printlogo


کد خبر: 249434تاریخ: 1401/3/17 00:00
اذعان صهیونیست‌ها به بی‌تأثیر بودن ترور دانشمندان در توقف برنامه هسته‌ای ایران
هسته‌ای توقف‌ناپذیر

گروه سیاسی: روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد ترور دانشمندان و کارشناسان ایرانی توسط موساد، بیهوده و بی‌معناست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، هاآرتص ضمن اشاره به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید حسن صیادخدایی، نوشت: پس از ترور دانشمندان، مهندسان و پدران برنامه هسته‌ای ایران و دیگر متخصصان جمهوری اسلامی ایران، بررسی سود و زیان این قتل‌های هدفمند بسیار مهم است. این روزنامه اسرائیلی هدف رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان ایرانی را ممانعت از برنامه هسته‌ای دانست و در ادامه نوشت: به یقین می‌توان گفت این برنامه (برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران) به یک متخصص یا گروهی متخصص وابسته نیست، حتی اگر این افراد نابغه فیزیک هسته‌ای باشند. 
رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشته است: ایران موفق شده به کمک زیرساخت‌های گسترده‌ای که شامل دانشمندان، تکنیسین‌ها و کمک‌ کشورهایی چون کره شمالی، چین، پاکستان و روسیه و شرکت‌های خصوصی کشورهای اروپایی می‌شود، یک برنامه هسته‌ای پیشرفته را توسعه دهد. هاآرتص در ادامه تاکید خود بر تثبیت و توسعه برنامه هسته‌ای ایران، افزوده است: هر کس معتقد است قتل یک دانشمند، ایران را مهار خواهد کرد، دروغ می‌گوید. 
این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود، با توجه به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی نوشت: اگر هدف اسرائیل نشان دادن برتری اطلاعاتی است که او را قادر می‌سازد هدفی را در قلب تهران بیابد و ترور کند، این سیاست گیج‌کننده است؛ نشان دادن توانایی اطلاعاتی به خودی خود نمی‌تواند به یک هدف تاکتیکی یا استراتژیک دست یابد. 
هاآرتص در همین رابطه نوشت: اگر اسرائیل بخواهد ایالات‌متحده را متقاعد کند که حتی در صورت امضای توافقنامه هسته‌ای جدید به مبارزه با ایران به تنهایی ادامه خواهد داد یا اینکه ترور کارشناسان ایرانی را انجام می‌دهد تا مذاکرات با غرب را متوقف کند، چنین ابتکاراتی غیرضروری و مضر است، زیرا تصمیم ایران برای پیوستن یا عدم پیوستن به برجام به ملاحظات داخلی بستگی دارد که ارتباطی به اقدامات تروریستی پیدا نمی‌کند. 
این روزنامه اسرائیلی اعلام کرد: مقامات دولت آمریکا نیز به وضوح گفته‌اند ترور دانشمندان ایرانی بیهوده است و آنها را از تلاش برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران منحرف نمی‌کند. 
هاآرتص در پایان گزارش خود نیز نوشت: با این تفاسیر، خنده‌دار است که ایده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران موجب تغییر نظام در داخل ایران ‌شود. 
اما این نخستین‌بار نیست که هاآرتص به بی‌تاثیر بودن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی بر برنامه هسته‌ای یا قدرت نظامی ایران اذعان می‌کند. 
پس از شهادت شهید حسن صیادخدایی به دست عوامل موساد، این روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ترور شهید صیادخدایی، نوشت: بعید است این ترور هم مانند موارد مشابه‌اش، جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری اهدافش باز دارد. 
در ادامه گزارش هاآرتص آمده بود: شاید ترور بتواند در زمینه دستیابی به یکسری اهداف تاکتیکی از قبیل مثلا کند کردن روند کمک‌های ایران به حزب‌الله، شبه‌نظامیان شیعه عراق یا حوثی‌ها تاثیر داشته باشد اما بی‌تردید کاری نیست که بتوان آن را برای مدیریت یک کمپین راهبردی مثلا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران کافی دانست. 
این روزنامه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود نوشته بود: تاکنون ترور دانشمندان و ضربه زدن به تأسیسات هسته‌ای ایران نتوانسته جلوی پیشرفت برنامه اتمی این کشور را بگیرد، همان‌طور که ترور فرماندهان سپاه قدس نیز باعث توقف عملیات این سازمان در جبهه‌های فعال آن نشده است. در مقابل، احیای روابط دیپلماتیک بین امارات عربی متحده و ایران، آغاز دورهای جدید مذاکرات مقامات ارشد سعودی و ایرانی و روابطی از این دست، نشان داده که فرضیه کارگر نبودن فعالیت‌های تروریستی در جلوگیری از فعالیت هسته‌ای ایران درست است. 
دی‌ماه سال 1400 نیز «دانی سیترینوفیتش» که ۲۵ سال در پست‌های مختلف در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی ارتش صهیونیستی از جمله ریاست میز ایران در حوزه پژوهش و تحقیقات اطلاعات ارتش اسرائیل فعالیت کرده است، در مطلبی با عنوان «چرا اسرائیل نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را زمینگیر کند»، نوشت: برنامه هسته‌ای ایران بر پایه تاسیسات بشدت محافظت شده و غیر متمرکز است. علاوه بر این، ایران توانسته است طی سال‌ها برنامه هسته‌ای‌اش را بر اساس علم و توانمندی دانشمندان خود به سمت بومی‌سازی ببرد. به عبارت دیگر، حتی اگر سایت‌های هسته‌ای ایران از بین بروند، دانش هسته‌ای بومی شده و دانشمندان ایرانی قادر هستند برنامه هسته‌ای را به سرعت از نو بنا کنند. وی در ادامه یادداشت تحلیلی خود نوشت: ایران هرگونه حمله به تاسیسات خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و هر گونه اقدامی از سوی اسرائیل، هزینه گزافی برای تل‌آویو خواهد داشت. 
پیش‌تر نیز در سال 1399 پس از شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، یک مقام اسرائیلی به شبکه تلویزیونی «کانال 12» این رژیم گفته بود: ترور [شهید] محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد برنامه هسته‌ای ایران، تاثیر مطلوبی در کاهش سرعت پیشرفت هسته‌ای ایران نداشته است. 
برنامه هسته‌ای ایران سال‌هاست تثبیت شده و هر روز مسیر خود را به سوی توسعه و پیشرفت بیشتر ادامه می‌دهد و همان‌طور که مقامات و رسانه‌های اسرائیلی اذعان می‌کنند، این برنامه متکی به شخص نیست که با شهادت دانشمندان کشورمان متوقف شود. چنانکه ترور دانشمندانی مثل شهیدان علیمحمدی، رضایی‌‌نژاد، شهریاری، احمدی‌روشن و محسن فخری‌زاده نیز نتوانست اسرائیل را در رسیدن به این هدف یاری کند.

Page Generated in 0/0067 sec