printlogo


کد خبر: 249486تاریخ: 1401/3/18 00:00
اخبار

وبگاه آمریکایی:
موشک‌های ایران به بدترین شکل پاسخ متجاوزان را می‌دهند
یک وبگاه تحلیلی آمریکایی ویژه امور نظامی در مطلبی پیرامون قدرت موشکی ایران نوشت: ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. 
وبگاه «۱۹ فورتی فایو» به تازگی در مطلبی به قلم «مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی خاورمیانه نوشت ایران از نظر توان نظامی با ایالات‌متحده، چین و چند کشور دیگر قابل قیاس نیست با این وجود، ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند هر کسی بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد. در همین زمینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک موشک کروز هواپایه را در رژه سالانه خود به نمایش گذاشت. به گفته کارشناسان، باله‌های شبکه‌ای ذوزنقه‌ای این سلاح نشان می‌دهد می‌توان آن را به نوعی هدایت کرد. سپاه همچنین پهپاد جدید انتحاری «شاهد‌۱۳۶» خود را به نمایش گذاشت. در واقع، ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. 
در ادامه این مطلب آمده است: ایران در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در برنامه موشک‌های بالستیک خود انجام داده است. از سال ۲۰۱۵، سه مجتمع موشکی زیرزمینی که قبلاً پنهان شده بود، آشکار شد. به گفته ژنرال «کنت مک‌کنزی»، فرمانده سابق [تروریست‌های] سنتکام، ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک‌های دقیق، کوتاه و میان‌برد با سوخت جامد است. مک‌کنزی گفت: در سطح نظامی نگرانی نخست من این است که آنها سلاح اتمی ندارند اما من همچنین نگران رشد چشمگیر و کارایی برنامه موشکی بالستیک ایرانی‌ها هستم. تهران ماه فوریه نیز موشک «خیبرشکن» خود را به نمایش گذاشت. این سلاح با برد ۱۴۵۰ کیلومتر (۹۰۰ مایل) قادر است دشمنان سرکش را هدف قرار دهد. ماه مارس، سپاه پاسداران مسؤولیت حملات موشکی نزدیک ساختمان کنسولگری در حال ساخت ایالات‌متحده در «اربیل» پایتخت کردستان عراق را برعهده گرفت. 
نویسنده در خاتمه نوشت: ساخت موشک‌های بالستیک ایران به طور خاص تهدیدی برای اسرائیل و نظامیان ایالات‌متحده در خاورمیانه است. 
***
رئیسی به چهارمحال‌و‌بختیاری سفر می‌کند
بیست‌وچهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌و‌بختیاری خواهد بود. سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمعه این هفته (20 خرداد) به استان چهارمحال و بختیاری می‌رود. 
وی افزود: این سفر بیست‌وچهارمین سفر رئیس‌جمهور است و قرار است در این سفر اکثر وزرای دولت رئیس‌جمهور را همراهی کنند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین گفت: قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌و‌بختیاری نمایندگان مجلس این استان جلسه‌ای با حجت‌الاسلام رئیسی داشتند تا مشکلات اولویت‌دار این استان احصا شود و راه‌حلی برای آنها دیده شود.
***
وزیر دفاع: 
محصولات نظامی ایران می‌تواند در تأمین امنیت عراق مؤثر باشد
امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با «الغانمی» وزیر کشور جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. 
امیر سرتیپ آشتیانی در ابتدای این دیدار با درود به روان پاک همه شهدای سال‌های اخیر بویژه ۲ قهرمان صدیق مبارز، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که در مبارزه با تروریست‌های داعشی و برای امنیت مردم عراق و منطقه جان‌شان را فدا کردند، طی سخنانی اظهار داشت: در زمان حمله داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار داد، بلکه رزمندگان ایرانی دوشادوش رزمندگان عراقی در صحنه نبرد نیز مجاهدانه حضور داشتند. 
امیر سرتیپ آشتیانی در ادامه با بیان اشتراکات اجتماعی، مذهبی و تاریخی که نقش تعیین‌کننده‌ای در تعمیق و تقویت بیشتر پیوندهای ۲ کشور ایران و عراق داشته‌اند، افزود: نگاه ما به عراق تابعی از ۳ رکن اساسی حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق، کمک به تحکیم ثبات و امنیت و مشارکت در توسعه و آبادانی کشور عراق است. 
امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اقدامات مشترک کشورهای عراق، ایران و سوریه در نبرد با تروریسم، گفت: معتقدیم این کشورهای منطقه غرب آسیا هستند که باید امنیت منطقه را مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه‌ای در این خطه حضور داشته باشند دستیابی به ثبات و صلح غیرممکن است. 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام شایسته پارلمان عراق درباره تصویب قانون جرم‌انگاری روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدام ضربه بزرگی به سیاست عادی‌سازی روابط با این رژیم نامشروع وارد کرد. 
وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم دارد، گفت: طراحی، تولید و ساخت و فناوری تسلیحات و تجهیزات تمام نیروهای مسلح (نظامی و انتظامی) در وزارت دفاع صورت می‌گیرد و حوزه‌های مأموریتی وزارت کشور عراق بسیار مرتبط با حوزه محصولات تولیدی نظامی و انتظامی وزارت دفاع است که این موضوع می‌تواند در کمک به تأمین هر چه بیشتر امنیت در کشور عراق مؤثر باشد.

Page Generated in 0/0057 sec