printlogo


کد خبر: 249378تاریخ: 1401/3/16 00:00
تعداد جان‌باختگان متروپل به ۳۸ نفر رسید
دیدار رئیس‌جمهور با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه متروپل آبادان

رئیس‌جمهور که روز جمعه ‌‌بدون اطلاع قبلی به صورت سرزده به آبادان سفر کرده بود، ‌با حضور در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان عملیات آواربرداری را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و سپس با حضور در منزل خانواده‌های جلیلیان و صالحیان‌پور از بازماندگان این حادثه ضمن تسلیت، با آنها گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام سیدا‌براهیم رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری آبادان با اشاره به ‌بازدید از ساختمان متروپل و گلایه و انتقاد مردم از روابط ناسالم در ساخت این ساختمان ‌و ‌فسادهای صورت گرفته در این مسیر، اظهار داشت: ‌به موازات اقدامات فنی و میدانی، باید به سرعت عملیات آواربرداری انجام شود. وی با بیا‌ن اینکه با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت‌آموزی شود، خاطرنشان کرد: ‌خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسؤولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد. رئیسی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در جریان است، گفت: در بخش حقوقی نیز به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می‌شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است. وی افزود: بخش دیگر مربوط به علت‌یابی قضیه است با این موضوع که به هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت این ساختمان ناپایدار رسیدگی جدی می‌شود تا جایی که هیچ کس جرأت نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیندازد. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید شاهد حوادث بعدی باشیم، تاکید کرد: هر ساختمانی در سراسر کشور چنین شرایطی دارد باید بررسی و گزارش شود و در صورت لزوم، ترمیم یا تخلیه شود. این مصوبه که همه ساختمان‌های مربوط به دستگاه‌های اداری، اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر می‌گیرد باید سریع دنبال شود و یک روز هم به تاخیر نیفتد. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خوزستان چه در زمان انقلاب و چه در 8 سال دفاع‌مقدس دین خود را ادا کرده و خط مقدم بوده است، گفت: مساله خوزستان و آبادان را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم. کارگروهی هم پیش‌تر در این زمینه فعال شده و در حال پیگیری است. 
وی ادامه داد: مسائل خوزستان و آبادان فقط رسیدگی به پرونده متروپل نیست، بلکه باید به صورت جدی به ظرفیت‌ها توجه شده و به بحث بیکاری سامان داده می‌شود.
 
* تعداد جان‌باختگان متروپل به ۳۸ نفر افزایش یافت
فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار، تعداد جان‌باختگان متروپل به ۳۸ نفر افزایش یافت. احسان عباسپور دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با تلاش گروه‌های جست‌وجو هویت پیکر یکی دیگر از شهروندان حادثه متروپل که از زیر آوار بیرون کشیده شده بود شناسایی شد. سخنگوی حادثه ساختمان متروپل آبادان تعداد کشته‌شدگان حادثه متروپل را تا صبح چهارشنبه ۳۸ نفر عنوان و بیان کرد: تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد. 
فرماندار ویژه آبادان گفت: همچنین ۳۷ نفر از شهروندان در این حادثه مصدوم شدند که ۳۵ نفر پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند و ۲ نفر نیز برای مداوای بیشتر در بیمارستان بستری هستند. با گذشت ۱۴ روز از وقوع این حادثه، عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه‌روزی ماموران امدادی ادامه دارد. همچنین در پی ریزش ساختمان متروپل، رئیس شورای عالی استان‌ها در سفری به استان خوزستان از وضعیت عملیات آواربرداری ساختمان بازدید کرد. پرویز سروری در حاشیه بازدید از متروپل گفت: ریزش متروپل نشان از ضعف ناظران این ساختمان دارد و این بحث را همچنین باید به کشور تعمیم داد، زیرا مشکل نظارت فنی بر ساختمان‌ها در سطح کشور وجود دارد. وی افزود: علت ریزش متروپل به صورت فنی بررسی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در نشست مشترکی با سازمان نظام مهندسی و شورای عالی استان‌ها موارد قصور در متروپل را به صورت دقیق اعلام کنیم. سروری عنوان کرد: تلاش این است که از این حادثه تلخ، درس عبرت گرفته شود تا از تکرار چنین حوادث ناگواری در کشور جلوگیری شود. در ریزش متروپل، آنچه محرز است این است که مجموعه عظیمی از تخلفات رخ داده و قطعاً این ساختمان در بخش‌های طراحی، نظارتی و اجرایی با مشکلاتی مواجه بوده است.

Page Generated in 0/0057 sec