printlogo


کد خبر: 249446تاریخ: 1401/3/18 00:00
اخبار

استقبال مخاطبان از «موقعیت مهدی»
«موقعیت مهدی» بتازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد. به گزارش «وطن‌امروز»، این فیلم سینمایی که حدود ۱۲ هفته از آغاز اکران آن می‌گذرد، بتازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد. در این مدت و با پایان اکران بسیاری از فیلم‌های ترکیب نوروزی و نمایش فیلم‌های جدید بر پرده سینما، «موقعیت مهدی» همچنان کف فروش خود را حفظ کرده، در میان ۵ فیلم پرفروش گیشه قرار دارد و مخاطبان زیادی را در سینماها و اکران‌های سیار به تماشای روایت متفاوت زندگی شهیدان باکری نشانده است. بررسی گیشه هفتگی فیلم هم نشان می‌دهد که نخستین ساخته هادی حجازی‌فر بعد از گذشت ۲ ماه و نیم از آغاز اکرانش، به طور متوسط هر هفته حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروش دارد که سهم قابل توجه این فروش در سینماهای شهرستان‌ها رخ می‌دهد. 
***
تبیین موضوع ولایت فقیه و شبهات پیرامون آن در «بدون توقف»
برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی در قسمت‌های جدید، تبیین موضوع ولایت فقیه و شبهات پیرامون آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه میهمان این سری از برنامه «بدون توقف» است و علاوه بر تبیین موضوع ولایت فقیه به شبهات و دغدغه‌های این حوزه پاسخ می‌دهد. برنامه‌ «بدون توقف» کاری از شبکه ۳ سیما است که با دعوت از کارشناسان و سیاستمداران به بررسی شبهات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌پردازد. پخش این سری از برنامه «بدون توقف» از دوشنبه ۱۶ خرداد آغاز شده است و هر شب حوالی ساعت ۱۹ از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود. 
***
برگزاری آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد
آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد روز شنبه ۲۱ خرداد برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد، دانشیار گروه سیاست پژوهشگاه به پاس ۳ دهه مجاهدت علمی در عرصه اندیشه سیاسی اسلام، توسط گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی کشور روز شنبه ۲۱ خرداد برگزار می‌شود. این نکوداشت با حضور و سخنرانی نجف لک‌زایی، سیدسجاد ایزدهی، محسن مهاجرنیا و علی شیرخانی برگزار خواهد شد. 
***
انتصاب مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره تئاتر بسیج
مصطفی محمودی به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جواد جمیری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مصطفی محمودی مدرس دانشگاه، منتقد تئاتر و مدیر و برنامه‌ریز فرهنگی را به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج منصوب کرد. جمیری در حکم خود خطاب به مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره سراسری تئاتر بسیج چنین تصریح کرده است: «انتظار می‌رود در هماهنگی کامل با دبیر محترم جشنواره، ضمن بهره‌گیری حداکثری از توان و ظرفیت رسانه‌های مختلف گروهی و فضاهای مجازی، مدیریت بخش منتقدان و توجه به مقوله مهم نقد از دیدگاه آموزشی و فنی، برنامه‌ریزی برنامه‌های برخط مستمر در ایام جشنواره، تعامل سازنده و حداکثری با اهالی رسانه و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره در دستیابی به اهداف و چشم‌اندازهای ششگانه پیش‌بینی شده موید و موفق باشید». مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با دبیری سعید نجفیان آذر امسال برگزار می‌شود.
***
دریافت 114 اثر در دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای نمایشی
مسؤول اجرایی سومین جشنواره ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال گفت: تعداد ۱۱۴ اثر از سراسر کشور با اتمام مهلت شرکت در جشنواره، به دبیرخانه همایش مستقر در دانشگاه دامغان ارسال شد. به گزارش «وطن‌امروز»، عمادالدین متین روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: سومین دوره از این همایش ملی میزبان آثار دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی بود که در این دوره شاهد استقبال خوب دانشجویان کارشناسی ارشد و اساتید هیات علمی در بخش تئاتر بودیم. وی ادامه داد: مقالات پس از رسیدن به دبیرخانه، برای ۲ داور ارسال و در صورت عدم دریافت حدنصاب امتیاز، مقاله رد و در غیر این صورت به‌ عنوان مقاله پذیرش می‌شد و مورد انتخاب قرار می‌گرفت که از تعداد ۱۱۴ مقاله ارسالی، ۸۶ مقاله پذیرش شد. متین اظهار داشت: همایش هنرهای نمایشی و دیجیتال دانشگاه دامغان در 4 محور نمایش، تلویزیون، سینما و هنرهای دیجیتال و تحت ۲۷ عنوان برگزار می‌شود.  وی اضافه کرد: تاریخ آغاز ثبت‌نام در این همایش از یکم آبان ۱۴۰۰ و مهلت ارسال اثر تا ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ بود و اختتامیه این همایش ملی، ۱۸ خردادماه (امروز) برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0049 sec