت و محور شماره ۲ از قطعات جدید بهشت‌زهرا(س) به متروی حرم مطهر امام خمینی(ره) که به صورت رفت و برگشت است.

 

***

‌برنامه‌های ویژه دانشجویان، کودکان و نوجوانان در سالگرد ارتحال امام
 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های «امام دل‌ها»، مسابقه «زندگی به سبک روح‌الله» و سلسله‌ نشست‌های «ره‌بر» به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد. سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با تشریح ویژه‌برنامه امام دل‌ها اظهار کرد: ۸۷ عنوان برنامه با ۱۹۱ اجرا با رویکرد افزایش آگاهی مردم درباره جایگاه رهبری و ولایت فقیه، معرفی سبک زندگی و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و ترویج و نشر اندیشه‌های ایشان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه زندگی به سبک روح‌الله ویژه نوجوانان گفت: در این مسابقه محصول اینفوگرافیک زندگی به سبک روح‌الله در بین مدارس مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران و همچنین از طریق فضای مجازی توزیع می‌شود و علاقه‌مندان بر اساس کد پاسخ سریع (QR code) که روی محصول وجود دارد، می‌توانند به صورت مجازی در مسابقه شرکت کنند. فاطمیان‌پور افزود: مسابقه داستان‌گویی «وقتی آسمان آفتابی شد» نیز به مخاطب کودک اختصاص دارد و شرکت‌کنندگان در آن با مشاهده کتاب مصور بدون متن تولیدشده، به داستان‌گویی با این موضوع می‌پردازند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری سلسله‌ نشست‌های ره‌بر ویژه جوانان ادامه داد: ۳ نشست گفت‌وگومحور و مباحثه‌ای با حضور کارشناسان خبره و دانشجویان دختر و پسر در فرهنگسرای امام(ره) در حال برگزاری است.

 

***

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام
 

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران ضمن اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی سی‌وسومین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: از ساعت 24 روز جمعه 13 خرداد تا خاتمه مراسم، تردد همه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران- قم، از پل حسن‌آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است.
وی افزود: در این مدت، تردد خودروهای سنگین از جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم‌آباد به سمت شمال ممنوع است و خوردوها برای ورود به تهران به سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد.
رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: همچنین از ساعت 6 صبح روز شنبه 14 خرداد تردد همه وسایل‌نقلیه از شمال به جنوب شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح‌آباد) جنوب ممنوع است و خودروها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.
به گفته  رئیس پلیس راهور تهران تردد وسایل ‌نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.


Page Generated in 0/0067 sec