printlogo


کد خبر: 249426تاریخ: 1401/3/17 00:00
اخبار

تعداد جان‌باختگان متروپل به ۴۱ نفر افزایش یافت
فرماندار ‌ویژه آبادان گفت: با خارج ‌کردن پیکرهای ۳ جان‌باخته دیگر از زیر آوار و شناسایی هویت آنها تعداد جان‌باختگان حادثه متروپل به ۴۱ نفر افزایش یافت. احسان عباس‌پور اظهار داشت:‌ با تلاش گروه‌های جست‌وجو هویت پیکر ۳ نفر دیگر از شهروندان حادثه متروپل که از زیر آوار بیرون کشیده شده بود شناسایی شد. سخنگوی حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار داشت: تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد. وی با بیان اینکه پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار نهایی جان‌باختگان حادثه متروپل است، گفت: آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی بلافاصله از طریق رسانه‌های موثق در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
***
سرقت از یک بانک در تهران
طی تعطیلات اخیر، سارقان با ورود به شعبه بانک ملی رو‌به‌روی دانشگاه تهران، حدود هزار صندوق امانات و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ این شعبه را به سرقت بردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بانک ملی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است حادثه شعبه دانشگاه این بانک که منجر به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات شد، از سوی پلیس و مراجع ذی‌ربط در حال پیگیری است. بر اساس اعلام این بانک، علل بروز حادثه پس از بررسی‌های نهایی اعلام خواهد شد و بانک ملی ایران در چارچوب مقررات قانونی در حال پیگیری خسارات وارده بوده و فعالیت شعبه دانشگاه نیز طبق روال سابق ادامه دارد. 
***
اخطار پلمب برای ناایمن‌ترین بیمارستان کشور
 دادستان تهران گفت: مدیران آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران، مهم‌ترین مشکل مربوط به نوسازی مدارس و بیمارستان‌های ناایمن را فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان‌ها عنوان می‌کنند. به گزارش ایسنا، علی صالحی با اعلام بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن وزارت بهداشت و آموزش‌و‌پرورش در دادستانی تهران اظهار کرد: در این جلسه ناایمن بودن ساختمان‌ها از سوی رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مدیران آموزش‌و‌پرورش مورد تأیید قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان، مهم‌ترین مشکل در این زمینه عنوان شد. وی افزود: طبق گزارش مدیران آتش‌نشانی در ۲ سال گذشته حدود ۹۳۰ فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی به اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران صادر شده که متأسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش‌و‌پرورش در پی نداشته است. دادستان تهران تصریح کرد: طبق گزارش رؤسای دانشگاه علوم‌پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی حسب درخواست سازمان آتش‌نشانی صادر شده است.
***
اختصاص ۵ درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها به تحقیقات فرزندآوری
 رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت گفت: نگاهی به مطالعات و تحقیقات ملی حاکی از تبدیل شدن کنش کم‌فرزندی به یک رفتار فرهنگی متداول در سطح جامعه است. شقایق حق‌جوی در نخستین نشست از مجموعه وبینارهای هم‌اندیشی چالش‌ها و راهکارهای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و رؤسای مراکز تحقیقاتی برگزار شد، با بیان اینکه نرخ باروری در کشور روند نزولی داشته و میانگین سن ازدواج افزایش یافته و همچنین جمعیت سالمندان رو به افزایش است، گفت: در ضرورت بازنگری در سیاست‌های جمعیتی و همچنین تصویب قوانین تشویقی و تسهیل‌گر در راستای حمایت از فرزندآوری در کشور، تردیدی وجود ندارد، بویژه که نگاهی به مطالعات و تحقیقات ملی حاکی از تبدیل شدن کنش کم‌فرزندی به یک رفتار فرهنگی متداول در سطح جامعه است. با این وجود، رفع موانع رشد جمعیت مساله‌ای نیست که تنها به یک نهاد مرتبط باشد و نیازمند یک عزم ملی است. وی افزود: بند ۳۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که آبان‌ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد، بر عهده معاونت تحقیقات و فناوری سپرده شده است و طبق آن باید ۵ درصد از اعتبارات پژوهشی در جهت حمایت ویژه از پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی مرتبط با اولویت‌های پژوهشی ستاد ملی جمعیت اختصاص یابد. به گفته وی، در ماده ۴۰ به اختصاص ۵ درصد از اعتبارات توسعه علوم و فناوری‌های نو به تحقیقات بنیادی و تجاری‌سازی درمان ناباروری، فرزندآوری و سلامت مادر اشاره شده است. همچنین در ماده ۴۱ نیز اختصاص ۱۰ درصد از بودجه طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی به طرح‌های درمان ناباروری و زایمان طبیعی با هدف تحقق اهداف جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد اشاره قرار گرفته است. 
***
اعلام اقلام ممنوعه برای حجاج
رئیس پلیس پیشگیری با اعلام دستورالعمل سفر زائران به حج تمتع، فهرست ۱۴ قلم داروی ممنوعه برای ورود به عربستان را اعلام کرد. سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار کرد: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است که آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم و قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم در این دسته قرار می‌گیرد. همچنین شربت متادون، هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم،‌ شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲،۵ و ۱۰ میلی‌گرم و آمپول و قرص بوپرونورفین نیز جزو اقلام ممنوعه هستند. به گفته وی، همچنین به همراه داشتن ارز برای هر مسافر حداکثر تا رقم ۵۰۰۰ یورو مجاز است و هر مسافر نیز در نهایت می‌تواند ۱۵۰ گرم طلا با خود حمل کند. وی افزود: همراه داشتن مواد مخدر و مواد مشابه آن نیز ممنوع است.

Page Generated in 0/0065 sec