printlogo


کد خبر: 249467تاریخ: 1401/3/18 00:00
مهدی چمران:
حمله سایبری به سامانه‌های شهری تهران از سوی موساد بود

حمله سایبری به سامانه‌های شهری پایتخت که از سوی دشمنان انقلاب با هدف ایجاد اختلال در زندگی روزمره شهروندان برنامه‌ریزی شده بود، از سوی شهرداری تهران خنثی شد. 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران به فارس گفت: برنامه‌ریزی مفصلی از سوی موساد و منافقین با همکاری یکدیگر صورت گرفت و تمام افراد ضد انقلاب که علیه جمهوری اسلامی و استقلال ایران قد علم کرده‌اند، این اقدام را انجام دادند و در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که اهمیت خاص و بالایی دارد، حمله سایبری را برنامه‌ریزی کردند. 
وی افزود: خون شهدای ۱۵ خرداد باعث شد دشمنان ما در آنچه می‌خواستند انجام دهند، به توفیق نرسند. با همکاری شهرداری تهران برنامه آنها از حیز انتفاع خارج شد و جز چند تصویر و شعار به جایی نرسیدند؛ اکنون هم باید به تمام مسؤولان هشدار بدهیم که مواظب باشیم و هم باید از شهرداری تهران تشکر کنیم که مقابل این حمله ایستاد و برنامه‌های دشمن را خنثی کرد. 
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هرچند برخی دستگاه‌های شهری به مدت چند روز کارایی خود را از دست دادند اما با تلاش‌هایی که انجام می‌شود، از امروز (دیروز سه‌شنبه) این فعالیت‌ها آغاز خواهد شد. 
چمران یادآور شد: شهرداری تهران با تسلط کامل با یک اقدام جهادی مقابل این حمله ایستادگی و آن را خنثی کرد؛ این موضوع یک هشدار برای ما بود که از سیستم‌ها و اطلاعات خود بدرستی و با همه توان محافظت کنیم. 
وی تاکید کرد: باید در فرصتی که داریم ضعف‌ها را جبران کنیم تا این اقدامات مشمئز‌کننده به ما آسیبی نرساند؛ دشمن هر روز دنبال برنامه‌ریزی علیه جمهوری اسلامی است و باید از این شرایط بفهمیم که شهرداری تا چه اندازه در زندگی و برنامه‌های مردم جایگاه والایی دارد. 
 
* شهرداری تهران عملیات دشمن را خنثی کرد
نایب‌‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دشمنان بدانند سربازان مردم در عرصه فضای مجازی و پدافند سایبری از حقوق آنها دفاع خواهند کرد، گفت: حمله سایبری، امتحان بزرگی برای سازمان فاوا بود که توانست با قدرت برابر این حمله مقابله کند و سطح خدمات در حال رسیدن به شرایط عادی است. 
پرویز سروری افزود: تقابلات سایبری امری متداول در دنیاست و قرن جدید قرن تقابل‌های سایبری است و هر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید قدرت سایبری داشته باشد. 
وی با بیان اینکه در این حمله سایبری به شهرداری تهران، شهرداری نشان داد چه قابلیت بزرگی دارد، اظهار کرد: شهرداری توانست تقابل کرده و عملیات را خنثی کند و دشمن نشان داد حمله اصلی به خدمات‌رسانی به مردم و هدف، ایجاد نارضایتی بین مردم است. این حادثه ما را مجاب کرد که توجه بیشتر و عمیق‌تری به زیرساخت‌های سایبری شهرداری داشته باشیم. 
سروری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک ساعت اخلال در خدمات‌رسانی صورت گیرد، تصریح کرد: این حمله سایبری، امتحان بزرگی برای سازمان فاوا بود که توانست با قدرت در برابر این حمله نسبتا بزرگ مقابله کند و سطح خدمات در حال رسیدن به شرایط عادی است. 
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایجاد زیرساخت‌های امنیتی در گذشته و تاثیر آن در حمله سایبری این روزها و با تأکید بر اینکه این شرایط مصداق ترک فعل است، یادآور شد: باید تلاش کنیم مشکلات برطرف شود. از طرفی باید با کسانی که کوتاهی کردند، برخورد شود. عقب‌ماندگی و ترک فعل صورت‌گرفته باید جبران شود و بتوانیم قدرت فاوا را که قابلیت‌های زیادی دارد تقویت کنیم، چراکه ظرفیت و زمینه آن وجود دارد. 

Page Generated in 0/0050 sec