printlogo


کد خبر: 249343تاریخ: 1401/3/12 00:00
نگرانی روزافزون در سرزمین‌های اشغالی نسبت به پاسخ ایران به ترور شهید صیاد‌خدایی
ترس همراه همیشگی صهیونیست‌ها

گروه سیاسی: هراس صهیونیست‌ها از سایه انتقامی که به خاطر ترور سردار شهید حسن صیادخدایی روی سرشان شکل گرفته، تمام‌شدنی نیست.
به گزارش «وطن‌امروز»، در جدیدترین مورد از ابراز نگرانی مقامات صهیونیست، عاموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در مصاحبه با شبکه 12 رژیم صهیونیستی درباره ترس اسرائیل و انتقام احتمالی ایران در خونخواهی شهید صیادخدایی صحبت کرده است.
یادلین با اشاره به وعده انتقام ایران از رژیم صهیونیستی گفت: «این تهدیدها باید جدی گرفته شود. باید به خاطر داشته باشیم که ایرانی‌ها از طریق هدف قرار دادن مقامات مسؤولی که ارزش و درجه‌ای برابر با مقامات ترور شده آنها دارند، یعنی دیپلمات‌ها و مقامات ارشد نظامی، یا افسران ارشد اطلاعاتی، به دنبال انتقام و بازدارندگی هستند».
در ارتباط با اظهارات رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل مبنی بر اینکه مقاماتی که هم‌درجه با شهید صیادخدایی هستند از اهداف ایران برای انتقام به شمار می‌روند، وبگاه تحلیلی دبکافایل که وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی است، نوشت: «عاموس ملکا» رئیس سابق واحد اطلاعات نظامی اسرائیل، «امیر لوینتال» بنیان‌گذار شرکت سایلوس که در حوزه سایبری فعالیت می‌کند، «گال گنوت» از کارشناسان سایبری رژیم صهیونیستی، «اینبال آریلی» از نخبگان حوزه فناوری اسرائیل و «عامیت ملتسر» از کارشناسان حوزه سایبری از جمله صهیونیست‌های سرشناسی هستند که ممکن است به عنوان هدف انتقام ایران انتخاب شوند.
عاموس یادلین در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: «جنگی بین اسرائیل و ایران وجود دارد که در سطح یک جنگ همه‌‌جانبه نیست اما شامل همه ابعادی است که در چارچوب و درگاه یک جنگ قرار می‌گیرد از دریا و زمین گرفته تا حملات هوایی، اطلاعاتی و سایبری».
رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ترور پاسدار شهید حسن صیادخدایی به دست این رژیم انجام شده، گفت: «در سطح راهبردی، نظام ایران احساس می‌کند با توجه به هر آنچه روی داده، باید انتقام بگیرد و در قبال اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند. ما معتقدیم ایرانی‌ها به عناصر ما حمله می‌کنند و سپس به یک افسر ارشد سپاه پاسداران انقلاب [اسلامی] حمله می‌کنیم که کارش حمله به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌هاست و اکنون نیز می‌نشینیم و منتظر واکنش و انتقام هستیم».
*هراس از جنگی که در چند جبهه خواهد بود
دبکافایل نیز در گزارشی این احتمال را مطرح کرد که حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مبارز فلسطینی واکنش سختی به راهپیمایی صهیونیست‌ها نشان ندادند و در انتظار حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی نشسته‌اند تا همزمان جبهه‌های جدیدی در جنگ علیه اسرائیل باز کنند.
روز گذشته عاموس یادلین به این موضوع نیز اشاره کرده و در پاسخ به سوال شبکه 12 رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جنگ با ایران در حال پیوستن به جبهه‌های دیگر مانند لبنان و سوریه است، آیا این امر مستلزم آمادگی همه‌جانبه است؟ اظهار کرد: «ایرانی‌ها که بسیار باتجربه هستند، دوست دارند از طریق نیروهای نیابتی خود به اسرائیل حمله کنند - گروه‌های فلسطینی مورد حمایت آنها، حزب‌الله، جهاد اسلامی و دیگران، از شمال تا جنوب – چه‌بسا میان فلسطینی‌های داخل (اراضی ۱۹۴۸) نیز نفوذ کرده باشند. ایرانی‌ها شدیداً مایلند اقدام علیه اسرائیل از طریق این گروه‌ها انجام شود».
