printlogo


کد خبر: 249436تاریخ: 1401/3/17 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سیدمحمود دعایی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمحمود دعایی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان گرامی بویژه همسر و فرزندان مکرم و نیز مجموعه‌ بزرگ دوستداران و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان برخوردار از صفات نیک و پسندیده‌ای بودند: صفا و سلامت نفس، فروتنی و ساده‌زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت. گذشته‌ ایشان در عراق و ایران در دوران مبارزات هم فصل مشبع دیگری است که موجب رحمت و مغفرت الهی است؛ ان‌شاءالله. از خداوند متعال تفضلاتش را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۶ خرداد ۱۴۰۱
***
هراس صهیونیست‌ها از انتقام خون شهید صیادخدایی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند تل‌آویو قصد دارد کشورهای بیشتری را به لیست هشدار سفر اتباع این رژیم اضافه کند. 
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته از ترس ایران و انتقام خون شهید صیاد‌خدایی به شهروندانش درباره سفر به ترکیه هشدار داد. 
کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد به دلیل نگرانی‌های امنیتی مقامات این رژیم از اقدامات ایران، وزارت خارجه در حال بررسی این مساله است که به غیر از ترکیه، اتباعش را از سفر به کشورهای بیشتری منع کند و درباره آن هشدار سفر صادر کند. 
کانال 12 این رژیم بدون ذکر منبع، به این نگرانی اشاره کرد که ایران ممکن است در تابستان بخواهد انتقام صیاد‌خدایی را بگیرد. این گزارش نگفته است چه کشورهایی برای توصیه منع سفر در نظر گرفته شده‌اند. 
این گزارش پس از آن منتشر شده که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ماه گذشته هشدار سفر خود به ترکیه را اصلاح کرد. این شورا اعلام کرد تهدیدی ملموس برای اسرائیلی‌ها از سوی ایران در ترکیه و کشورهای اطراف وجود دارد. 
***
سفیر هند در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد
در پی اهانت صورت‌گرفته در یک برنامه تلویزیونی هند به پیامبر اکرم(ص)، سفیر هند در تهران از سوی سیدرسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به سفیر هند ابلاغ شد. 
سفیر هند در این دیدار با ابراز تاسف و غیرقابل قبول خواندن هرگونه توهین به پیامبر اسلام، اعلام کرد این موضع حکومت هند که بیشترین احترام را به ادیان قایل است، نبوده و شخص اهانت‌کننده هیچ سمت دولتی نداشته و فقط جایگاه حزبی داشته و از این جایگاه هم اخراج شده است. 
در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام(ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی خبر داد. به نوشته الجزیره، حزب حاکم هند در این بیانیه تأکید کرد: «ما برای همه ادیان احترام قائلیم و با هر ایدئولوژی که در پی اهانت به هر دین و عقیده‌ای است، مخالفیم و قانون اساسی هند ضمن احترام به همه ادیان، به آنها آزادی عقیده داده است».
***
بزودی نشستی سه‌جانبه میان تهران بغداد و آنکارا برگزار خواهد شد
وزیر منابع آبی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت مذاکرات با کشورهای همجوار ادامه دارد و قرار است نماینده ویژه رئیس‌جمهور ترکیه به عراق سفر کند اما موعد دقیق سفر هنوز مشخص نشده است. 
مهدی رشید‌الحمدانی همچنین تاکید کرد بزودی نشستی سه‌جانبه میان عراق، ایران و ترکیه در بغداد برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به سفر اخیر یک هیات ایرانی به عراق به ریاست معاون رئیس‌جمهور ایران گفت این هیات به نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است وزیر نیروی ایران به بغداد سفر خواهد کرد و درباره حل مشکلات آب رایزنی خواهد کرد. وزیر منابع آبی عراق گفت: ما منتظر سفر مسؤولان ۲ طرف ایرانی و ترک هستیم و با توجه به روابط خوب و منافع مشترکی که با این ۲ کشور داریم، معتقدیم این سفرها انجام خواهد شد. 
***
ابراز همدردی ایران با نیجریه در پی حمله مسلحانه به یک کلیسا
سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته (دوشنبه ۱۶ خرداد) در پی حمله مسلحانه به یک کلیسا در نیجریه، مراتب تاسف و تاثر عمیق خود بابت جان باختن تعدادی از اتباع کشور نیجریه در این حمله مسلحانه را ابراز داشت و ضمن محکوم کردن این اقدام، با دولت، مردم و بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد. 
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه شکل‌گیری اینگونه اختلافات را در چارچوب فتنه‌افکنی در بین پیروان ادیان الهی ارزیابی کرد که کاملا مردود است. 
روز یکشنبه افراد مسلح به سمت افرادی که در حال نیایش در کلیسای کاتولیک «سنت فرانسیس» در شهرک آو بودند، آتش گشوده و چندین بسته انفجاری را در این کلیسا منفجر کردند. بر اساس اخبار منتشر شده ۵۰ نفر در این حمله کشته شدند. 

Page Generated in 0/0163 sec