printlogo


کد خبر: 249367تاریخ: 1401/3/16 00:00
اخبار

کار دشوار شاگردان مهدوی‌کیا برای صعود
تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ازبکستان در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا، موفق شد صعود خود را به مرحله حذفی مسجل کند. تیم‌های امید ازبکستان و قطر در ادامه دیدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا روز شنبه به مصاف هم رفتند که ازبک‌ها به برتری 6 بر صفر دست یافتند. ازبکستان که در دیدار اول خود بر ترکمنستان غلبه کرده بود، امتیازات خود را به عدد 6 رساند و با صدرنشینی گروه A، صعودش را به مرحله یک‌چهارم نهایی قطعی کرد. ترکمنستان نیز در رده دوم جدول گروه ایستاده و با 3 امتیاز بیشترین بخت را برای صعود به جمع 8 تیم پایانی مسابقات دارد. شاگردان مهدی مهدوی‌کیا با کسب یک امتیاز، به دلیل وضعیت برابر با قطر در دیدار رودررو با تفاضل گل بهتر، در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. امیدهای ایران برای صعود به ‌عنوان تیم دوم گروه A، سه‌شنبه‌شب باید ازبکستان را شکست دهند و امیدوار باشند که ترکمنستان مغلوب قطر شود. برنامه هفته سوم و پایانی گروه A و جدول این گروه به شرح زیر است:
سه‌شنبه 17 خرداد
ایران - ازبکستان
قطر - ترکمنستان
***
مهدی قائدی در تیم جدید فرهاد مجیدی
روزنامه اسپورت امارات از احتمال حضور مهدی قائدی در تیم جدید فرهاد مجیدی خبر داد. به گزارش اسپورت امارات، فرهاد مجیدی بعد از جدایی از استقلال راهی اتحاد کلبا امارات شد تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، در این میان مهدی قائدی هم فصل ناامیدکننده‌ای را با الاهلی امارات پشت سر گذاشته و در فهرست فروش تیم قرار گرفته است. روزنامه اسپورت امارات نوشت: قائدی پیش از این قرار بود به استقلال بازگردد تا بار دیگر زیر نظر فرهاد مجیدی کار کند اما اکنون که مجیدی راهی اتحاد کلبا شده است باید منتظر حضور احتمالی او در این تیم بود. روزنامه البیان امارات هم اعلام کرد مجیدی از قبل بازیکنان خارجی را برای اتحاد کلبا انتخاب کرده است و باشگاه با آنها وارد مذاکره خواهد شد. 
***
ضرب و جرح ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران!
ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران از سوی افرادی مورد ضرب و جرح قرار گرفت و بشدت مجروح شد. ایوب موسوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ این حادثه بیان کرد: کافه کوچکی دارم و بین برادرم و یک نفر بحث کوچکی به وجود آمد که من از آن فرد خواستم بحث را تمام کند و برود. بعد از چند دقیقه دیدم با چند نفر دیگر همراه با چوب و چاقو به ما حمله کردند که بر اثر حمله آنها دست من شکست و با چاقو سرم را نیز شکافتند. ما سریعا به پلیس اطلاع دادیم که آن افراد وقتی متوجه شدند پلیس را خبر کرده‌ایم فرار کردند، اگرنه داشتند من را می‌کشتند. موسوی درباره میزان آسیب‌دیدگی دستش گفت: استخوان دستم شکسته است و یک پزشک گفت نیاز به جراحی دارد و باید دوباره مورد معاینه قرار بگیرد تا ببینم به چه صورت است اما متاسفانه چند ماه نمی‌توانم تمرین کنم. نایب‌قهرمان جهان و آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا افراد مهاجم را می‌شناخت، تصریح کرد: خیر! به پلیس هم شکایت کرده‌ام و فقط یک شماره پلاک دارم. تلاش می‌کنم از طریق پلاک و دوربین‌های مداربسته آنها را پیدا کنیم. او درباره اینکه کسی جلوی آن افراد مهاجم را نگرفت، تاکید کرد: خیر! هیچ کسی نمی‌توانست جلو بیاید، ما هم تلاش می‌کردیم تا آمدن پلیس خودمان را عقب بکشیم تا بیشتر از این آسیب نبینیم. 
***
شکست غیرمنتظره رقیب ایران مقابل مجارستان
تیم ملی فوتبال انگلیس مقابل مجارستان شکست خورد. حریف تیم‌ ملی ایران یکشنبه‌شب مقابل مجارستان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. دیدار انگلیس، رقیب ایران در جام‌جهانی مقابل مجارستان در لیگ ملت‌های اروپا با برتری یک بر صفر مجارها به پایان رسید. در این دیدار گرت ساوتگیت تیمش را با همان سیستم ۳ دفاعه خود راهی میدان کرد و از لحاظ نفرات نیز انگلیسی‌ها در این بازی از بازیکنان اصلی خود استفاده کرده بودند اما مجارستانی‌ها بخوبی توانستند مقابل انگلیس بازی را کنترل کنند و در دقایق پایانی حتی تا به ثمر رساندن گل دوم پیش رفتند. مجارستانی‌ها علاوه بر هواداران پرشوری که دارند از لحاظ شکل بازی به هیچ عنوان رقیب محبوبی برای تیم‌های بزرگ نیستند. آنها در رقابت‌های یورو نیز تیم ‌ملی فرانسه را به دردسر انداختند و شاید اگر کمی خوش‌شانس بودند از گروه خود صعود می‌کردند. در دیدار یکشنبه‌شب شاهد لغزش انگلیسی‌ها بودیم. در دقیقه 64 این بازی اشتباه عجیب ریس جیمز که تازه به جای الکساندر آرنولد وارد زمین شده بود باعث شد یک پنالتی برای مجارستان اعلام شود. مدافع تیم ‌ملی انگلیس به شکل عجیبی روی ژولت ناگی مرتکب خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. دومینیک سوبوسلای پشت توپ ایستاد و دروازه انگلیس را باز کرد تا نتیجه یک بر صفر شود. این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد. این بازی نشان داد شاید ناامیدی مقابل تیمی مثل انگلیس می‌تواند بزرگ‌ترین رقیب و مانع ایران برای چنین بازی‌ای باشد، البته این روز‌ها تیم ‌ملی ایران به بدترین شکل ممکن برای جام‌جهانی آماده می‌شود و همه می‌دانیم این صحبت‌ها و این نتایج هم نمی‌تواند تلنگری برای مسؤولان فدراسیون که اولویت‌های دیگری در نظر دارند، باشد و شاید با این اوضاع همین حضور در جام‌جهانی هم می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد، چه رسد به امتیاز گرفتن مقابل انگلیس.

Page Generated in 0/0059 sec