printlogo


کد خبر: 249470تاریخ: 1401/3/18 00:00
۷ فوتی و شناسایی ۱۳۹ بیمار جدید کرونا در کشور

وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته ۱۳۹ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۷ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۲۸ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۷ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» هم در کشور جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۳۳۹ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۶ هزار و ۹۱۶ نفر از بیماران کرونایی نیز بهبود یافته یا از بیمارستا‌ن‌ها ترخیص شده‌اند. ۴۲۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» هم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۵۷ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند. همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۵۶۶ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۶ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۶۳۲ دوز رسید. همچنین رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتوپاستور ایران ضمن تشریح شرایط کنترل همه‌گیری «کووید-۱۹» در ایران و جهان، با تاکید بر اینکه کرونا بزودی پایان نخواهد یافت، بر لزوم تقویت اقدامات کنترلی از جمله تزریق واکسن و بررسی تجربیات پیشین تاکید کرد و گفت: «کووید-۱۹» نشان داد که کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید بیش از پیش به تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و ارتقای بهداشت عمومی اهتمام ورزند. باید از درس‌آموخته‌های پاندمی «کووید-۱۹» برای مدیریت بهتر آینده این بیماری و آمادگی برای پاندمی‌های مشابه در آینده بهره برد. 
دکتر احسان مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا‌ ضمن تاکید بر اینکه حتی با گذشت بیش از ۲ سال از شروع پاندمی «کووید-۱۹»، هنوز سرنوشت این بیماری چندان برای ما روشن نیست، گفت: این بیماری تاکنون باعث مرگ بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان شده است و پیش‌بینی شده که آمار واقعی مرگ‌و‌میر حدود ۳ برابر آمار رسمی اعلام شده باشد.
 

Page Generated in 0/0051 sec