printlogo


کد خبر: 249358تاریخ: 1401/3/16 00:00
اعتراف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:
اسرائیل به فروپاشی نزدیک می‌شود

در ادامه سلسله خودزنی‌ها و فاش‌گویی‌های مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت با اشاره به هرج‌ومرج در سرزمین‌های اشغالی، اعتراف کرد اسرائیل در حال نزدیک شدن به فروپاشی است. 
به گزارش تایمز آو اسرائیل، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تقلا برای جلوگیری از سقوط کابینه ائتلافی‌اش و فرار از شبح تکرار انتخابات و روی کار آمدن دوباره بنیامین نتانیاهو، دست به یک اقدام سیاسی غیرمتعارف زد. 
او شامگاه جمعه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آن دسته از ساکنان اراضی اشغالی که او آنها را «اکثریت اسرائیلی‌های خاموش» خواند، التماس کرد دولت لرزان او را نجات دهند. 
بنت در این نامه ۲۷ صفحه‌ای درباره افتادن دوباره اسرائیل به دامان هرج‌ومرج و چشم‌انداز تیره و تار صحنه سیاسی رژیم با روی کار آمدن مجدد نتانیاهو هشدار داد. 
رهبر حزب «یمینا» که بخش کوچکی از کرسی‌های ائتلاف حاکم راست جدید در کنست را تشکیل می‌دهد، در شرایطی این نامه سرگشاده را منتشر کرده که ائتلاف تشکیل‌دهنده دولت طی یک سال اخیر، در روزهای گذشته به دنبال کناره‌گیری چند عضو کلیدی، عملا اکثریت کنست را از دست داده است. 
نخست‌وزیر 50 ساله رژیم صهیونیستی در این نامه آورده است: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایطی بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیکی‌ می‌شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است. پیش‌تر، اسرائیل ۲ بار به علت جنگ‌های داخلی اول زمانی که عمر آن ۸۰ سال بود، تجزیه شد و [در جنگ داخلی] دوم زمانی که این سرزمین ۷۷‌ ساله بود، از هم پاشید. ما اکنون در دوره سوم به سر می‌بریم و به دهه هشتم نزدیک می‌شویم. همه ما در برابر یک آزمون واقعی قرار داریم. آیا می‌توانیم اسرائیل را حفظ کنیم؟»
بنت با اشاره به هرج‌ومرج، انتخابات مکرر و فلج شدن کابینه، اعتراف می‌کند رژیم به یکی از سخت‌ترین لحظات خود رسیده است و در نامه‌اش می‌نویسد: «چند روز پیش نیز ما در حال رفتن به سوی پنجمین کارزار انتخاباتی بودیم که می‌توانست اسرائیل را تجزیه کند. پس از‌ آن، من سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم که تشکیل کابینه نجات ملی برای نجات اسرائیل از هرج‌ومرج و بازگرداندن آن و شراکت با افرادی بود که نظرات کاملا متفاوتی با من داشتند».
تاکنون شخصیت‌های متعدد سیاسی، امنیتی، نظامی، علمی و رسانه‌ای صهیونیستی از احتمال فروپاشی اسرائیل سخن گفته‌اند. 
«آری شاویط» تحلیلگر روزنامه هاآرتص اخیرا نوشته دیگر جای زندگی در اسرائیل نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. او تاکید کرد: «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد». 
«شائول آریل» ژنرال یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس حوزه مناقشه اعراب-اسرائیل نیز در روزنامه هاآرتص نوشته بود آرمان صهیونیستی در خاک فلسطین اشغالی به شکست منتهی شده و رژیم در مسیر بر باد رفتن کامل این آرزو قدم برمی‌دارد. 
«مئیر داگان» رئیس اسبق سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) هم به شبکه ۱۲ اسرائیل گفته بود از آینده آرمان صهیونیسم احساس خطر می‌کند. سلف او در موساد «افراییم هالوی» نیز در هفتادمین سالگرد یوم‌النکبه (روز تشکیل رژیم صهیونیستی) گفته بود: «ما در آستانه فاجعه هستیم. در یک تاریکی قبل از ورود به جهنم به سر می‌بریم».  حتی خود «بنیامین نتانیاهو» طویل‌المدت‌ترین رئیس کابینه رژیم در سال ۲۰۱۷ حین دوران نخست‌وزیری‌اش با هشدار درباره نزدیک بودن پایان اسرائیل گفته بود: «تاریخ به ما یاد داده حکومت مردم یهود تاکنون بیش از 80 سال دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است».

Page Generated in 0/0070 sec