printlogo


کد خبر: 249469تاریخ: 1401/3/18 00:00
اخبار

ضرورت پایدار‌سازی منابع درآمدی شهرداری تهران
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بر ضرورت پایدار‌سازی منابع درآمد شهرداری تهران به عنوان یک اصل مهم در مدیریت شهری تاکید کرد. 
ابوالفضل فلاح درباره اقدامات اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید شهری افزود: تلاش داریم منابع را از درآمد تفکیک کنیم و بر همین اساس یک اداره مجزا در این باره در اداره کل تشخیص و وصول درآمد ایجاد خواهد شد. 
وی با اشاره به بهینه‌سازی مصرف و کاهش هزینه جاری اظهار داشت: از آنجا که سیاست مدیریت شهری بر ارتقای سطح درآمد‌های پایدار استوار است، پایدارسازی منابع درآمدی در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد. 
فلاح ادامه داد: افق ما در این زمینه بسیار روشن است و با تمام توان در جهت عمران و آبادانی بیشتر کلانشهر تهران تلاش خواهیم کرد.  گفتنی است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های وحید عرب با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد و علی خشنود به عنوان سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران معارفه شد.
***
اهمیت بالای رادیولوژی در تشخیص سرطان‌های گوارشی
دبیر سی‌وهفتمین کنگره بین‌المللی انجمن رادیولوژی ایران با اعلام اینکه سرطان روده بزرگ، شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش در بین زنان و سرطان معده شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش در بین مردان است، گفت: تشخیص به موقع این بیماری‌ها بسیار حائز اهمیت است و نقش رادیولوژی بویژه در تشخیص سرطان‌های گوارشی بسیار مهم بوده و در نوع درمان آنها تعیین‌کننده است. به گزارش انجمن رادیولوژی ایران، دکتر امیررضا رادمرد با اعلام برگزاری این رویداد در روزهای 28 تا 31 تیرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران گفت: این نخستین کنگره حضوری بعد از پاندمی کروناست و امسال نیز با سخنرانی بیش از 200 نفر از اساتید برجسته این رشته در کنار بررسی دستاوردها و علم روز در رشته رادیولوژی همراه خواهد بود و اهداف اصلی آن تصویربرداری شکم شامل تشخیص و‌اینترونشن در رادیولوژی دستگاه گوارش و دستگاه ادراری، تصویربرداری بیماری‌های پستان و هوش مصنوعی در رادیولوژی است. وی افزود: تشخیص به‌موقع سرطان‌ها بسیار حائز اهمیت است و رادیولوژی نقش انکارناپذیری در این زمینه ایفا می‌کند.  ارزیابی پاسخ به درمان‌های پیشرفته که بعضا در این سرطان‌ها بسیار پرهزینه است،  نیازمند دانش تخصصی رادیولوژی است. 
***
ساخت بزرگراه شهید شوشتری در تهران از سر گرفته می‌شود
احداث بزرگراه شهید شوشتری به عنوان یکی از شاهراه‌های عبوری شرق پایتخت در آینده نزدیک از سر گرفته می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۴، شهردار این منطقه در این باره گفت: برای این منظور بازدید میدانی از محدوده لازم‌الاجرای این طرح در منطقه ۱۴ با حضور مسؤولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولان سازمان مهندسی شهر تهران و املاک و مدیران شهری منطقه انجام شد. محمدامین سالاری‌پور افزود: پروژه شهید شوشتری که از محدوده بزرگراه امام رضا(ع) به انتهای بزرگراه رسالت منتهی می‌شود یکی از اولویت‌های تاثیرگذار مدیریت شهری فعلی است که با هدف کاهش بار ترافیکی، روانسازی و کاهش آلودگی‌های ناشی از ترافیک بویژه در بخش جنوب و شرق تهران مدت‌ها پیش کلید خورد. 
***
سکونت ۳۷ درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده
معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد ۳۷ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده هستند و باید بهسازی و نوسازی بافت فرسوده را در دستور کار قرار داد. حمیدرضا صارمی با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گزارشی درباره نوسازی بافت فرسوده ارائه کرد و گفت: براساس پیشنهادات و تذکرات اعضای شورای شهر بررسی درباره نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهر تهران انجام شده است و بر همین اساس ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای محله نفرآباد در راستای اجرای ۱۵ پروژه زیرساختی و تحرک توسعه تا پایان خرداد اختصاص داده می‌شود که بخشی از این پروژه‌های آموزشی، عمومی و فرهنگی تا پایان سال آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه برای ۲۵۰۰ هکتار از اراضی ناکارآمد طرح تهیه شده است، افزود: این در حالی است که طرح ۷۵۰ هکتار از کوره‌پزخانه‌ها تصویب شده و با توجه به بازنگری ضوابط طرح تفصیلی درباره مشوق‌های مسکن نیز مجوزهای ساخت ۵۰۰۰ پروانه در بافت فرسوده در مرحله نهایی است و بزودی صادر خواهد شد. 
***
دستگیری ۷ شرور در جنوب تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 7 تن از اراذل و اوباشی که در جریان یک درگیری در محله مرتضی‌گرد به سمت ماموران پلیس حمله‌ور شده و یکی از آنان را نیز با قمه مجروح کرده بودند، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: یک مورد درگیری دسته‌جمعی در محله مرتضی‌گرد واقع در جنوب تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله ماموران پلیس در محل حاضر شده و سعی در برخورد با مخلان نظم و حاکم کردن آرامش در این محله را داشتند که ناگهان یکی از طرفین درگیری با قمه به سمت ماموران حمله‌ور شده و یکی از ماموران را از ناحیه گردن و دست چپ شدیدا مجروح کرده و متواری شد. وی ادامه داد: پس از این حادثه یکی از ماموران که در کانکس نزدیکی محل درگیری حضور داشت، برای کمک به محل مراجعه کرد که با حضور وی در صحنه ۲ تن از اراذل و اوباش حاضر در این درگیر خلع سلاح و دستگیر شدند. موقوفه‌ای گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، 5 نفر دیگر از افراد حاضر در این نزاع نیز شناسایی و در عملیات‌های پلیسی دستگیر شدند. 

Page Generated in 0/0128 sec