printlogo


کد خبر: 249483تاریخ: 1401/3/18 00:00
سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت 14 نفر در ارتباط با حادثه متروپل آبادان خبر داد
در محضر قانون

گروه سیاسی: سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به حادثه متروپل آبادان گفت: کسانی که ممکن است قصور یا تقصیر داشته باشند دستگیر شدند. دستگاه قضایی با همکاری ضابطان دادگستری اقداماتی را با رعایت موازین انجام داد و 14 نفر از افرادی که تشخیص داده شد مقصر حادثه هستند بازداشت شدند. شهرداران سابق و اسبق که ۴ نفر بودند و کسانی که مسؤول حوزه نظام مهندسی در شهرستان بودند نیز دستگیر شدند. 
مسعود ستایشی در این رابطه افزود: شهردار سابق، رئیس نظام مهندسی، مهندس ناظر پروژه، شهردار منطقه یک، سرپرست شهرداری منطقه یک، معاون امور زیربنایی و حمل‌و‌نقل و سرپرست معاونت فنی و عمرانی و معاونت فنی شهرداری جزو کسانی بودند که در این تصمیمات به موجب قرار تأمین کیفری بازداشت شدند.  
وی درباره آخرین وضعیت محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران نیز که همسر خود را به قتل رساند، گفت: نجفی سال ۹۸ به اتهام قتل عمد و نگهداری اسلحه غیرمجاز بر اساس رای شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ۶ سال و نیم حبس محکوم شد که تاریخ پایان حبس ایشان ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. اولیای دم نسبت به محکوم‌علیه مورد بحث رضایت دادند و در این مرحله از ۱۵ روز مرخصی با رعایت مقررات استفاده کرده است. 
سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت حسین فریدون نیز اظهار داشت: آقای فریدون ایام حبسش خاتمه نیافته و خبر مربوط به پایان حبس او را تکذیب می‌کنم. نیمی از جزای نقدی‌اش نیز پرداخت نشده است. اتهام ایشان هم مشخص است. در ۲۴ مهر ۹۸ به اوین معرفی شده و ۵ سال حبس و ۳۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکومیت دارد. 
مسعود ستایشی درباره پرونده بقایی نیز به خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت: بقایی با نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به علت بیماری باید خارج از زندان باشد و بر اساس تصمیم قضایی و مطابق قانون درباره این فرد تصمیمی گرفته شده که موقت است و خبر آزادی وی هم تکذیب می‌شود. 
همچنین سخنگوی قوه‌ قضائیه درباره پرونده مشایی اظهار داشت: اسفندیار رحیم‌مشایی از ۱۳ آذرماه ۹۸ به دلیل فوت والده از زندان مرخصی گرفته است. این فرد ادعای بیماری داشت و ۲ بار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و گفته توان کیفر حبس را ندارد ولی کمیسیون پزشکی توان تحمل این فرد جهت کیفر را تأیید کرده است و او باید به زندان بازگردد. ستایشی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین اقدامات دستگاه قضا درباره پرونده پاسدار شهید حسن صیادخدایی که اخیراً توسط موساد ترور شد، گفت: این پرونده دارای ابعاد امنیتی است و این اطمینان را می‌دهیم که انتقام خون این شهید عزیز را می‌گیریم و با قاطعیت با مرتکبان این جنایت برخورد می‌کنیم. پرونده با جدیت در دادسرای تهران در حال پیگیری است. 
سخنگوی قوه ‌قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری خود، به حکم قاتل ۲ طلبه مشهدی نیز اشاره کرد و گفت: قاتل ۲ طلبه در حرم مطهر رضوی به اعدام محکوم شده و وکیل او درخواست فرجام‌خواهی کرده است که پرونده به دیوان عالی رفته است.

Page Generated in 0/0054 sec