*اسرائیل: صهیونیست‌ها برای حفظ جان‌شان به ترکیه نروند
شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید حسن صیادخدایی، در هشداری به شهرک‌نشینان اشغالگر، اعلام کرد اگر امکانش است به ترکیه سفر نکنند.
شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ممکن است در پی ترور شهید صیادخدایی در تهران، ایران نیز به عنوان انتقام، شهرک‌نشینان اسرائیلی را که به ترکیه، بحرین یا امارات سفر می‌کنند مورد حمله قرار دهد. در همین رابطه کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم خبر داد در اقدامی غیرمعمول، اسرائیل به ۱۰۰ صهیونیست که در ترکیه حضور داشتند، هشدار داده است برای حفظ جان خود به سرزمین‌های اشغالی بازگردند. طبق این گزارش، شورای امنیت داخلی اسرائیل از این افراد خواسته است در ترکیه از تماس با خارجی‌ها خودداری و هویت صهیونیستی خود را پنهان کنند.
رژیم صهیونیستی برای منصرف کردن ساکنان فلسطین اشغالی از سفر به ترکیه، جایزه هم تعیین کرده است.
کانال 12 تلویزیون این رژیم با انتشار این خبر، اعلام کرد: «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته است برای کسانی که پس از این هشدار درباره سفر به ترکیه، بلیت هواپیمای خود را لغو کنند، پاداش مالی در نظر گرفته می‌شود.
در ارتباط با این موضوع، عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل نیز در گفت‌وگوی خود، در پاسخ به این سوال که یک گردشگر اسرائیلی که هنوز در ترکیه است، چه باید بکند؟ گفت: «او باید هویت اسرائیلی خود را پنهان کند و مثل یک اسرائیلی رفتار نکند، بلکه به عنوان یک توریست که از اروپا آمده رفتار کند. باید درباره چیزهایی که به نظرش عجیب می‌آیند، بسیار هوشیار باشد و مراقب آنچه در ایمیل و تلفن همراهش دارد، باشد. چون یک ایرانی‌ می‌داند چگونه برخی وسایل الکترونیکی را که ما نمی‌دانیم چگونه بدون آنها زندگی کنیم، ردیابی کند، همین وسایل گاهی به دشمن کمک می‌کند که بفهمد شما چه کسی و کجا هستید».
*پهپادهای ایرانی، مشکل مضاعف صهیونیست‌ها
رونمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه سری پهپادی، هراس اسرائیل از اقدامات انتقام‌جویانه ایران به خاطر ترور شهید حسن صیادخدایی را دوچندان کرده است.
سایت سندیکای اخبار یهود در گزارشی، ضمن اشاره به رونمایی ایران از پایگاه پهپادی خود، نوشت: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از نمایش قدرت در منطقه و برای کاهش تأثیر حوادث امنیتی اخیر از جمله ترورها، گزارشی در تلویزیون ملی از «یک پایگاه پهپادی بسیار محرمانه واقع در صدها متری زیر زمین» پخش کرد که این پایگاه در استان کرمانشاه واقع در غرب ایران و در مرز عراق قرار گرفته است. پهپادها از آن مکان قابل پرتاب به سمت ما [سرزمین‌های اشغالی] است».
این رسانه صهیونیستی در ادامه به صحبت‌های سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و از قول وی نوشت: برای دستیابی به قابلیت حمله پیشگیرانه در برابر دشمن، نیاز به گذر از تسلیحات قدیمی به مدرن و روش‌های جدید رزمی مانند پهپاد است و این امر در نبردهای اوکراین، عراق و سوریه به اثبات رسیده است.
پیش از این نیز دبکافایل در گزارشی نوشته بود: پایگاه پهپادی سری تهدیدی از سوی تهران است و ایران می‌تواند از این پهپادهای بدون سرنشین قدرتمندش برای انتقام علیه اسرائیل استفاده کند و در این باره به یک عملیات کوچک بسنده نخواهد کرد، بلکه تمایل دارد خسارات سنگینی را به [رژیم] اسرائیل وارد کند.


Page Generated in 0/0064 sec