printlogo


کد خبر: 249344تاریخ: 1401/3/12 00:00
اخبار

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد
سخنرانی رهبر انقلاب صبح روز شنبه در حرم امام(ره)


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد، یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و بزرگداشت یاد شهدای 15 خرداد، اعلام کرد امسال این ۲ مراسم با شکوه خاصی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور و مراکز استان‌ها از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد. مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل (ره) از ساعت 9 صبح روز شنبه 14 خرداد، با استماع و بهره‌مندی از بیانات ارزشمند و راهگشای ولی امر مسلمین جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی برگزار خواهد شد.
همچنین ملت شریف ایران اسلامی در پنجاه‌و‌نهمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد سند پایبندی و تجدید میثاق خود را متجلی ساخته و میثاقی مجدد با امام و رهبری بسته و پیوند ناگسستنی میان امت و امام را به اثبات خواهند رساند. این مراسم در تهران، عـصــر روز یکشـــنبـه ۱۵ خرداد در جوار گلزار شهدای والامقام قیام یوم‌الله ۱۵ خرداد، بعد از سه‌راه افسریه، میدان بسیج، بزرگراه امام رضا علیه‌السلام بعد از میدان ثامن‌الحجج (میدان آقانور سابق) از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با حضور جمعی از خانواده شهیدان و مردم قدرشناس تهران برگزار خواهد شد.


***

اروپا هزینه‌ توسعه‌طلبی آمریکایی‌ها را پرداخت می‌کند


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اروپا از یک‌سو به قاره‌ای مسلوب‌الاراده تبدیل شده و از سوی دیگر هزینه‌های توسعه‌طلبی آمریکایی‌ها را پرداخت می‌کند.
علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز اروپا ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است و نکته مهم اینکه در جریان جنگ‌های اول و دوم جهانی بیشترین صدمه را اروپایی‌ها متحمل شدند و اکنون نیز آنها قربانیان بازی‌های جدید آمریکا هستند؛ نمونه بارز این وضعیت اسفناک این است که آمریکایی‌ها به بهانه ایجاد و حفظ امنیت این قاره، مهم‌ترین عوامل ناامنی را که ناتو است در آنجا تاسیس و تقویت کرده و به هزینه کشورهای اروپایی آن را به سمت شرق توسعه می‌دهند.
وی ادامه داد: بنابراین از یک‌سو اروپا تبدیل به قاره‌ای مسلوب‌الاراده شده و از سویی دیگر هزینه‌های توسعه‌طلبی آمریکایی‌ها را پرداخت می‌کند؛ حال که اروپایی‌ها توان دفع ضرر از خود و ایجاد امنیت برای کشورهای خود را ندارند چه کار مثبتی را می‌توانند در قبال قفقاز انجام دهند جز اینکه عاملی بی‌اراده برای آمریکا و ناتو باشند.
 

***
آیت‌الله جنتی:
در برابر معرفی تاریخ انقلاب به نسل جوان مسؤولیم


دبیر شورای نگهبان گفت: به عنوان وظیفه شرعی، انقلابی و سیاسی، همه مسؤولیم راه و روش امام را به نسل‌های آینده و جوان کشور انتقال دهیم.
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد ۲ روز بسیار مهم در تاریخ ایران است و باید نسل جوان را به انحای گوناگون با مناسبت‌ها و شخصیت‌های بارز تاریخ انقلاب و نهضت اسلامی آشنا کنیم.
وی افزود: نسل جدید ما آنطور که بایسته و شایسته است با تاریخ انقلاب و نهضت آشنایی ندارد و این وظیفه همه ما از جمله رسانه‌هاست که مردم بویژه جوانان را با افراد و شخصیت‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) آشنا کنیم. آیت‌الله جنتی در تشریح شخصیت و ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) گفت: ایشان به خدا، خود و مردم باور داشت و بر اساس همین باور مطمئن بود که نهضت اسلامی به پیروزی می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه به عنوان وظیفه شرعی، انقلابی و سیاسی، همه مسؤولیم راه و روش امام را به نسل‌های آینده و جوان کشور انتقال دهیم، تصریح کرد: نباید خیال کنیم چون در دوره حیات مبارک حضرت امام(ره) حضور داشته‌ایم و ایشان را درک کرده‌ایم، وظیفه‌ای در قبال معرفی ایشان به نسل جدید نداریم.

***
بیانیه‌های فرانسه و آلمان درباره کشتی‌های یونانی مردود است


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه‌های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان درباره کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج‌فارس اظهار داشت: ما صدور اینگونه بیانیه‌های یک‌طرفه و غیرقابل توجیه را که ظاهراً به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویاً مردود می‌دانیم.
سعید خطیب‌زاده افزود: به این کشورها توصیه می‌کنیم به جای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض‌های صورت‌گرفته توسط کشتی‌های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین‌المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند. وی تاکید کرد: متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت‌گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن که در اجرای فرامرزی قوانین و احکام داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد، لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته‌ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه‌ای، برای حل و فصل موضوعات از طریق راه‌های حقوقی و قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح کشورمان اقدام شود.


Page Generated in 0/0044 sec