printlogo


کد خبر: 249400تاریخ: 1401/3/17 00:00
اخبار

کورش زارعی دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر شد
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، کورش زارعی را به عنوان دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی کورش زارعی را به عنوان دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد. در متن حکم کاظم نظری به کوروش زارعی آمده است: از آنجا که «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»، بزرگ‌ترین رویداد هنرهای نمایشی ایران اسلامی و گلچین و برآمدی بی‌بدیل از تجربه و توان پیشکسوتان ارجمند، و شور و شوق نوآورانه هنرمندان جوان این عرصه شمرده می‌شود، شایسته است که با عنایت به تخصص متعهدانه، سوابق هنری و تجارب اجرایی مفید جنابعالی در این گستره هنری، مسؤولیت خطیر دبیری چهل‌و‌یکمین دوره برگزاری این رخداد گسترده و امیدبخش، بر عهده قابل عنایت‌‌تان، واگذار شود.
***
استعدادیابی تازه در شبکه ۳
شبکه ۳ سیما قرار است با مسابقه بزرگ «قهرمان» سراغ ساخت برنامه استعدادیابی جدیدی در سطح بین‌الملل برود. به گزارش «وطن‌امروز»، «قهرمان» در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی طراحی شده است و شامل مراحل هیجان‌انگیزی می‌شود که شرکت‌کنندگان خود را با چالش‌های متفاوتی مواجه می‌کند. این مسابقه برگرفته از نمونه‌های خارجی و موفق جهانی است که نیرو، سرعت عمل و استقامت شرکت‌کنندگان از نکات اصلی و مهم آن محسوب می‌شود، چرا که آنها با چنین شاخصه‌هایی باید برای حضور در مسابقه با یکدیگر رقابت کنند. مسابقه بزرگ «قهرمان» به تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگردانی محمد پیوندی بزودی فراخوان خود را منتشر می‌کند تا میزبان شرکت‌کنندگان نخستین فصل از مسابقات باشند. «قهرمان» پس از انتشار فراخوان خود وارد مرحله راستی‌آزمایی می‌شود و پس از آن با ۴۰۰ نفر به صورت رسمی نخستین مرحله این مسابقه را آغاز می‌کند. جزئیات دیگر پروژه جدید شبکه ۳ بزودی اعلام خواهد شد. 
***
اتمام تدوین «مردگان هم می‌توانند برقصند»
تدوین فیلم داستانی «مردگان هم می‌توانند برقصند» به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، تدوین فیلم داستانی «مردگان هم می‌توانند برقصند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی قیم به پایان رسید. فیلم داستانی «مردگان هم می‌توانند برقصند» اردیبهشت امسال در لوکیشن‌هایی واقع در شهر تهران و محله نظام‌آباد جلوی دوربین مسعود خداداد رفته بود. قصه فیلم «مردگان هم می‌توانند برقصند» درباره زندگی ۲ بازیگر تئاتر در دوران کروناست و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زندگی 2 هنرمند تئاتر که با آمدن کرونا خانه‌نشین شده‌اند به چالش کشیده می‌شود و برای امرار معاش با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و...». در این فیلم بازیگرانی همچون اردلان نعمت‌اللهی، امیرحسین حیوری، مریم اسلامی، مسعود شریف و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
***
انتصاب دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی محمدعلی مرآتی را به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی محمدعلی مرآتی را به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب کرد. وی متولد ۱۳۵۱ در کرمانشاه، نوازنده کمانچه و آهنگساز، دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که برای پایان‌نامه دکترای خود درباره فرم‌های فوندامونتال در موسیقی کردی پژوهش کرد. مرآتی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و با نواختن سازهای تنبور، سه‌تار و دف نیز آشنایی دارد. وی تاکنون کنسرت‌های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس‌های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است. مرآتی ضمن دبیری دوره چهاردهم این جشنواره، عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز بوده است. 
***
پخش «ولایت عشق(ع)» در واکنش به توهین «عنکبوت مقدس»
به دنبال اهانت به وجود پربرکت هشتمین گوهر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام رضا(ع) در روزهای اخیر و سیل خروشان ابراز احساسات ایرانیان و مسلمانان آزاده جهان، مجموعه داستانی «ولایت عشق» از شبکه یک سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت پربرکت امام رضا(ع) و به دنبال ابراز احساسات بینندگان عزیز و غیرتمند نسبت به وجود مقدس این امام همام، پخش سریال «ولایت عشق» با موضوع بخشی از زندگی پربرکت ایشان، از یکشنبه ۱۵ خرداد آغاز شده است و هر شب بعد از خبر ۲۱ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. 
***
نگاه طنز و مفرح «عصری نو» به حوزه سلامت اجتماعی
برنامه «عصری نو» با محوریت سلامت اجتماعی از شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود و سارا اکبری در آیتم «من و میکروفنم» از سوژه‌های سلامت با مردم سخن می‌گوید. به گزارش «وطن‌امروز»، موسی نظری، تهیه‌کننده برنامه «عصری نو» درباره این برنامه توضیح داد: برنامه «عصری نو» سه‌شنبه ۱۷ خردادماه به موضوع سالمندی سالم اختصاص دارد. ما در این برنامه به پیش‌نیازهای سالمند سالم می‌پردازیم و به شنوندگان آموزش داده می‌شود که از چه روش‌هایی در سبک زندگی بهره ببرند تا بتوانند سالمندی سالمی را طی کنند. 

Page Generated in 0/0094 sec