printlogo


کد خبر: 249380تاریخ: 1401/3/16 00:00
اخبار

تصادف خونین یک خودرو با تانکر سوخت در گچین
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی هرمزگان از جان باختن ۸ عضو یک خانواده در حادثه تصادف یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه تانکر خبر داد. 
سرهنگ مهدی نیکبخت دیروز در تشریح این خبر گفت: حادثه رانندگی حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد در محدوده روستای گچین رخ داد و طی آن خودروی پژو با یک دستگاه تانکر برخورد کرد. 
وی تصریح کرد: علت وقوع این سانحه دلخراش سرعت زیاد خودروی پژو و خواب‌آلودگی راننده این خودرو بود که موجب شد با یک دستگاه تانکر برخورد کند و این حادثه خونین را رقم بزند. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی هرمزگان اضافه کرد: ۸ عضو جان باخته همگی اعضای یک خانواده بودند که در خودروی پژو حضور داشتند و ۳ نفر از آنان بزرگسال و ۵ نفر نیز کودک بودند. 
***
رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد
تخلیه حساب بیش از ۱۰۰ نفر در مقابل خودپردازهای غیرنقدی
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باندی ۴ نفره که اقدام به خالی کردن حساب بیش از ۱۰۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی کرده بودند، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از مدتی قبل شماری از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و در اظهاراتی مشابه اعلام کردند مبالغی به ‌طور غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.
وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس فتا در جریان تحقیقات خود متوجه شدند مجرمان با پرسه‌زنی در نزدیکی پایانه‌های خودپرداز غیرنقدی اقدام به شناسایی افرادی کرده‌اند که آشنایی زیادی با نحوه کار با این دستگاه‌ها نداشتند. این افراد پس از آنکه مال‌باختگان کارت بانکی خود را در دستگاه کشیدند به آنها نزدیک شده و با پوشش دلسوزی و کمک ادعا می‌کردند که دستگاه خراب است و باید از دستگاه دیگری استفاده کنند. در واقع بخشی از این اقدام نیز ناشی از نواقص امنیتی برخی از این دستگاه‌ها بود. معظمی‌گودرزی افزود: در واقع مجرمان با سوءاستفاده از ضعف امنیتی نرم‌افزاری این دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی وارد عمل شده و پس از آنکه مالباختگان با تصور خراب بودن دستگاه از آن فاصله می‌گرفتند، این افراد به دستگاه مراجعه کرده و تمام موجودی حساب بانکی آنان را سرقت کرده و به کارتی دیگر منتقل می‌کردند. 
وی با بیان اینکه سرانجام با تحقیقات انجام شده محل اختفای این افراد در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شد و ۴ متهم در عملیاتی پلیس دستگیر شدند. 
***
خدمت‌رسانی اورژانس به مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
رئیس مرکز اورژانس تهران از ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از ۱۳۰۰ نفر در سی‌وسومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد. 
یحیی صالح‌‌طبری، نماینده وزیر بهداشت در ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات ارائه شده از سوی اورژانس به افراد حاضر در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، عوامل اورژانس در حرم مطهر امام خمینی(ره) و اطراف آن مستقر شده بودند. بر این اساس از تاریخ ۱۳ خرداد تا ظهر ۱۴ خرداد در مجموع ۱۳۵۸ نفر خدمات امدادی از پایگاه‌ها و عوامل اورژانس مستقر در نقاط مختلف حرم مطهر امام خمینی(ره) دریافت کردند. 
وی با بیان اینکه از این ۱۳۸۵ مورد ۴۵۹ مورد خانم و ۹۲۶ مورد آقا بودند، گفت: عمده این افراد خدمات را به طور سرپایی دریافت کردند و حال‌شان خوب است. ۱۹ نفر نیز با تشخیص تکنیسین‌ها اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. رئیس اورژانس تهران همچنین از استقرار یک دستگاه اتوبوس ۲ طبقه خونگیری به منظور اهدای خون برای نخستین‌بار در حاشیه این مراسم و استقبال زائران از آن خبر داد. 
***
رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان
سازمان هواشناسی با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و شکستن نهال‌ها خبر داد. این سازمان با صدور هشداری زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی به‌ صورت محلی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از یکشنبه تا سه‌شنبه (۱۵ تا ۱۷ خرداد) خبر داد. این شرایط جوی دوشنبه در زنجان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و سه‌شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات مازندران مورد انتظار است. در پی این مخاطره جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به طور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده وجود دارد. 
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و... را توصیه می‌کند. 

Page Generated in 0/0057 sec