printlogo


کد خبر: 249353تاریخ: 1401/3/16 00:00
اخبار

«مهدی صباغی» درگذشت
«مهدی صباغی» هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون دعوت حق را لبیک گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مرحوم مهدی صباغی پیشکسوت هنری خراسان رضوی و کشور، سال ۱۳۳۰ در مشهد متولد شد. وی نخستین تجربه سینمایی خود را در فیلم «گریز از شهر» ارائه کرد و پس از آن در فیلم‌های گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم و مرز خوشبختی ایفای نقش کرد. مرحوم صباغی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی‌پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق نیز به ایفای نقش پرداخت. از مرحوم صباغی آثار ماندگاری در زمینه صداپیشگی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های رادیویی صبح جمعه با شما و کوی نشاط اشاره کرد. 
***
 «باران نور» رادیو نمایش از حرم امام رضا(ع)
از امروز دوشنبه شانزدهم خرداد، ویژه برنامه «باران نور» به مناسبت دهه کرامت به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر علی ابن موسی‌الرضا(ع) پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «باران نور» به تهیه‌کنندگی علیرضا بهروش، نویسندگی سهیلا خدادادی و گویندگی رضا خضرایی و با هنرمندی سعید سلطانی و معصومه عزیز محمدی و گزارشگری محمد تاجیک و علیرضا بهروش از شانزدهم تا بیست‌ویکم خرداد، ساعت ۱۶:۳۰ به زیباترین کلام و شیواترین گفتار برای شنوندگان رادیو نمایش اجرا می‌شود. گفت‌و‌گو با میهمانان همایش رضوی، نمایش، صحبت بزرگان و مناجات از بخش‌های مهم برنامه «باران نور» است که به صورت زنده و مستقیم از حرم امام رضا(ع) پخش می‌شود. 
***
تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت خانواده مجری تلویزیون
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی، درگذشت همسر و فرزند حامد سلطانی را به مجری جوان تلویزیون تسلیت گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «خبر تلخ درگذشت همسر جوان و فرزند دلبندتان بر اثر سانحه رانندگی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید. در برابر مشیت حضرت احدیت جز تسلیم و رضا گریزی نیست و معتقدم جنابعالی که از جوانان برومند جبهه فرهنگی انقلاب هستید، در این امتحان سخت الهی سربلند خواهید شد». گفتنی است همسر و فرزند «حامد سلطانی» مجری برنامه تلویزیون در یک حادثه رانندگی و بر اثر واژگونی خودرو جان باختند و خود وی به همراه دخترش مصدوم شدند. در این سانحه که ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه بامداد جمعه گذشته در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس رخ داد، همسر ۳۳ ساله و فرزند پسر 1.5 ساله «حامد سلطانی» در دم جان باختند. 
***
انتشار کتاب «آسمان و آینه» درباره ادبیات دینی
کتاب «آسمان و آینه» مجموعه‌نوشته‌های سیدعلی کاشفی‌خوانساری درباره ادبیات دینی کودک و نوجوان، توسط انتشارات خزه منتشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب حاضر شامل 11 مقاله، 7 نقد، 20 یادداشت و 2 گزارش به قلم سیدعلی کاشفی‌خوانساری است که طی سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۴۰۰ در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند. همچنین چهار نمایه مختلف ضمیمه این کتاب است. این نوشته‌ها پیش‌تر در نشریاتی مثل پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، کتاب ماه کودک و نوجوان، فصلنامه نقد کتاب، گاهنامه نقد کتاب کودک، نیستان، حیات معنوی، رشد معلم، ادبیات داستانی، همشهری داستان، کتاب هفته و...  منتشر شده بود. کتاب «آسمان و آینه» در ۲۴۳ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۹۰ هزار تومان توسط نشر خزه به چاپ رسیده است. 

Page Generated in 0/0078 sec