printlogo


کد خبر: 249422تاریخ: 1401/3/17 00:00
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
مهارت‌آموزی دانش‌آموزان پیشتاز کلید می‌خورد
برپایی هزار و ۵۱۰ پایگاه تابستانی از سوی سازمان دانش‌آموزی

با گذشت بیش از 2 سال از آغاز بیماری «کووید-19» سازمان دانش‌آموزی برنامه‌های ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان پیشتاز ترسیم کرده است تا با اقدامات قابل توجه بتواند فرصت‌های از دست‌رفته دوران کرونا را جبران کند؛ اقداماتی که دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی می‌توانند علاوه بر کسب مهارت، به ورزش بپردازند و علوم و معارف اسلامی همچنین اصول اخلاقیات را بخوبی بیاموزند. آموزش خبرنگاری یکی از مهارت‌هایی است که این سازمان بر آن تمرکز کرده است طوری که تاکنون توانسته است 60 هزار دانش‌آموز را در این عرصه تربیت کند. در این باره حسین عبادتی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و صفر شدن فوتی‌های کرونا، ظرفیت استفاده از حضور فیزیکی دانش‌آموزان در برنامه‌های پرورشی فراهم شده است. 

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های تابستانی از اول تیر ماه آغاز می‌شود، افزود: در کل کشور 1510 پایگاه تابستانی در نظر گرفته شده است. بر این اساس در هر منطقه یک پایگاه تابستانی ایجاد می‌شود و هزار و ۵۱۰ مدیر با ۶ هزار و ۴۰ مربی برنامه‌های مهارتی، ورزشی و تفریحی را اجرا می‌کنند. 
وی با بیان اینکه در بخش مهارتی تاکید ما بر ارتقای زیست اجتماعی دانش‌آموزان است، ادامه داد: ظرفیت مجازی را نباید از دست داد، همچنین در بستر شاد فعالیت‌هایی صورت گرفته که باید از بخش‌های مفید آن ظرفیت‌های پرورشی را با برگزاری ۲۱ پویش احیا کرد. عبادتی خاطرنشان کرد: اردوهای ملی امسال برگزار می‌شود که ویژه دانش‌آموزان برگزیده و تشکیلاتی با مهارت‌های تشکیلاتی است. وی با بیان اینکه یکی از پیوست‌های اجرای برنامه‌ها خارج شدن از تمرکز در تهران است، گفت: برگزاری اردوی سبلان و استفاده از اردوگاه مقدس اردبیلی برای صعود دانش‌آموزان پیشتاز به سبلان یکی از برنامه‌های اردویی ما است. قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی یادآور شد: اردوی دانش‌آموزی ۱۴۰۰ نفره عشایر از هفته آینده در مشهد برگزار خواهد شد و آموزش‌های تشکیلاتی و خبرنگاری برای صدور کارت خبرنگاری را برای دانش‌آموزان عشایر خواهیم داشت. وی در پاسخ به سوال «وطن ‌امروز» که چه اقداماتی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در حین تحصیل یا در اوقات فراغت مدنظر این سازمان است تا آنها پس از پایان تحصیل پیش‌زمینه یک شغل را داشته باشند، گفت: البته در کتب درسی به موضوع آموزش کسب‌وکار توجه ویژه شده است اما باید گفت: در مهارت‌های دانش‌آموزی کسب‌و‌کار را باید به دانش‌آموز پیشتاز آموزش داد، این کسب‌و‌کار باید مبتنی بر عرصه دیجیتال باشد که برای این امر برنامه ویژه داریم و این کار از مهرماه کلید می‌خورد. 
عبادتی درباره توسعه عدالت آموزشی خاطرنشان کرد: آموزش‌های تربیتی برای دانش‌آموزان عشایر قدم اول سازمان دانش‌آموزی برای عدالت آموزشی است؛ بخش قابل توجهی از کشور از زیرساخت‌های تربیتی بی‌بهره یا کم‌بهره هستند که تلاش می‌شود با ظرفیت‌های موجود در برخی از مناطق اردوگاه‌هایی را ایجاد یا اردوگاه‌های نیمه‌کاره را تکمیل کنیم. عبادتی با بیان اینکه پروژه ۳۱۳ ‌کار محوری سال ۱۴۰۱ سازمان است، گفت: بر این اساس در ۳۱۳ شهر کشور یکی از مفاخر علمی و فرهنگی شهر از سوی دانش‌آموزان شناسایی و در مدارس نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود. بعد از داوری و انتخاب مدرسه برگزیده، کنگره ملی ۳۱۳ اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد تا بتوانیم مفاخر علمی و فرهنگی کشور را به جامعه معرفی کنیم.

Page Generated in 0/0058 sec